Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Förstår din poäng nu. Du menar att det är ett statement . Då är jag med! och håller med :slight_smile:

3 Likes

Sjefen selv har kjøpt aksjer for nesten 200 tusen kroner til markedspris og det klages over det burde vært mer? Beløpet er ikke noe man bare finner i lomma. Men hva kan man si… :grinning:

14 Likes

Ikke alle som har klart hode! :joy:

1 Like

Presis! :slight_smile:

Jeg klager absolutt ikke hvis det er meg du tenker på :slight_smile:

2 Likes

Her krangles det selv blandt de som er helt enig nå😆. Eimen av Hektar som henger igjen? Dette var en fin melding å få. Spent på morgendagen.

6 Likes

Ser ingen som klager over? Ser et hode som sier at et kjøp på 10000 akser til markedspris, er mye mer bull enn å utøve 20000 opsjoner til en tilsvarende pris med 100% gevinst ? (dersom de kostet 9.5kr)

1 Like

bilde

8 Likes

Var visst bare tull att Rui kjøpte 10k aksjer. Fillern trodde det var litt bra jeg. Ikke spør hvor jeg leste det… Kursnedgang i morgen ihvertfall, skal en tro på diskusjons eksperten.
Mulig han får rett.

Så oppgang fra MCAP 200m til 1400m regner du ikke med altså : ) Lett litt på skylappene da.

2 Likes

Kan innsidekjøpet ha noe med melding til @h3nk1? :face_with_monocle:

Kanskje det blir problemer for shorterne fremover… Håper de får det travelt! :joy:

2 Likes

Tjohei hvor det har utviklet seg siden den gangen også. Da var det en overhengende konkurstrussel. Jeg kjøpte en god del på 1kr, og på den inngangen følte jeg virkelig på risikoen jeg tok. Jeg orker ikke engang gå gjennom alle variablene i caset som er totalforandret siden da (inst. eierskap, større grad av frikobling fra OSE med stor svensk following, gjeld, cash, CE-salgstall, IP verdi, videreutviklingspotensiale på en stooor eierbase, publishing er noen av dem). Jeg ser poenget ditt, men spm er om 7-gangen på mcap er nok til å prise inn disse endringene. Jeg mener ikke det og synes Funcom pt fortjener en høyere prising relativt til peers. Synes en diskusjon rundt hva selskapet kan bidra med for å få en re-rating til å komme raskere og gjøre aksjen noe mindre eksponert til kortsiktighet er relevant og nyttig.

10 Likes

2 308 AVA-ägare!

Att sälja Funcom imorgon (för att kanske rent av försöka fånga fallande knivar i andra gamingbolag?) precis när CEO Rui Casais köpt aktier, är som att bestämt hävda att jorden är platt - när man samtidigt arbetar på NASA!

5 Likes

Skylapper? Vet ikke om du feiltolker med vilje eller ei. Uansett:

Én ting er økning i mcap, og hva selskapet bør prises til. Det kan diskuteres i det uendelige.

En ganske annen er indeksen aksjen befinner seg på, med de konsekvensene dette har for handelen, volatilitet, eierskap m.m.

Må være rom for å sette fokus på dette, da gudene skal vite at disse rammevilkårene har preget aksjen noe voldsomt i nyere tid.

Følgende konklusjon. Insidekjøp i Fun= NED
Inside Salg i Star= ned.

Insider ikke gjør noe ;)’

2 Likes

Shorten som lyckas hålla nere varför försök till uppåt

För att visa styrkan… inte bara låta en jävel styra kursen.

hehe, hva vet vel Rui om fremtidsutsiktene til Funcom? Nei, bare å selge! :roll_eyes:

2 Likes

Jag skulle vilja gärna köpa mera men inga $ hos mig :kissing:

Detta hände samma sak i Stillfront när de stod i 85 kr och Jörgen köpte för 200k. Se var de står idag och alla insynsköp förmedlas

6 Likes