Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nytt target?! Sist va det 40-45😁

1 Like

For å svare på hvordan Funcom kan tjene penger på MYZ, så kan du jo enkelt bare si “Hvordan tjener du penger på aksjer? Du gjør jo basicly ingenting, bare investerer i et selskap.”

Funcom får 100% av inntekten fra MYZ frem til alle kostnader de har investert, etter det så er det ikke sikkert hvor mye dem får (eller jeg har ikke lest noe), men fra erfaring fra andre spillselskaper så er dette nær 50%? Noen som sikkert kan bekrefte dette.

Ellers, så kommer det DLC’er til Conan, royalities, alle de gamle spillene, release av Conan i Japan + salg i ganske nær fremtid. På langsikt så har de vel 3 andre spill (1 fra Funcom USA, 1 fra Funcom Oslo og 1 fra annen publisher).

På sikt så er jeg rimelig enig i de fleste her at aksjen kommer til å øke mot 30kr, men Funcom er Funcom, så blir nok en bumpy ride på veien opp :slight_smile:

Hilsen en som både trader og har langsiktig Funcom aksjer

8 Likes

Vi vet ingenting konkret om avtalen, eksempelet her er hentet fra en av Starbreeze sine kontrakter. (De fikk vel 120% av investert beløp og så 50% av inntektene etter det)

1 Like

Hmm, mente jeg hadde lest at de fikk 100%, men kan vær det var for et annet selskap. Takker for rettelsen i så tilfelle :slight_smile:

1 Like

Det ble oppdatert på veien. Tror jeg skrev det er par steder også

1 Like

Ok, hadde ikke fått det med meg😄

1 Like

Jeg tenker for inneværende år. Men om CE selger 1. Mill i år, myz selger 600k, og det kommer nyhet om USAs spill og det nye småspill, vel, do the math.

Og jeg anser ledelsen i dagens Funcom som høyst kapable til å ta valg av partnere og. Valg av prosjekter som alle vil generere penger som øker verdien kraftig, ser for meg pengebingen til onkel skrue.

Edit: Jeg tror det kommer en analyse av Funcom etter minst q3, kanskje etter q2

11 Likes

moro med AVA:

5 Likes

Leser du ikke hva vi skriver? De får 50% av inntektene til myz

Ikke gidd :wink:

@pdx jobb for deg

Er litt synd.
Jeg savner en skikkelig kritisk stemme her inne.

Men så blir det bare sånn hver gang x(

Edit: Synd det skjeldent er kritiske poster som ikke bare er troll…

Problemet er jo når folk ikke er kritiske, men bare sier ting som ikke stemmer, og som ikke leser det som skrives.

Fyren spør “tjener de penger på å være publisher” så kommer det 10 svar som svare på dette. Så spør fyren om noe tilsvarende som alt er svart på".

Da er man ikke kritisk, da troller man.

16 Likes

Dette er ikke å være kritisk, da har du ikke satt deg inn i noenting rundt selskapet.

Litt research så ville det vært lett å finne ut at DLC er noe man kjøper i CE.

Really? Det her er ikke å være kritisk…bare provoserende.

Så negative poster er helt greit og helt nødvendig på et forum som dette, men da på en måte som viser at man iallefall har giddi å lese seg opp littegrann.

2 Likes

Ikke synd at trollposter blir fjernet, men synd det skjeldent er kritiske poster.

Edit: chillpillmeme.

2 Likes

Kan være «negativ» jeg:

Funcom kan bli bedre på IR-kommunikasjon og pressekontakt, samt kunne gjort mer for å støtte aksjen i all den tid OSE er heimen. Ref. den lange e-posten jeg sendte dit noen dager tilbake.

Typisk turn-around selskaper å ikke ha nok fokus på dette.

Nå går det jo så godt rent fundamentalt i selskapet, at det ovenstående ikke utgjør noen krise - men det hadde ikke skadet om de giret om litt på nevnte områder.

3 Likes

Kan også spille djevelens advokat. Tror nok at for mange har urealistiske forventninger til Q2 resultatet og kanskje hele 2018 sett under ett. Jeg tror nok det blir bedre enn 2017, men tror ikke Funcom leverer resultater som når helt opp i stratosfæren, noe som kan påvirke kursen på kortsikt når vi kommer så langt. Ikke at jeg bryr meg så veldig mye om kursen i 2018.

2 Likes

Jeg kan godt poste ett negativt innlegg hvis du har interesse av det, er en grunn til at jeg ikke har aksjer i selskapet på lang sikt.

Siden jeg trader litt inn og ut innimellom basert på hendelser så blir det jo fort bare påstander om ubegrunnet negativitet avhengig av posisjon, etc :slight_smile:

Kan du utdype? Alle rapporter, guidinger og indikatorer taler deg nemlig imot

Om noen har gode argumenter eller vinklinger på hvorfor Funcom ikke er et bra business case tar jeg gjerne de i mot. I utg.pkt bryr jeg meg ikke om “negativ” snakk om aksjen da jeg selv har gjort meg mine betraktninger om selskapet, og ei heller tror at et norsk aksjeforum kan “ødelegge” en kurs så veldig mye. Og er selskapet bra blir de mer verdt i fremtiden enn i dag uansett hva folk måtte mene.

1 Like