Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Da er synlig short i Funcom redusert til 420k. Spent på hva morgendagen vil bringe :slightly_smiling_face:

1 Like

Kanskje den har økt igjen ? :wink:

1 Like

Ikke umulig. Blir overrasket om det motsatte er tilfelle :wink:

Kjøper du noe om dagen nofun?
Har neste kjøp på 18.60.

Hvis det blir som sist så smeller det ganske heftig opp når shorten blir borte, viktig psykologisk.

Interresant å se hvor bra shorten har fungert på å trekke kursen ned :exploding_head:

Jeg vurderer å øke litt når det nærmer seg rapport. Hvor langt den eventuelt skal ned før den tid aner jeg ikke. Shorten lykkes skremmende godt denne gangen også.som jeg fryktet dessverre

Jeg klarer å kjøpe til ca 17 med intervallet jeg har nå, da er det tomt. Får håpe det snur innen da :crossed_fingers:

Nå er det sterk støtte ved 17,7. Så vi får kryssa fingra for at den snur uten at det blir brudd ned gjennom 17,7 :crossed_fingers:t4:

Som @h3nk1 påpekte i et tidligere innlegg i dag, så er jo ikke Q2 tallene i nærheten av å være priset inn på disse nivåene. Nå er det shorterne som styrer aksjen inntil videre. Traderne holder seg nok vekk inntil vi ser et tydelig trendskifte her.

2 Likes

Hadde egentlig ikke planer om å øke men la inn en ordre før jeg reiste på ferie . Nå kommer jeg nok ikke til å gjøre noe før august ( men man vet jo aldri :wink: )

3 Likes

Hadde lagt inn en ordre på 18,32 med laaaaaaaaang levetid. Jaggu slo den ikke til i dag. Ble ikke mange aksjene da. :stuck_out_tongue:

Low i dag på 18,32 var bare på 750 aksjer btw :stuck_out_tongue:

10 Likes

Da det var diskusjon på aksjeside på Facebook for en stund siden så nevnte Karl O at det trengtes flere kvartal med pluss for å kunne gi en grei vurdering av selskapet. Jeg vil tro det vil bli fristende å komme med en analyse snart og kanskje allerede etter neste kvartalstall da det begynner å bli en vane med gode tall nå. God release i Japan og oppkjøring til kvartalstall og Myz vil jeg tro er en saftig cocktail som rister ut shorterne. Er det muligens slik at en økning i volum med oppgang trigger dekning automatisk, det er vel ikke all verden med menneskelig vurdering i handelen derfra?

4 Likes

Sist uke solgte(ifølge reviews) CE bare 17% dårligere enn sammenlignbar uke med Detroit. Neste uke selger vi like godt som denne, så godeste Sony må kjøre på for å klare å holde unna. Seig jævel denne Conan.

Don`t worry, be happy.

9 Likes

synes dette er for billig. har kjøpt på 19-tallet tidligere i sommer, og kjøpte mer i dag. lagt ordre nedover også i tilfelle det skulle bli enda bedre kjøpsnivåer fremover. har for mye fra et porteføljeperspektiv, men faen heller, dette synes jeg er for enkelt til å la være. hva slags prising er det markedet prøver å legge til grunn for et spillselskap med gode IP’er, null gjeld, god inntjening, publishing osv? på dagens prising er altså selskapet priset til en 2018e P/E på rundt 15x (veldig røffffft estimert)…galematias.

16 Likes

Det store spm er hvor shorten skal dekkes inn for denne gang. Er det nærme rapporten altså tidsavhengig eller er det kursavhengig? forrige gang var det 10 kr og @megetgod sin flagging som snudde bildet for godt. Så godt som shorten fungerer og litt dødtid på sommeren mistenker jeg nærme rapporten. Imponerende denne shorten.

Jeg avventer mere kjøp nå, er godt lastet på 20+

4 Likes

Trenger noe ekstraordinært ala Robur inntoget eller overraskende salgstall o.l. for å snu dette. Butikken drives godt men det hjelper ikke, når det er sagt så kan ikke kursen gå ned 50 øre daglig fremover :+1:

1 Like

Ja det er nok for sent å selge nå, releasedato på myz hadde gjort seg, da kunne mange som kun skulle være med til rundt release ta plass f.eks.

Et meglerhus som tar opp dekning hadde også vært flott. Tror det kan komme litt før neste rapport. Ellers er dette klassisk funcom-aksje-oppførsel egentlig. Personlig selger jeg mye rundt release topp, begynner å kjøpe for tidlig tilbake en del, snitter så ned på et senere tidspunkt og er i pluss før neste release.
Noen som kjenner seg igjen? :smile:

9 Likes

blir bare med ned og ned jeg, ser 20-40k tap om dagen i disse tider, alltid god stemning.

Realiserer alltid litt på topper, men blir stadig med nedover :stuck_out_tongue:

Mange amatører som gjør den klassiske tabben med å ha stoploss i aksje som Funcom over sommerferien.

Trist sak…

Mange amatører som dropper stoploss, “fordi den skal opp igjen”.

De som hadde stoploss på 19 kan allerede kjøpe seg inn rimeligere enn de solgte for.

12 Likes

Så du tror ikke at Funcom skal opp igjen? Eller mener du at amatører stort sett satser på feil hest?

Stop loss i volatile aksjer med lav omsetning = tapsprosjekt