Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Kunne sagt noe lurt men siden Dweller allerede hadde sagt det jeg ville si så er det bare å si forsatt god sommer.

16 Likes

Shorterene har begrenset med makt, da de totalt sett står for et null-sum spill. Det er alle de kortsiktige traderene som trodde aksjen skulle opp, men ser at den går ned som totalt sett dropper aksjen. Tror ikke det akumulerer seg opp med shortere. Det er grådige som har blitt redd.

Når det er sakt, når blir det reelle overskuddet til Funcom så stort at det vil spise opp en verdi på 1.3 milliarder, som aksjekursen tilsier at det skal en gang i fremtiden…

Det kommer ny DLC tidlig i august i følge funcom. Pengene ruller inn…

3 Likes

Steike. Eg var litt bitter då eg måtte selge ein stad på 20-talet for å frigjøre kapital.

Eg har stort sett griseflaks, og får inn cash i August. Just saying…

4 Likes

Så heldig var ikke jeg. Regner med å snitte ned før neste rapport en eller flere ganger. Funcom på sommerferie betyr som regel sidelengs eller litt ned i kurs i denne perioden. Men neste rapport blir meget god og ikke minst release myz en gang i løpet av året så tror nedturen nå er begrenset.

1 Like

Det snakkes jo mye om at det fundamentale caset gjør aksjen meget billig nå, men hva er reell verdi i Funcom NÅ? La oss si det er solgt 1,7m av Conan Exiles.

1 Like

Man prater om en omsetning på 2-300.000.000 i år. Kanskje man kan får et overskudd på 100.000.000. Det gir en avkastning på 7-8% i forhold til verdien som nå er 1.35 mrd. Fortjenesten er derfor ikke gal, problemet er vel om de klarer å holde seg på det nivået fremover, spesielt med tanke på at omsetningen er en 6.del av selskapsverdien. Et tradisjonelt selskap verdsettes gjerne nærnere omsetningsverdien. Men tech-selskaper har noemalt litt høyere verdi pr. omsatte krone pga at de gjerne har en X-faktor i tillegg i form av at selskapet kan vokse fort om noe spesielt skjer.

3 Likes

2 Likes

Tenker du da at man ikke skal regne på andre inntekter eller kommende lanseringer?

Skal uansett opp igjen når Mutant slippes.
Feriemodus om dagen så følger ikke like mye på kursen lenger.

Blir vel ikke noe spenning før Q2 tallene kommer og vi ser hvor bra de er sammen med release dato for Mutant.

Da kan vi nå nye høyder.

1 Like

Jo, men eks fremtidige salgsinntekter.

Hvilket selskap er verdt noe uten framtidige salgsinntekter? :smiley:

1 Like

Ingen

Så da skal vi drite i at de slipper flere CE dlcer og mutant iår? For å tilpasse virkeligheten storyen du prøver å selge?

1 Like

Når folk sammenligner Funcom med ett tradisjonelt selskap og mener de skal verdsettes på samme måte da er da fanden ikke håp og diskutere noe som helst.

3 Likes

Da forstår jeg ikke helt hvor du ville? :slight_smile:

2 Likes

I dag blir det opp.

1 Like

Ja blir det 50 øre ned i dag også da ryker siste rest, det begynner å grense til det teite nå :slight_smile:

1 Like

Så du mener at det ikke påvirkes av resultat og marginer ?

2 Likes

Avanza snart 12%
Atle over en mill aksjer
Video game tech selskap fra USA 350k

Og kursen som forventet opp.

3 Likes