Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jepp, er tydeligvis to forskjellige måter å regne på, men det hjelper lite når vi ikke vet hvor stor forskjellen er. Det er vel forsåvidt også et godt hint til at vi burde justere ned salgsestimatene noe, i hvert fall for å beregne inntekter til Funcom. 15% ned kanskje?

2 Likes

Hvilken kurs ser folk for seg her iløpet av 6-12 mnd? 30-40?

1 Like

Håper på godt opp på 20-tallet. :slight_smile:

2 Likes

Ser for meg en gradvis økning nå, men den vil droppe på nytt ned mot 17,? før nyheten om MYZ vil ta den opp over 25

Opp imot 30,- ila. Året, og +40,- i 2019

3 Likes

Pets annonsert. Snakkes på 30 kroner. Asia liker pets, de er helt gale. Da blir det millionsalg, særlig i Japan.

2 Likes

Ferievikar på jobb…

1 Like

Akkurat det lille dryppet vi trengte for litt kurspleie

2 Likes

shut-up-and-take-my-money-32608030

1 Like

Tycker det råder oklarheter vid guidance av antal sålda från Conan Exiles.

22 maj var det ju 1.4+ miljoner ex och nu är det 1.4 miljoner igen… Läser man de tidigare pm så har de inkluderat “retail sell-in” och sedan har det “exklusive refunds”… Så den totala siffran sålda verkar vara 1.4 miljoner “inklusive refunds”? … oklart…

Liker kurspleien…men liker som deg heller ikke dette…

… over 1,4m solgte, hva tallet faktisk er sier de jo ikke. :stuck_out_tongue:

1 Like

De sparer opp til rapporten. Helt genialt. Absolutt alle kommer til å bli tatt på senga

4 Likes

Enig med du, skuta og toget går full steam. Noen nyter en kald øl mens de laster opp på lave nivåer mens andre spekulerer meldingen ihjel

1 Like

Sell on news er min anbefalling. 18 før 20. Men i Aug ser vi 25

3 Likes

Kan godt hende det er solgt mindre enn de ca 1.7 mill solgte som har vært nevnt her på forumet.

Men man må også ta med i betraktning at en slik nyhet vil føre til mer fokus på selskapet fra investorer/fond utenfor dette forumet. :slight_smile:

Hehe…logget inn for å sjekke rallyet da jeg så posten din og så var det 5% på lavt volum :grinning: RALLY!!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Denne meldingen handler først og fremst om PETS…Dvs at vi vil selge millioner av kopier i Asia.

Som jeg sier…ferievikar på jobb :wink:

1 Like

Det som ble meldt i mai:
“Conan Exiles” launched successfully on 8 May 2018 and has sold in total more than 1.4 million units, including retail sell-in and not excluding refunds. It will soon be Funcom’s best-selling game to date

Aner jo ikke størrelsen på refunds og retail sell-in men virker en smule sent å komme med meldingen nå. Får litt følelsen av at salget ikke har vært så stort som en del tror men håper jo selvsagt at det er andre grunner til at denne meldingen kommer først nå.

1 Like