Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Er ikke ute etter å spekulere meldingen ihjel for min del, men mener det kan være interessant å ha en formening om konsensus på foruminvestorer (om det finnes en slik konsensus) for salg er en annen konsensus enn hva «markedet» som ikke regner på reviews og styrer på er om du skjønner.

Tør ikke tenke på hva som skjer første børsdag etter Q2 rapporten om det viser seg at de fleste estimerer 200-300k for høyt…, selv om Q2 uansett vil være meget bra.

Var ikke deg jeg siktet til, men folk har generelt en tendens til å spekulere til meldingen betyr det man ønsker den skal bety

Kjipt å bli stoppet ut før en slik melding… just saying, ref diskusjonen i går.

:frowning:

2 Likes

Stemmer nå er du spot on på det jeg lurer på ift hva jeg gjorde og ikke gjorde ift full launch

1 Like

Ah ok. Har vært så sommerstille at man blir litt ivrig og engasjert når det endelig skjer litt :joy:

2 Likes

Du forutsetter altså at folk har bestemt seg for hva de vil meldingen skal bety og så argumenterer ut i fra det da eller?

Synes det virker fornuftig å diskutere hva meldingen faktisk betyr jeg da i stedet for bare å overse den.

Forsinkelse i rapportering av faktiske solgte (inkludert refund og ekslusive lager i butikk) til Funcom kan jo være medvirkende til at de ikke har kunnet komme med denne meldingen før nå da.

4 Likes

Merkelig melding. Lite konkret og har “kurspleie” skrevet over hele seg.

2 Likes

Helt enig, mao ikke noe man bør offre foe mye tid på

De rapporterer jo kun noe om solgte ved milepæler.
Jeg tror det først er nå de har fått helt dokumentert at salget faktisk har oversteget AOC. Så er det flere ting som kan bety at det faktisk/sannsynlig solgte er en del høyere.
Forsinket rapportering er åpenbart medvirkende.
Kanskje må perioden man har for refund ha gått ut før man kan telle det med som sikkert solgt?

2 Likes

Ja det kalles bruttomargin, men driftsmargin og resultatmargin tar med kostnader.

2 Likes

Är det inte PC de menar då. Age of conan var pc only

1 Like

Følger deg på vurderingene dine. Ville vært merkelig å melde passering av 1,4 nå hvis de faktisk vet at de har passert feks 1,5

Poenget med meldingen var vel ikke å melde antall solgte, men at CE er det mest solgte spillet til FC med god margin mtp tidsaspektet?

Legger da til grunn at Rui har sagt at de ikke vil være veldig frempå å melde salgstall.

2 Likes

Det er ikke det Funcom skriver, de sier jo bare:

Conan Exiles, the recently launched open world survival game, is now the best-selling game in the company’s history.

Det kan være de mener på PC, men det er ikke det de skriver…

1 Like

Kan det være 1,4 mil bare på PC ?

Aldri verden :slight_smile: La oss ikke gå dit :wink:

1 Like

Selvfølgelig er det ikke bare på PC.

2 Likes

Veldig klønete og feilaktig formulert hvis det kun var pc de mente så har veldig lite tro på den teorien.

Jeg tror rett og slett de sier: “Nå kan vi dokumentere at det helt sikkert er solgt flere CE spill enn AOC spill selv når man trekker fra refunderte spill og lagerførte spill i butikk.”

5 Likes

Dette var jo en ikke meldepliktig pressemelding som jeg tror var ment for å skape litt hype rundt DLCen, og kanskje få spillpressen til å skrive noe, egentlig tror jeg de kunne fått mer ut av å bare fokusere på det, enn det litt tilfeldige at de nå helt sikkert har solgt mer enn AoC…(ikke så veldig interessant)

3 Likes