Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er kun en ting jeg stusser litt på i forhod til 1.4 mill meldingen. Sist melding var et par uker etter full launch, hvor de var skråsikre på at om ikke lenge var Conan Exiles det mestselgende spillet i historien til Funcom. Dersom de egentlig bare hadde solgt 1.2 mill + 200.000 usikre pga at de kun var levert til butikken, og at den var en del refund, så kunne de ikke være skråsikre på at de ville nå 1.4 mill om ikke lenge.

Og en ting til, har de null kontroll på hvor mye de selger siden de melder 1.4 to ganger? I så fall har de null kontroll fremdeles?

1 Like

De har ikke meldt 1.4 to ganger. De har meldt 2 uklare meldinger hvor 1.4 blir nevnt

2 Likes

Den første meldingen var ganske klar, den andre meldingen? Not so much. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Noen av dere som er på fornavn med Funcom ledelsen kan vell sende en Mail til Ole og høre ? :face_with_raised_eyebrow:

Like greit noen andre gidder :slight_smile:

[email protected]

1 Like

Jeg har sendt en mail, men jeg tror ikke jeg får svaret vi er ute etter. Dessuten er Stian Dragseth på ferie :stuck_out_tongue:

4 Likes

Er sikker på at Ole kan gi deg et veldig diplomatisk standardsvar :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Jeg også, så vet ikke helt hvorfor jeg gadd å sende mail. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Enig i at det ser ut som hovedpoenget i meldingen, men når man putter et tall i en børsmelding så rabler man jo ikke bare ned noe tilfeldig. Så hvis de skriver 1,4 så er det vanskelig å anta annet enn at det var det de mente å skrive.

1,4 gjelder bare PC. Hvorfor skulle de ellers ha nevnt dette med tid? EA dato blir brukt. De sammenligner jo CE med AOC høyere salg på halve tiden. Kan jo ikke gjelde alle platformer da?

Hvorfor ikke?

1 Like

“In addition to the Jewel of the West, the team is also hard at work putting together one of our biggest free updates yet,” said Creative Director Joel Bylos. “Launching later this quarter, this update will introduce pets and taming to Conan Exiles, allowing players to find and tame anything from camels to panthers and even spiders and then use them to guard their base, carry resources, and more. This update will be free to all players on all platforms.”

4 Likes

Først melder de more than 1,4 in total ex refunds.
Så melder de 1,4 over en mnd senere.

Det harmonerer ikke med PS salg å summer sale.

Utrolig klønete meldinger

1 Like

Her er vi enige :wink:

Mulig det er 30 dager angrerett på kjøp av spill? Om så er så har de vel ikke kunne bekreftet at det er det bestselgende spillet før i dag? Så evt salg de siste 4 ukene f.eks er ikke tatt med i de 1.4 mill solgte?

2 Likes

Ja, spesielt siden de spesifiserer at den tidligere rekorden 1,4 mill. Det høres jo da ut som om man ikke kan vente at det er veldig mye høyere. Ellers kunne de latt være å nevne det tallet.

Men på den andre siden sitter de vel der og kløner og tenker kanskje ikke igjennom hvordan investorene gransker hvert minste ord i enhver melding pga at de er sultet på informasjon.

1 Like

Dagens kommentar om alle kommentarer om FUNCOM

fritt etter Peer Gynt.
«Om man hamrer eller hamres, like fullt så skal det jamres»

God sommer og til alle jamrere der ute selg aksjen om dere ikke har gjort det for lenge siden, dere kommer til å dø altfor tidlig av bekymringer om ikke av det ene så av det andre så forleng livet og selg FUNCOM så for dere et mye bedre liv.

7 Likes

Utrolig at folk fortsatt tror at Funcom er pliktige til å oppgi nøyaktig antall solgte til enhver tid de ønsker å si noe om salget. Forrige melding var 1,4 millioner “including retail sell-in and not excluding refunds.”.

Denne meldingen sier “Conan Exiles has surpassed Funcoms previous record-holder, the 2008 massively multiplayer game Age of Conan: Hyborian Adventures, which sold 1.4 million units
by the time it went free-to-play three years after its initial release.”

Det er ikke så vanskelig egentlig. Det er samme informasjon som tidligere, men nå har de kunnet luke vekk refunds og “retail sell-in”. En konkretisering av samme melding som vi fikk sist. Nå er 1,4 millioner satt i stein, og det er en milepæl i seg selv. Tallet er nok mye høyere pga PS4-salget og salg generelt siden forrige melding, men det er noe de kan slå seg på brystet med når/etter de slipper Japan-utgaven og kan si f.eks 2 millioner solgte.

11 Likes

Haha, eller de kan si 1.5 mill. Hvem vet?

Nå får vi se hva rottene finner på i auksjonen, siste tiden skulle tilsi en 10-15 øre ned