Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hvorfor tror du det?

1 Like

Noen grunn til at du tror det? Skal de vinne i Lotto? selger de masse spill?

Kom gjerne med litt mer utfyllende svar.

Google Baggermodellen🙂

2 Likes

De skal tjene mye $

I googled it

Trenger ikke å Google. We knows :smirk:

5 Likes

bilde

1 Like

Jeg tenker at dersom selskapet leverer stadig større resultat pr år så må de vel etter hvert også prises høyere pr aksje. Exiles har solgt bra og har lyse utsikter samtidig som MYZ etterhvert ser kjempelovende ut.

2 Likes

Når du skriver det slik så fremstår det nesten som om kursen ikke har steget noe som helst. Virker som en del glemmer at Funcom har firedoblet seg fra før CE for ca 2 år siden og til der kursen er nå. Det er jo ikke akkurat dårlig og det stiller naturligvis krav til sterke fundamentale resultater for rettferdiggjøre videre oppgang.

Det tror jeg også er grunnen til at ikke kursen bare har rast videre. Ja, det kommer spennende triggere, men de fleste av disse innebærer også potensiell nedside. Kraftig kursøkning videre fra der vi er nå tror jeg fremdeles vil være mer hypedrevet enn fundamentalt og som følge av det tror jeg også at kursen lett kan dras ned igjen i etterkant.

Men at hypen kommer tviler jeg ikke på :slight_smile:

7 Likes

Haha Baggermodellen :joy: Den som alltid er nesten helt riktig etter at tallene er sluppet.

Trykkokeren hyler, snart letter lokket… Funcom, vi er klare!

Noen plukker aggresivt på 21,30 mens lokket på 21,50 ligger trygt. Så fort 21,30 er tom kommer de til å jobbe seg videre oppover.

Slutt over 21,50 idag?

10 Likes

Nei bevares, det er klart at det og betyr noe hvor en aksje kommer fra. Det tar tid å komme fra EV/EBITDA-avgrunnen opp til normal prising. Poenget mitt er bare at Funcom er ikke på langt nær normalt priset ennå, og med mindre du ser tegn til at Funcom ikke leverer så vil aksjen bare fortsette opp til den er priset slik som andre lignende aksjer i det samme markedet.

Derfor har jeg plasert penger i Funcom på langsiktig basis. Jeg mener Funcom er et svært godt case nå. Tidligere så har jeg nok hatt kortere horisont, men nå har jeg virkelig troa. Jeg sparer heller i Funcom enn Equinor for å si det slik.

6 Likes

I forhold til veldig mange selskaper så er det egentlig veldig vanskelig å spå forventet nivå på inntektene fremover i Funcom. Er jo veldige svingninger fra kvartal til kvartal og basert på salgslistene (CE) ser det jo ut som det kan bli tilfelle også for kvartalene i år.

Om MYZ blir en megahit, flopp eller noe midt imellom vet man jo heller ikke.

Så hva legger du egentlig i en normal prising? Hvilke tall er det du legger til grunn for beregningen din av normale pris?

1 Like

Jeg tror Japan lanseringen blir bra…

Da var sperreposten på 21.5 vekk. Kanskje vi closer over 21.5 i dag :thinking: Hadde vært greit å bryte motstand der før helga :facepunch::slightly_smiling_face:

1 Like

Så enkelt er det. Hvis ikke Funcom roter det til nå skal kursen minst dobles, etter hvert som selskapet nærmer seg «normal» prising. Mildt sagt god r/r.

Lenge siden vi har regnet på P/E. Men etter Funcom har lukket regnskapsåret 2018 med et hårete overskudd, en haug cash allerede på bok, samt spennende pipeline, så er det ikke lenger noen grunn til at selskapet skal prises (langt) under 50 prosent relativt til sine svenske søstre.

For øvrig notorisk vanskelig å spå inntekter i denne bransjen. Derfor Rui og Co. kjører strategien de gjør: Publishing, 3-4 spill i året og IP-foredling.

Hatt det litt artig på veien også:

IMG_1141

16 Likes

h3nk1, svarer egentlig godt nok på de spørsmål jeg fikk lengre opp i diskusjonen.

Utfordringen synes jeg, er når konklusjonen om fundamental normalprising bygger på tro, håp og inntjeningsforutsetninger med stor grad av usikkerhet. Det hadde vært mindre problematisk dersom begrunnelsen var kursøkning basert på hype.

For meg synes Funcom å være ganske normalpriset som hypedrevet selskap og jeg tror det bildet vil bestå i lang tid ennå. Den viktige implikasjonen av det for meg er at jeg fremdeles påregner at kursen vil kunne falle dypt i kjølevannet av triggere, enten de viser seg å ha positivt eller negativt utfall.

1 Like

Blir det muligheter til å kjøpe billige Funcom aksjer i closing idag @anon91440261 ?
Eller kommer det flere muligheter i neste uke?
Jeg har noen høvdinger som brenner litt i lomma…