Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

This!

1 Like

Vi hverken tror eller håper at 2018 avsluttes med et saftig overskudd (sannsynligvis et tresifret antall millioner - i verste fall ikke langt unna) i tillegg til selskapet allerede har alvorlig mye cash på bok.

Vi vet.

Vi vet også at pipeline hoster ut 3-4 spill de neste 12 månedene.

Det blir liksom ikke «sikrere» i denne bransjen. Og derav tilsier absolutt alt at Funcom skal prises i retning søsterselskapene.

4 Likes

Morro at noen enda ikke har skjønt at CE har solgt i bøtter å spann. Er de utenfor montro?

7 Likes

Sjekket nå og var ingen utenfor hos meg :stuck_out_tongue:

9 Likes

Fredag i closing er noe som henger igjen fra tiden før Funcom2.0. Og som gjaldt perioder med lav omsetning og lite nyheter. Og jeg sa egentlig for 1-2 år siden eller så at det var nye tider i Funcom der det er andre regler som gjelder nå. Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til at fredag i closing har gitt noen bedre kjøpsmuligheter enn f.eks. torsdag nå i senere tid. Så nå når det er kort tid til mange nyheter tror jeg ikke jeg ville ofret den tanken noe særlig oppmerksomhet.

For min del så tenker jeg nå at kanskje går kursen ned før Q2 eller kanskje ikke. Men jeg tror ikke vi har sett den siste kjøpsmuligheten i Funcom så jeg har valgt å bare sitte med det jeg har og har ikke økt.

Dette viser jo at jeg har hatt rett før når jeg har snakket om flaksen min. Jeg bommet denne gang og har bommet før, men sitter fortsatt og håper på en kjøpsmulighet. Det er ikke sikkert den kommer nå. Kanskje går den ned igjen, kanskje går den opp. Men korreksjoner kommer og jeg følger med daglig. Ikke timelig. Har Funcom for 120 000 kroner. Ikke så mye, men nok til at en dobling hadde gjort seg selv uten flere aksjer innabords. Går ikke kursen ned igjen blir det ikke flere aksjer på meg før jeg eventuelt blir hypet av reelle nyheter. Som et spill jeg får veldig trua på.

8 Likes

Ja det sier seg vel selv at et selskap som får et saftig hårete overskudd i 2018, sitter med en alvorlig haug cash på bok og har en spennende pipeline som de hoster ut 3-4 spill fra de neste neste 12 månedene må reprises.
Selv ved en moderat mør ruglete P/E må det jo bli en seriøst astronomisk verdistigning. Kanskje de allerede i 2021 kan gulpe ut latterlig mye grunker i utbytte også? :slight_smile:

Ja…?

Du kan trolle så mye du vil, men det er nada kontroversielt i det jeg skrev i forrige innlegg.

R/R i Funcom er god nettopp fordi vi allerede har så mange håndfaste data, samtidig som selskapet er priset som skrot sammenlignet med tilsvarende selskaper - enn så lenge.

Er ikke så komplisert, det kalles kjøpsmulighet.

4 Likes

Hva mener du? Mangel på meme gjør at jeg ikke forstår deg Hank. <3

Noen som har datoene for hva som skjer fremover friskt i minnet? Tenker da på q2, japan, neste ce patch+++

Blar du litt oppover så er alt postet 50 ganger ca :wink:

Gamescon 21-25 august er neste event.

1 Like

Dette er eksempler som jeg setter i kategorien tro, håp og usikre forventninger.

Jeg er naturligvis helt enig i at det blir overskudd nå. Du skriver selv:

Mitt poeng er jo nettopp at det vet jo “alle”, og “alle” har visst det lenge. Det har medvirket til at kursen har steget betraktelig til der den er nå. Videre fundamental oppgang krever nye fakta, ikke forventninger.

Siden du kommer med denne her så kan det virke det som den var rettet mot mitt innlegg? I så fall… les innleggene mine nøye på nytt så ser du at jeg ikke fører argumenter for at kursen skal ned, men for betydningen av å skille mellom hype og fundamentalt i vurderingene man gjør for å spå kursutvikling, pga implikasjonen jeg nevnte.

Denne:

…er derfor fullstendig unødvendig og bare en hersketeknikk, enten den var til meg eller andre.

Inne jeg, men på grunn av forventning til hype, ikke til fundamentalt drevet oppgang :slight_smile:

1 Like

“Friskt i minnet” skulle jo antyde at eg ønsket å slippe all blaingen :crazy_face:

2 Likes

Japan versjonen Conan Outcast til PS4 slippes 23 august.
Pets patchen skulle vist ut på testlive i går.
Q2 rapport 28.august (kansje med info om realese dato MYZ)

1 Like

Den er forsinket pga bugfiks patch som fikk pri.

2 Likes

Ok, det har jeg ikke fått med meg. Regner med at de kommer med patchen til test snart da?

Etter at de har fått bugfiks patchen til live. Står på Twitter

2 Likes

Vet ikke hva din definisjon av trolling er men var ikke ment som det. Jeg bare synes det er så komisk med slike adjektivbaserte analyser at jeg klarte ikke å dy meg.

Er den ikke allerede på testlive?

Jeg har i alle fall lastet ned en patch på 17 GB nå

5 Likes

Så du synes ikke funcom har en spennende pipeline ?

Jo, definitivt, men jeg synes ikke den begrunner/garanterer en stor fundamentalt drevet oppgang. Den begrunner en hypedrevet oppgang.

Mulig at mange synes det er en uvesentlig forskjell, men jeg synes den er interessant fordi jeg tror det har innvirkning på hvordan kursen oppfører seg over tid. Ikke minst tror jeg folk er tjent med å tenke over forskjellen hvis de stadig vekk blir overrasket over kursfall eller hvorfor kursen ikke går mer oppover.

2 Likes