Enig med @koe, alle trenger en latter i blant og @tswbeta stiller med humoren.
Litt takhøyde for rare påstander må vi ha.
Enig med @koe, alle trenger en latter i blant og @tswbeta stiller med humoren.
Litt takhøyde for rare påstander må vi ha.
Husk at han bare er i beta så kan være feil i vurderingene
Det må være lov til å være negativ til aksjen også.
Jeg tror Funcom skal til 100 innen 2020. Sakte men sikkert.
^ selv dét er vesentlig mer sannsynlig
Joda men likeså om du mener noe positive om en aksje som negativt er det bra å begrunne det.
@tswbeta kom igjen da. Når du først har sakt a så får du si b og. Legger man k… i dørsprekken så bør man ha en god forklaring etterpå
Han skriver jo at han ikke ser hvordan Funcom kan øke mcap fra dette nivået.
Det er jo greit nok det. Man kan ikke tvinge folk til å tjene penger heller.
Sett bort ifra at utsagnet er ganske verdiløst i sin form, så burde standpunktet være legitimt. FC må jo fortsette å levere gode inntektskilder fremover for å forsvare økt mcap, og sånt rent historisk så kan vi jo konkludere med at firmaet ikke har truffet gull med alt. Det er verre å gjenskape suksess enn å oppnå det, for å løst sitere Eggen. Vi vet jo fortsatt lite om 2019 prosjektene. Sånt rent personlig tror jeg at FC skal opp og frem, men jeg er veldig for åpen diskusjon om hva som evt skjer i første omgang nå om MYZ skulle floppe osv. Det kan jo skje selv med fantastiske tilbakemld. Selv om man er godt på vei etter CE-suksessen, så er ikke home-runnet sikret helt enda.
Mcap = aksjer ganger kurs
Når Funcom nå leverer sitt beste kvartal noen sinne, 2018Q2, og sitt beste år, 2018, så tenker jeg at det er litt rart. Det kan være 2019 blir litt mer pinglete, men neste spill Oslo-studioet leverer har jeg skikkelig troen på. 2020 release? Det tenker jeg blir samtidig som de er publisher for 2-3 mindre spill.
(2019 har petroglyph-spillet og ikke usannsynlig Funcom-USA spillet, ingen skikkelige tungvektere, men nok sammen med ettersalget av CE og MYZ til at det blir bra)
Poenget mitt er at når Funcom leverer kraftig vekst og resultat to år på rad, så vil det bli priset inn at de kan fortsette trenden. Ledelsen viser at de vet hva de holder på med.
Joda, det må være lov til å skrive innlegg med høy “synse” faktor, men slik bl. a @Halling skriver, så må man forvente pes om man ikke kommer med godt begrunnede argumenter.
De har vel også rock pocket spillet i andre halvdel av 2019
Det er så mye spill på gang at det er fort gjort å glemme noen i farta
Hadde det litt på følelsen av at det var et til på vei, men glemte å skrive det.
Har de undervurdert det japanske markedet?
Ser amazon japan har mellom 1-2 mnd leveringstid nå. Må da være mulig å skaffe flere conan outcasts på kortere tid.
Ligger på 4. plass på best seller listen.
Da må det selges utrolig godt der nede .
2plass.
Beklager skulle spesifisert. 4 plass uavhengig av plattform. På amazon japan.
Spennende dag i morgen!
Er det hypetrain / payday?
Hvorfor er det trykket opp så få kopier? Hvorfor tar det så lang tid å skaffe flere? Om1-2mnd er det ikke like aktuelt å kjøpe spillet, da er det noe annet som gjelder. Det var det samme som skjedde da de ga ut fysisk i resten av verden også. Jeg skjønner at de vil at folk skal kjøpe digitalt, men jeg synes de burde klart å skaffe fler på kortere tid enn dette.
Akkurat det samme skjedde under USA-releasen og det var mulig å få tak i fra andre enn amazon. Stoppet nok neppe salget nevneverdig.