Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Den største bremsen i Funcom er vel et dårlig rykte de har brukt 10+ år på å opparbeide, og som tar en del tid å få snudd. Det har vært en del mageplask, ukontrollert pengebruk, emisjoner osv. i historien.

1 Like

Får vi en sluttspurt i Faintcom i dag?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

1 Like

@de som stemmer nei

image

Kalde jævler

1 Like

Ser ut som Mutant skal vises på Pax også!

3 Likes

Skjønner ikke at folk gidder å selge til den algoritmen som prøver å utløse nettopp salg.

Mener virkelig folk at kursen som har konsolidert siden Q1 skal synke på tidenes resultat?

Denne er til dere:

3 Likes

da hva dem her tilbake / synlig igjen

2 Likes

Ah. Det forklarer den jævla algoen. Jeg sjekket faktisk tidligere i dag, da jeg slet med å forstå det kroniske nedsalget på ask med mikrovolum.

Også akkurat 0,51 prosent :joy:

3 Likes

Så det betyr at de har satt shorten på rundt 20kr? Er ikke det ganske risky??

Det betyr ikke at den er satt på 20kr? De kan jo bare ha jukket seg rett nedenfor grensen og så opp igjen nå?

4 Likes

Dem kan vell ha holdt en del aksjer short fra før men velger og gå over grensen nå.

En symbolsk short, men som nok får noen småfisk til å bli skeptisk. Shorten har nok bare vært rett under grensen i det siste. Nå rett over og algoen er skrudd på igjen. Noen jobber på for å holde kursen nede. Jeg ligger med kjøp :wink:

9 Likes

Ikke nødvendigvis hele, men iallefall den delen som gjør at de vippet over grensa iallefall.

2 Likes

Verka som de exprementera med algoritmer, och hur de hoppar in och ur kort position på gränsen så känns det som de försöker hitta något mönster och sammla in data. Lite udda tidpunkter om man kollar på triggers att hoppa in ur… Dvs varför korta 2 dagar efter gamerscom? Normal funtad person skulle ju blanka innan news…

"We specialize in the application of rigorous data-driven techniques to financial markets, driven by our own innovations in machine learning. "
http://voleon.com/

1 Like

Tja…mistenker at om man ser på statistikk for om kursen i Funnystock har gått opp eller ned i dagene i bakkant av kvartalsrapporter så vil man finne flere røde enn blå dager :crazy_face:

1 Like

image
Tro inte denna algon håller på med aktiv kurs manipulering utan mer tekniskt styrt, 2 tidigare positioner väldigt kort horisont

1 Like

Voleon har truffet utrolig dårlig med shortene sine, og har stengt dem nesten umiddelbart hver gang.

Satser på gjentakelse.

3 Likes

Hva tror dere resultatet til Funcom blir for Q2?

• 1-3 MUSD
  • 4-6 MUSD
  • 7-9 MUSD
  • 10-12 MUSD

0 stemmegivere

Han som har svart 1-3 skal få en :eggplant: hvis det stemmer.

2 Likes

Svaret mitt er utfra at dette er EBT, earnings before taxes. Ellers må jeg trekke fra 22% :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

I mitt hode er resultatet bunnlinjen :slight_smile:

Forsåvidt forståelig men samtidig litt synd at de frigjør resultatet så tett på presentasjonen. Lite tid til å finne på gode spørsmål til de.

1 Like

Funcom er et selskap som finansierer seg med de midler de genererer, og nå er gjeldsløse. Etter min mening har Funcom nå en sterk balanse etter den nye ledelsens vellykkede arbeid.

Kostnadskontroll har også blitt forbedret. En annen ting som definitivt økte økonomisk fleksibilitet, og styrket mulighetene for større suksess i fremtiden, er det faktum at de har forkortet utviklingstiden virkelig mye for nye spill. De har gått fra en utviklingsperiode på 3-7 år til dagens 1-2 år. Samtidig har de nå kapasitet til å utvikle mer enn ett spill i parallell, som generelt øker stabiliteten i fremtidige inntekter. De har også kjøpt en portefølje av IP og ledelsen har jobbet mer i tråd med forretningsmodellen som Paradox har de siste årene, som er positiv.

Alle som har fulgt salget på spill innser at Q2 2018 vil være betydelig bedre enn 2. kvartal 2017. Kort sagt, det ser veldig sterk ut, med en rekke utløsende faktorer.

2 Likes