Det er uaktuelt og ingen grunn til å selge nå i ett langsiktig perspektiv, det er mye potensiale her enda. Synd at Funcom får slik juling, hadde håpet på snørr og blod ut av neser og ører på shorterne i dag😈
Hadde tenkt å ta litt gevinst i åpningen, og hadde salgsordren inne på 20,88. Gikk akkurat ikke, så da ble det istedet flere fun aksjer på meg til 19,76 nettopp;-)
Vi får ruge på de litt til!
Tok litt mer på 19.71 selv, doblet antallet jeg hadde så nå er jeg klar for Q3
Det er vel ikke for sent for det?
Og +% er ikke juling.
Jeg tenker strøm inn av investorer kjører short i grøfta i løpet av dag.
Ser flere skrev P/E at flere var enige om at 40 var standard.
Redeye har brukt svenske peers og den ligger på 30 bare så folk er klar over det når man får korrigert fra bommerten i spekulasjonene:)
Edit: Dette er en analyse fra Juli
Hvem skrev det og hvilke er disse flere?
Irrelevant hvem som skrev det, vil bare få frem at det ikke er konsensus at 40 er medium caset
Stort sett bare du som hevder at 40 var konsensus…
LOL - ingen har skrevet at det er “standard”. Er kun et fåtall selskaper i bransjen som forsvarer den typen prising.
Strengt tatt ikke Redeye som har brukt det, men en random bruker på redeye sitt forum.
Det jeg synes er interessant er at Funcom i en periode hvor de investerer tungt (de har seks titler i produksjon!) faktisk leverer positivt resultat, selv om de bare har skikkelige inntekter fra én tittel. Det kommer til å se jæææævelig pent ut med 2-3 titler i året sammen med en “hale” av tidligere lanserte spill som da bare er 1-2 år gamle og fortsatt vil gi bra inntekter.
Til de som ikke vet det: Et tegn på hvor solid Funcom har blitt, og hvor lys fremtiden ser ut, er når @Christian sover godt med aksjene sine i skuffen
folk garderer seg når man skriver som er helt fair, men når morti som har 2587 likes også oppfatter at en P/E på 40 er “godkjent” så er det greit å ta det med @h3nk1 @Konamixx @TenSing_Gundersen
Grunnen til at jeg postet dette var at det kom en superlink som viste P/E på flere sektorer under den diskusjonen her som jeg vil bruke fremover…
Ja. Det er villt.
Heh
For å fortsette tankerekken over:
Funcom sin opprinnelig plan var å publishe et par spill i året i tillegg til egenproduksjoner, men de har i stedet gått for å fullfinansiere noen mindre prosjekter. Høyere risk, høyere reward. Med 25 MUSD i banken (18 MUSD cash +7 MUSD i trade receivables, mest sannsynlig allerede på konto), og positiv cash flow selv med såpass store investeringer, så har Funcom nå mulighet på å skalere opp etterhvert som de ser at de mindre prosjektene gir avkastning.
Jeg tror mao vi kan få endel interessante meldinger de neste 12 månedene hvis ting går etter planen. I kursen nå, så er det absolutt ikke priset inn at Funcom, hvis de lykkes med de interne og eksterne prosjektene kan få en rimelig drøy vekst i inntekter. Hvis noen lurer på hvor bra det kan gå med et firma med en solid strategi for vekst og en kompetent ledelse, kikk på Stillfront.
Sånn appropos Stillfront, jeg solgte meg ut derfra aaaaaltfor tidlig, med 100% fortjeneste. Kursen doblet seg etterpå, så jeg skulle hatt 300%.
Her er lista. Mange med mye høyere P/E enn 40. Men tror 30-40 stemmer bra internasjonalt. Høyeste P/E 883. Tror det var 14 selskaper med høyere P/E enn 100. Uansett, dersom Funcom skal prises til høyere PE enn i dag så må det prises inn suksesser på løpende bånd tror jeg.