Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Eller en eksponesiell økning i antall titler lansert pr år (evt investeringsbudsjett). :stuck_out_tongue:

Se hva Funcom klarte med 10 MUSD og Conan Exiles og tenk hva de får til nå med 25 MUSD + positiv cash flow. :stuck_out_tongue:

8 Likes

Det blir absurd å tro at p/e verdien er svaret på alt. Om et selskap ikke tjener penger et år vil p/e verdien være uendelig. Man må se på helheten. Det eneste man kan si er at det er lite sannsynlig med p/e verdier under 10.

2 Likes

Det er faktisk helt vanlig med P/E under 10. Selv i vekst-cases. Fjord1 er et eksempel nå, Kitron var det for et par år siden. Kitron har forresten gått 300% siden den gang siden 2015 og har nå P/E på 16. :stuck_out_tongue:

Å se på P/E for å vurdere inngang/utgang av et selskap alene er bare tull samme hva. Man må se på hva slags framtid selskapet har. :slight_smile:

4 Likes

Det er det nok svært få som tror også.

Dere vet hva dere har å gjøre ^

7 Likes

Betaler heldigvis ikke for E24+. Artikkelen var rimelig dårlig

1 Like

Det var rett og slett ingen ting å hente der. :stuck_out_tongue:

“Kanskje går Funcom aksjen opp eller ikke, hvem vet?”

2 Likes

Syke muligheter til å gjøre store penger i 19,59-19,78 trading rangen. :rofl:

Edit:

Utringet en ny liten kohort av bitre småsparere som har tapt penger på å kjøpe Funcom på topp.

1 Like

Den kohorten begynner å bli ganske så stor skal jeg si deg :wink:

1 Like

pashoppas

Skal sies at dette skjedde senest i mai:

pashoppas2

11 Likes

Og det er vel også noe av det som tynger aksjen en smule og gjør at den også har blitt et annet dyr enn før. Hvis selskapet fortsetter å drive kynisk og profitabelt som nå kommer de som er motivert til å sitte langsiktig kunne tjene flotte penger, for da tror jeg pe kommer til å krype oppover.

1 Like

Må jo være gull for den første som begynner dekning av Funcom. Blir litt slik i minglesammenheng når de forskjellige meglerne har seminar “åja stemmer det, det var dere som så potensialet i Funcom for noen år tilbake da kursen bare var tosifret, haha, ja det var tider”.

4 Likes

Risikoen med å ha mer penger på bok er jo at det blir flere investeringer, og hvis ikke spillene som blir produsert blir en suksess så er vi tilbake til start… Nå har iallefall Funcom 4-5 sjanser på seg før det blir krise… Var det 5 MUSD som gikk til investering til fremtidige prosjekter? Jaja… da har de 4/5 igjen da :joy:

Hvis halvparten av prosjektene blir like bra som CE så blir det en fin bunnlinje om et par år

1 Like

Fin omsetning, laber kursutvikling. Når selskapet lett kan rettferdiggjøre en 50% høyer e cap er det smått irrirerende å se kukingen som foregår på dette nivået.

Men før eller siden vil kursen komme etter uansett hvor ignorante norsk finanspresse og norske investoret er. Resultatene Funcom presenterer nå blir garantert lagt merke til utenfor nisselandets grenser!

5 Likes

Første gangen jeg har sett penger på bok bli klassifisert som en risiko :joy:
Nå synes jeg Funcom har fått til mye, med relativt laber investering i nye spill, om man ser iforhold til f.eks SB. Jeg tror at alle fem prosjektene vil klare breakeven ila levetiden sin. Men diversifiseringen de gjør nå øker sannsynligheten for et home run, som fort vil heve FC noen hakk.
Som legenden fra Canada sier; “you miss 100% of the shots you don’t take”

5 Likes

Jeg tror også Funcom kommer til å satse hardere framover, men det tar tid å finne rett prosjekt. :slight_smile:

4 Likes

Haha, det var satt litt på spissen, dvs hvis alt skulle faile… Men det er jo alltid en risiko med å investere i future prospects… Kan aldri være sikker på at det blir bra

1 Like

Det er jo det vi ser i dag som er så tragisk med dette papiret. Selskapet leverer bra resultater, markedet svarer med å “krakke” ned i 19:57. For en vits. Jeg har troen på Funcom fundamentalt sett, og sitter med det som for meg er en ganske stor post, men selskapet her gir meg permanent løs mage. :slight_smile:

Det er uansett lettere å skape suksess med enn uten penger, suksess avler suksess så lenge den første suksessen er godt gjennomtenkt og de fortsetter denne tankegangen.

1 Like

Alle pissetrengte ute. Nå starter oppgangen :wink:

3 Likes