Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Om fun skulle flyttas till en annan börs; hur funkar det rent praktiskt? Har aldrig varit med om det tidigare… behåller man sina aktier som bara flyttas till ny börs eller hur funkar det? Nån som vet?

Wishful thinking? Rui var ganske tydelig på at det ikke kom på tale med nylisting på andre børser enn OSE…

3 Likes

Krakke ned til market cap 1 458 646 754?

Hmm; i förbindelse med q1 så öppnade både stian & rui upp för möjligheten. Men det kanske har ändrat sig sedan dess? Har han kommenterat detta nyligen menar du?

Postkort var da vel mildt? Det bør bli ei ny liste så vi får sett og bekreftet hvem som driver på nå, fredag?

Han sa igår på streamen at det ikke er aktuelt å bytte nå

1 Like

Ok -fick jag inte med mig. Tack för info!

2 Likes

Hadde trodd vi skulle få en annen kursutvikling i dag i not-so-Funcom. Får sette kaka tilbake i frysen, og finne den frem igjen i desember. :stuck_out_tongue_closed_eyes::birthday:

3 Likes

Tviler på at markedet i Sverige er mindre gjerrig og plutselig vil kaste pengene sine på verdipapiret.

Synes faktisk det er en håpløs løsning. Eneste begrunnelse for å flytte noteringer er fordi noen tror at “I Sverige vil de betale i dyre dommer”. Ja, så kom med noen kvalifiserte begrunnelser og data for det.

Løsningen for at kursen skal opp er at selskapet leverer bedre resultater i morgen enn de gjorde i dag.

2 Likes

særnotering i USA/Canada

Denne jævla diskusjonen igjen.

Grunnen til å notere i Sverige er ikke “herp derp” høyere kurs. Grunnen til at de fleste selskaper ønsker å noteres på en indeks med mange selskaper innen samme bransje er en kombinasjon av større markedsinteresse og kompetanse, større volum og generelt bedre aksjehelse. Noe som i sin tur betyr en mer “korrekt” prising - enten den blir lavere eller høyere.

Det er ingen positive aspekter for Funcom med å være notert på OSE: Ingen peers, null volum, nada interesse, minimal kompetanse og utsatthet for den typen handel vi ser i dag.

Please, ikke kveruler på at aksjeselskaper søker seg mot indekser hvor de blir en del av en bransjeklynge.

4 Likes

Markedet er vel relativt globalt idag. Om du er notert her eller der har vel mindre å si? Interessen fra svenske investorer er jo knall i FC for tiden.

2 Likes

Allt är relativt; hade nog varit ännu större vid notering på Nasdaq Stockholm. Sen om det i sig är bra eller dåligt låter jag vara osagt

Kjøpsviljen stopper aldri opp i Funcom💪

Man kan jo lure på hvorfor man gidder å gå i samme fella hver gang.

Kursen går alltid ned etter kvartalstall. Alltid. Uten unntak.

Angrer som en idiot på at jeg ikke tok gevinst før Q1. Jeg visste jo hva som kom.

2 Likes

Vel, det er kanskje en stor sjanse for dette…
Men jeg har vært med i aksjen lenge nok til å vite at det er en sjanse for oppgang også, da med doble siffer i %. Det er bare en stund siden sist nå.

Og hvis alle skulle forsøkt som noen gjør her, så kan du tenke deg hvordan det hadde gått med aksjen på Qx dagene. Har en lengre perspektiv, så kan det være smart å fokusere på det.

2 Likes

Før Q2 mener du vel? Bare å vente så får du mer penger tilbake enn før q2.

Nei, jeg mente før Q1. Da aksjen var over 24.

Slik det er nå gidder jeg ikke å selge uansett.

2 Likes

I dag gjør man nok klokest i å ikke følge med på kursutviklingen fra minutt til minutt. La de leke seg. Flytt fokus over på alt det positive. Det begynner og bli en del av det etterhvert :slight_smile:
God middag :hamburger:

5 Likes

Ein dag, om ein dag? eller eit par år:
image