Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

" Har vore lenge ute av Funcom, men no syntes eg at Resultat fra q2 var så bra at eg heiv meg på aksjen å kjøpte til 20.20. Og kva ente det med. Rett nedi suppa igjen. At eg ikkje lærer. Møkka aksje "

Funcom aksjonærer in a nutshell

5 Likes

Slike aksjonærer burde jobbe litt med innstillingen din.

Jeg tror faktisk ikke at det finnes en aksje i Norge som har så konsekvent underprestert som Funcom.

Håper du har rett så klart. Men akkurat i dag hater jeg Funcom.

2 Likes

Joda det finnes mange slike aksjer. Men til slutt kommer de , og det er som regel etter at tolmodighet til mange er sykt tynnslitt og har solgt seg ut.

Er du ikke sår bak så har du ikke eid Funcom lenge nok…bortsett fra noen som kanskje har gnagsår andre steder…

1 Like

muligens en ny short?

2gtd3b

6 Likes

Denne tilbaketrekningen er en super kjøpsanledning :moneybag: Q2 godnyhetene er gitt og det er ikke en sky å se i horisonten :sunny: Sell on news har vi sett før og i dagene fremover vil kursen øke jevnt og trutt. Så kommer pluselig pets patchen og 2 mill solgte nyheten. Da blir ventetiden på MYZ lansering plutselig veldig mye kortere :smile:

3 Likes

Herregud som folk sørger. Jeg tror de som tilsynelatende sørger er samme som nå har solgt synkront. At disse øvelsene ikke klarer å bombe Funcom mer ned enn -4% ser jeg på som et vanvittig styrketegn. 10% av selskapet solgt til nye eiere og aksjen bare ned 4%. Dersom kjøperne står like tett i morgen så tror jeg oppturen blir bratt. Alle vet egentlig at Funcom er spekka full av penger nå. Verdien går kraftig opp uke for uke.

4 Likes

Denne kommentaren i e24 er bare så feil, kommentaren selv motbeviser det skribenten selv konkluderer med :

“Spillselskapet Funcom begynte dagen med sterkt oppgang etter gode resultater, men har tydeligvis ikke overbevist markedet ettersom aksjen endte ned 4,40 prosent, og er en av børsens mest omsatte aksjer.”

Aksjen begynte dagen med sterk oppgang pga gode resultater og er en av de mest omsatte på børsen men det er markedet som ikke er overbevist?? ? :joy:

Jaha, da blir det slik at midt på dagen så mistet markedet troen utav det blå? :thinking::joy:
Herregud :joy:

Ble kanskje noe for tørr den kommentaren fra meg. Var ikke meningen å antyde uenighet på noe plan. Skjønte/skjønner godt hva du mente med din kommentar. Ville bare si at Christian ordla sitt innlegg veldig bra.
Uansett dagens depressive kursutvikling så ser fremtiden utrolig bra ut. Kanskje kan til og med E24’s kommentator med “drømmen om gullfugl-spillet” være nærmere enn han tror. For akkurat nå har Funcom 5 fullfinansierte lodd I “potten”, og om så bare ett av dem slår til på bred front så er alle sorger glemt og alle “punks” betydelig mer formuende.

3 Likes

Vanskelig å argumentere for at markedet er overbevist når kursen gikk ned over 4 %. Men du skal ha for forsøket :slight_smile:

Troen i markedet er der nok fortsatt :wink:

1 Like

For mange blir det veldig halleluja stemning. Var ment som et tips. Jeg har også veldig troa på funcom å har tjente mye på Fun, men nå synes jeg prising er riktig å at Q2 var litt skuffende(men for all del bra) i forhold til det jeg forventet. Tosk kan du være selv :wink::joy:

1 Like

«Funcom dro ned Oslo Børs som endte flatt«
… på en måte blir man jo nesten litt stolt når aksjen man er forelsket i begynner å levere denne type overskrifter…

«Se kjære han er ikke liten lengre» :yum:

6 Likes

Halleluja i denne sammenhengen ser jeg på som ett tegn fra de som følger Funcom tettest er fornøyd med hva de får til, og er inneforstått og klare til å følge ferden videre. De fleste har muligheten å selge, og det er begrenset hvor mange slike dager som vi hadde i dag vi kan ha før det snur igjen med slik progresjon Funcom har hatt. Dette er resultatet at ett forbanna spill, hvor de hadde elendig økonomi, dårlig tid og 1 sjanse. Nå har de masse penger, god tid og flere sjanser. Om man tror de ikke vil lykkes med dette videre, ja da selger man. Hvis man tror de kan få til flere slike salgssuksesser, så kjøper man. Jeg kjøpte for det lille jeg hadde igjen, fordi jeg er helt sikker på at en eventuell bunn er nært forestående. Med slike tall i sekken blir caset attraktivt som investeringsobjekt for flere og flere for hvert øre kursen går ned og antall selgere har blitt betydelig færre etter i dag(du er ingen tosk :kissing_heart:).

4 Likes

Minner om denne legendariske overskriften fra dagbladet i 2008 :stuck_out_tongue:
image

9 Likes

Å gi opp er ikke noe alternativ lenger folkens! Hold ut! :gift_heart: Conan Exiles er ikke en som gir seg men bygger sitt emperie sten for sten med svette og standhaftighet! :muscle: Fundamentet er knallbra, jeg gir meg fa… Ikke.

2 Likes