Fatter ikke at folk gidder å kjøpe Funcom hvis en skal selge etter tidenes resultater siste kvartaler.
Hva fanden skal til for at en skal stole på Funcom 2.0?
Hadde jeg vært på nett før stengetid i dag hadde jeg lempa ut TRVX med 50-60% tap og flytta over i Funcom.
Funcom er på billigsalg. Hvis en ser lenger enn nesetippen.
Gratulerer alle tålmodige Funcom aksjonærer.
Hvorfor er det ingen som kommenterer dagens melding etter stengetid?
…fordi den er uinteressant?
Jeg har prøvd…
Edit. Trodde du mente e24 meldinga
Hadde ikke fått den med meg jeg.
“On 29 August 2018 employees of Funcom exercised 161,641 options at a weighted average exercise price of NOK 9.06 per share.”
Noen som vet hvordan man beregner det som vil bli først om share based payment?
Som vanlig ble de solgt videre med en gang:
“The sales amount has been determined on the basis of the price subsequently
obtained by the third party selling the shares in the market. The final compensation for the sale was NOK 19.39 per share.”
Hadde vært litt hyggelig om ansatte hadde vist litt større tro på eget selskap og ikke solgt alt med en gang hele tiden. Skjønner at vanlige ansatte ikke nødvendigvis vil eller kan beholde alle opsjonaksjene men i dette tilfellet kunne de jo feks. solgt halvparten og fått dekket kostanden for alle aksjene.
De har jobbet som piska skinn i et år, greit å få litt cash inn på bok da.
Har du klippa ut at ingen primary insiders har exercised options?
Enig med krafer men det er vel også å regne for bonus slik at det er kroner rett i foret så de kan kose seg litt ekstra
Nei jeg klippa ut og limte inn det du ser i innlegget jeg
Kan godt legge inn hele meldingen:
uncom N.V. (the “Company”, or “Funcom” when referring to the Company and/or the
entire Funcom-group) has a stock option plan that is part of the total
remuneration package for its employees. The stock option plan covers employees
and management as well as Managing and Supervisory Directors and is regarded as
a component of the total remuneration offered by the Company. On 29 August 2018
employees of Funcom exercised 161,641 options at a weighted average exercise
price of NOK 9.06 per share. No primary insiders executed any options. The total
number of issued and outstanding shares in Funcom N.V. has been increased to
75,740,809. The issued share capital of Funcom N.V. is EUR 15,148,161.80.
The sales amount has been determined on the basis of the price subsequently
obtained by the third party selling the shares in the market. The final
compensation for the sale was NOK 19.39 per share.
Ok. Lurte bare på hvorfor dere snakka om at folk ikke hadde troa uten å nevne at ingen primary insiders realiserte. Det var for meg det viktigste med hele meldingen.
Jeg har en teori om at dette forumet fungerer som massesugusjon. Det dreper den frie tanke, så alle går i baret samtidig uten å tenke.
Neh. Bare å følge sin egen investeringsfilosofi og ikke bli påvirket av støy. Stay Long for teh win
Forum (ikke bare dette) tiltrekker seg jo fort de absolutt ivrigste og gjerne de med størst tro på en aksje og så diskuterer man og gjerne hauser opp hverandre litt og finner ut at dette er slik alle burde tenke om aksjen.
Så skjønner man veldig lite når markedet ikke reagerer slik konsesus for hvordan det burde reagere er på forumet.
Har sett flere tilfeller der de fleste som har diskutert en askje på et forum (ikke dette da jeg ikke har vært stort her før i det siste) har hatt ståltro på den mens aksjekursen har sunket og noen ganger har det sågar endt i konkurs.
Før noen misforstår så sier jeg ikke at Funcom går konkurs og jeg sier heller ikke at kursen skal synke. Men jeg mener en god del her inne har en litt vel blåøyd forestilling om hvor høyt markedet burde prise Funcom ut ifra dagens situasjon.
Et eksempel på hva jeg tror store deler av markedet legger vekt på er at selv etter det som sannsynligvis blir gullkvartalet i år så har Funcom faktisk bare prestert 3,1 mill$ på bunnlinjen så langt i år. Ja det er mye spennende på gang og mye bra har skjedd men det skal faktisk en viss suksess til bare for å forsvare dagens kurs også (man får jo litt inntrykk på en del at de mener Funcom prises som en pølsebod slik ståa er nå).
Jeg håper Funcom blir en braksuksess jeg og de har bedre mulighet til å lykkes enn kanskje noen gang men helt sikkert at de gjør det er det jo ikke. Og den usikkerheten råder nok i langt høyre grad utenfor forum som dette
Det fine er at av og til så slår optimismen som råder på et forum også til. Og da har man gleden av å ha kommet seg inn før markedet ble overbevist, gjerne gjennom litt mer konkrete resultater enn det som overbeviste “the true beliveres” på forumet. Men nesten alltid tar det lengre tid enn det de på forumet tror da
Man vet ikke hva agenda folk har og hvem som står bak nick. Noen roper selg katta er ute av sekken ingen vits å være her mer og andre ting etter tidenes beste resultat for Funcom så må man tenke selv. Håper ikke så mange her inne fikk panikk og solgte seg ut i dag. FOR vi skal opp og høyere en noen gang før bare vær tålmodig. Mange teorier som verserer her om hvorfor kursen gikk ned i dag, personlig tror jeg dette er styrt ned med viten og vilje for å få tak i aksjer for en billig peng, Snart må en løpe etter toget… det tror iallfall jeg
Joel forklarte dette i en stream litt tidligere. Når vanlige ansatte som han løser inn oppsjoner er det ofte fordi de har behov for pengene. Han måtte blant annet bytte tak sist han løste inn. Samtidig har de korte vindu hvor de har lov å handle aksjer eller selge oppsjoner. Og med mindre oppsjonen går ut er det ingen poeng i å løse den inn. Det utløser jo bare skatt.
Da blir det typisk til at man løser inn og selger rett etter en Q rapport.
Sykt som det selger i Japan.
Vil se et avisoppslag neste uke og om at Conan Outcast ligger på topp. Virker som om de salgslistene som oppsumerer for en uke er mere pålitelige.
Har du link til siden?