Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg glemte å nevne noe annet viktig, i dag ble jeg trebarnsfar, en liten gutt kom 16.24, lett å huske, 1 minutt før sluttauksjonen :+1:

64 Likes

Gratulerer så mye. Håper fokuset ikke var på sluttauksjonen da :wink:

Skal han hete Conan?

6 Likes

Close 16.24 i morgen, confirmed!

2 Likes

Gratulerer @Paddy80! :baby:

1 Like

Grattis @Paddy80 !

Hørte du kjøpte i går @Morti - bra treff :slight_smile:

2 Likes

Gratulerer @Paddy80! Børs og penger betyr så lite ved slike anledninger.
Er sånne ting man er her for, og som har den virkelige verdi og betydning :grinning:
Om alt slår til kan man kanskje si han ble født i frelsens tid på nesten minuttet :wink:

1 Like

Gratulerer @Paddy80 :+1:Lykke til med bleieskifta :wink:

1 Like

Gratulerer @Paddy80 måtte dere få en flott tid fremover.
Tre er et fint tall😊

1 Like

Grattis! Ser ut som du fikk ordnet litt økonomi minuttet etterpå. :smiley:

3 Likes

Tror det var fredag. Kjøpte (mer) for 17.63. Var jo ikke bunn da. Men åpner den på 20 i morgen så er jeg veldig fornøyd med timingen.

@Paddy80 og det kjøpet var jo stikk i strid med TA :wink:

3 Likes

Kortsiktig var det jo ikke det, aksjen var på vei mot et tidligere støttenivå med en ekstremt lav RSI som @h3nk1 påpekte, så kjøpet var innafor for en swing trade. Om det blir sell on news i morgen eller ikke vil tiden vise, men bra kjøp okke som :slight_smile:

Det er få vinnere blant gaming-aksjer nå, så lurer litt på om det blir som i biotek hvor en aksje får all oppmerksomheten og kapitalen flyter dit :stuck_out_tongue:

4 Likes

JAAAA! Dette var jo AKKURAT det jeg sa for noen dager siden, hehe :slight_smile:

Vi kom til å høre fra Jebesen + større aksjonær(er). Så får vi i tillegg innside!!

The tide is turning bitches!

7 Likes

Nå er jo innleggene falt ut fra teknisk tråden, men det var vel noe slikt som å sette stop loss på 17.90 eller noe.

2 Likes

Generelt bare smilende tenker jeg :grin:

Haha, der var siste usikkerhetsmomentet borte. Nå kan alle dere som har baissa krype under steinen deres igjen. Hilsen gutteklubben grei :smirk:

6 Likes

P/E är ju jäkligt trubbigt att använda på Gaming bolag och utvecklingbolag. Där ska man vara glad att man ens gör vinst, nej allt ska återinvesteras i verksamheten, där det ger mest utväxling. Deras jobb snarare att hålla nere resultatet så att de kan betala så lite skatt som möjligt, dvs som varenda liten småföretagre och privatperson jagar ju avgifter att skriva av på deklarationen.

4 Likes

F#CK YEAH!!
Jeg ventet på mer kapital inn, men det kom ikke i tide @Morti :disappointed: Min enkle filosofi har vært som jeg har nevnt flere ganger nå, å være maks akkumulert. Fra mitt ståsted så har det meste sett VELDIG lovende ut, med unntak av aksjekursen. Har spurt meg selv mange mange ganger - hvorfor ser ikke markedet det jeg ser (?) Jeg har kjempet imot dette short og dump helvete etter beste evne, men den kampen har vært håpløs. Men jeg har jo fått kjøpt både mer og billigere aksjer, enn det som skulle vært mulig nå, når selskapet leverer som det har gjort og gjør og fremtiden ser såpass lovende ut. Måtte selge 6k i går (det svei langt inni sjelen å selge FC aksjer på 17 tallet - blir som å selge 1000-lapper for 2-400,- kroner :wink: ) for å tilbakebetale et lån, men kjøpte 5K av de tilbake på 17,30,- i dag. Sitter med godt over 600K nå gjennom et selskap og meg som privatperson. Jeg selger ikke litt engang i morgen. Jeg er long! I MORGEN VIL JEG SE SHORT BLOD FLYTE I GATENE!

25 Likes

Her er forresten utviklingen i aksjen fra forrige runde en stor investor kjøpte med premie som nå og frem til lansering av CE, kan selvsagt ikke sammenlignes helt men markedet ble ganske overbevist den gang:

Det tok to måneder før kursen i det hele tatt duppet under punktet det ble kjøpt på.
Det skjedde ute i februar og mener å huske at den gang var det full panikk i alle markeder og mye skremsel rundt aksjer generelt :grinning:

4 Likes

Kan noen forklare meg hvorfor Fredrik og Susana som ikke kjøpte så masse ikke handlet dette nede på 17-tallet? Dette var uansett en fantastisk nyhet, grattis alle sammen :money_mouth_face: