Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så så, at folk trader en aksje er ikke annet enn vanlig og helt lovlig. De får være fornøyde med sin 10% fortjeneste, mens vi andre kan smile hele veien til banken med 100% neste år… (insert haus)

Ellers syns jeg at det er et sunnhetstegn at vi ikke ser den syke funcomvolaliteten som normalt bruker å tiltre under slike nyheter

1 Like

Hadde spart meg for 14000 kr i 2008 hvis det var tilfellet! :stuck_out_tongue:

2 Likes

HELT uforståelig at kursen enda er under 20 og at salgspresset fortsetter…

Dessverre har jeg ikke mer ledig kapital :frowning:

Jeg er sikker på at dette er bare første godnyhet fremover nå, sikkert ikke lenge før det tikker inn flere mindre men positive ting, da blir summen psykologisk positivt og da har også folk denne handelen på 20 kr i bakhodet.

1 Like

Det minner meg om når Homer Simpson solgte aksjene sine for et par øres gevinst når det var kommet et kjempebud på selskapet, og alle andre ble millionærer.

1 Like

bilde

Er vel raskt nede på 17 tallet igjenn tenker jeg

Haha, man skal f… meg aldri si aldri når det gjelder funcom-aksjonærer.

Funcom-aksjonær møter markedet:

1 Like

Er jo nettopp det de som prøver å “presse” ned kursen vil at man skal begynne å tenke.

Tipper kursen øker litt mot close om man ikke får et SL raid rundt 18kr.

Uansett så blir alt dette ubetydelig om man ser frem mot desember og resterende spill i pipen :ok_hand:

Ja nei, jeg gir meg faen. Sitter stille i båten

1 Like

Presses grådig nedover. Noen som har et behov for å ha større definisjonsmakt enn selskapets styre, innsidere og gamingfond.

1 Like

Kan det ikke også være endel lykkejegere som kjøpte før q2 som nå kommer seg ut noen få % i pluss?

Det hadde de all verdens mulighet til på vei ned.

Hvis de kjøpte (rett) før Q2 vil de vel være noen % i minus, siden den lå mellom 19-20 i en lang periode da. Men det er kanskje folk som kjøpte etter Q2.

Ikke spesifikt q2 men jeg tror mange små lykkejegere finnes der ute som drømmer om 30-60% opp innen ett par uker. De blir stuck nå kursen går under snittprisen deres(de selger ikke i minus) og etter en stund venter de bare på å komme seg ut i litt pluss. Er ofte rett etter kursen stikker av.

Men jeg tror(og håper) at intradagshopp på over 10-15% er over. For da gjelder det også ned.

Folkens, drit i grunn til hvorfor folk selger, det er en del robotsalg også, 3 aksjer osv blir dyrt for en normal person med kurtasje. Det er nå kjøpt ett stort antall aksjer av noen som tilsynelatende har peiling, og de synes 20 kroner er ok. Jeg vil anta de også ønsker å tjene litt på disse også, slik at de iallefall ser ett potensiale for Funcom fremover.

1 Like

Blir nok sendt en bekymringsmelding til økokrim/finanstilsynet i morgen.

Har man tid å slå i hjel kan man jo stikke innom HO og se Hektar argumentere for at det hele er ulovlig innsidehandel og vennetjenester.

1 Like

Han er motsatsen til Bagera og greit å ikke vie for stor oppmerksomhet

2 Likes

Som sagt: kun hvis man har tid å slå i hjel og behov for litt underholdning.

1 Like