Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

@h3nk1 HHaah!

Sitter og tenker litt… Storebrand og andre norske teknologifond må være jææææækla mykje dyktigare enn Robur når dei ikkje vil kjøpe Funcom til 17,- -18 - 19,- per aksje på marknaden. Kanskje vi skal sende bort nokon norske forvaltera og halde føredrag for Robur?

1 Like

Noen må lære disse idiotsvenskene å handle på OSE.

Kanskje en viss Twitterkonto skal stjele dette joviale poenget ditt.

3 Likes

Jada, berre siter @sinnaaksjonæren :stuck_out_tongue:

1 Like

Savner videoene dine :joy:

3 Likes

Hvem flere enn Storebrand bør nevnes?

1 Like

Hehe, det var frå den tida då eg ikkje jobba 12-15 timar dagen 7 dagar i veka :stuck_out_tongue: Saknar det sjølv!

@h3nk1
"DNB Teknologi

Sammendrag

er et aktivt forvaltet fond som investerer i aksjer innenfor sektorene Teknologi, Telecom og Media (TMT). Fondet har et erfarent forvalterteam på fire forvaltere, der to har forvaltet fondet siden oppstart rett etter årtusenskiftet, og ytterligere to har kommet til de senere år. Fondet har vunnet flere priser både i Norge og internasjonalt, og har en imponerende avkastningshistorikk. Forvaltningsteamet vektlegger både verdiskaping, verdsettelse og inntjeningsutvikling i sine aksjevalg. Dette gjør at fondets innhold som regel avviker betydelig fra indeksvektingen i teknologiindekser som eksempelvis den overnevnte NASDAQ indeksen i USA.

I følge våre informasjonssystemer oppgis P/E i fondet (estimater neste 12 mnd) nå til 16,50 og Pris/Bok 2,57. Dette betyr at fondet for øyeblikket holder et utvalg aksjer som er priset vesentlig lavere enn snittet i teknologisektoren, ja i skrivende stund er faktisk P/e noe lavere enn snittet på Oslo Børs (OBX-indeks). Årlig forvaltningskost i DNB Teknologi oppgis til 1,5%. Link til siste forvalterrapport her."

8 Likes

Got 'em bois:

Var ikke plass til å tagge deg @lassar - du kan hevde copyright i kommentarfeltet?

Edit: Rui var kjapp på “like’n” der :wink:

26 Likes

utrolig digg å få skjenk av aksjer her i dag. kjøpt over 100 k aksjer på snittet 18,34. er jo fjusan grætis penger det her

4 Likes

Digger at RUI følger tullekontoen din :stuck_out_tongue:

8 Likes

Fikk de kjøpt det de ville i går, eller kan vi vente oss nye meldinger om innsidehandel etter stengetid i dag?
Var de villige til å betale 20 kroner i går, da kan det vel tenkes de handler i dag også?

Noen tanker?

Edit: Kjøpte mine første aksjer i Funcom på åpningen i dag:)

4 Likes

Tankene mine er at signalet er sterkt. Tror nok ikke de kjøper mer i dag, fordi dette var noe de kjøpte direkte fra jebsen… men om salgstrykket vedvarer så banker de nok inn med en post. Jeg husker tilbake da swedbank kjøpte sist… da gikk kursen veldig lite til å begynne med, men en dag eller 2 etterpå så tok det helt av. Jeg tipper vi vil se noe av det samme igjen. Har et kortsiktig kursmål på 24-26… dette er ren gjetting, eller som proffene kaller det - Teknisk Analyse. På sikt så tror jeg Funcom er underpriset så det holder, men markedet bestemmer, og jeg tror vi må et stykke inn i neste år for å at ting virkelig skal ta av. Her har jeg et kursmål på 40+, men jeg kommer til å trade litt på veien. Selvfølgelig med tap, men vannvittig mye moro

10 Likes

Innsidekjøp er innsidekjøp, uansett hvordan noen prøver å vri og vende på det. Innsider jebsen selger, ja, men fordi han må… Innsidere har kjøpt dette fordi de har trua… ikke for å gjøre noen noe tjeneste…

Innside kjøp er alltid positivt. Markedet skjønner det og kursen kommer etter snart.

Jeg er ute til etter okt. okke som, men følger spent med. I Nov skal jeg ha et seks sifret antall Funcom. Spent på om jeg får de på 18 eller om jeg må betale 20+ pr stk.

MYZ blir tilgjengelig i beta minst en måned før release for de som kjøper Deluxe-versjonen. Så før 4. november. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Skulle vel tro det kom en liten dytt i dag mot slutten, mønsteret vil nok kanskje ikke være like sterkt som Roburs første inntog, men da gikk også kursen nesten 50% ila få dager til første topp. Men selv 25% opp fra gårsdagens sluttkurs gir kurs på over 21.60,det kan jo være en start før vi får myz hype og nyheter om CE og nye spill

2 Likes

Satser på at kursmålene dine slår til Axelrod. Funcom virker som et spennende selskap på mellomlang sikt (30-50 dager), men mulig jeg blir sittende lengre enn det.

Har en mistanke om at det kommer en melding etter stengetid i dag.

hadde passa ille bra det

Hvilken type melding er det du forventer?

Siden innsidere var på kjøpersiden vil vel jeg si at det er lite sannsynlig at det kommer noen melding på en liten stund. Men vet jo selvsagt ikke :slight_smile:

3 Likes

Kan någon förklara för mig varför kursen ligger runt 18.5 nok när Robur, Malmberg och Susana köpte på 20 nok? eller vänta… det är ju norska börsen vi pratar om.

10 Likes

Jeg tror faktisk vi kan takke våre svenske venner for at aksjen ikke stiger mer.

1 Like

Gi det litt tid. Samme situasjon hadde vi når 505 games investerte i starbreeze. Det tok noen dager før kursen passerte stor-handel-kursen med god margin. Avanzamannen messet om det samme og til slutt fikk han rett. også da Robur kom inn på eiersiden i Funcom tok det også noen dager.

2 Likes