Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal være fornøyd med det. Tviler på at det er break-even engang. :stuck_out_tongue:

1 Like

Tror du markedet vil være fornøyd med det?
Litt vanskelig for å se for meg at slike salgstall skal booste aksjekursen.

1 Like

Men de selger vel bare i desember i år? Utenom pre-orders.

Noen som har sett på futureproduktene MINI L FUNCOM AVA 1 og 2, hva det innebærer, evt gearing? :slight_smile:

Hvis du ser på en typisk salgskurve, så faller det drastisk etter første uken og etter fire uker, så selges det stort sett bare smuler. Conan Exiles så faktisk ut til å være et unntak og solgt rimelig greit 7-8 uker etter lansering. Jeg tenker at en grei tommelfingerregel er at 50% av førsteårssalget skjer første måneden. Resten skjer spredt utover de neste 11 månedene til stadig større rabatt.

5 Likes

Funcom er svært gode på å skape forventninger. Om man i tillegg kan tilby et godt produkt, tilnærmet fri for bugs… Jeg tror komboen med BL er bra og at MYZ overrasker positivt.

2 Likes

Det som nå skjer er etter min vurdering helt ulogisk, men kanskje ikke uventet i dette papiret. Det beste å gjøre nå er å smøre kroppen inn med et tykt lag med tålmodighet. Jeg vet nok til at med unntak av aksjekursen så ser dette riktig så bra ut. Jeg er ikke et overmenneske, og må innrømme at jeg tidvis kan kjenne litt på irritasjonen når kursen beveger seg mot all logikk. Akkurat da zoomer jeg ut, tar en status og konstanterer at det jeg såg konturene av for en del mnd. Siden nå er MYE tydligere. Skipet er ikke i ferd med å snu, DET har snudd! Kursen er satt og (penge-)maskinene går for fullt. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg skjønner alt som skjer i kullissene her. Jeg skjønner heller ikke hvor lenge « apekattene» skal riste i treet, men kan garantere at dere rister ikke meg ned :wink: Akkurat nå er det mer fornuftig å bruke tiden på andre ting enn å se på aksjekursen. Be strong - Tid kommer! :muscle::facepunch:

11 Likes

Fikk plukket noen på 17,78 :slight_smile:

1 Like

Ja, det er frustrerende å se kursen gå ned, men på en annen side, det er da man ofte kan gjøre de gode kjøpene;-)

2 Likes

Ja hvem er det som ikke tar i mot noe nedfallsfrukt nå :wink:

Vurderer å selge noe NHY for å ta litt mer FUN om vi bikker videre ned på 17 tallet.

SL på gang?

Var en på topp 20 som drev og forfattet et innlegg her, men sluttet å skrive. Mon tro hva slags refleksjoner rundt kursen det var.

Skal se vi klarer taperlisten i dag :clap:

Favorittsangen til alle som sitter i funcom på veien ned (inkl. Meg selv😂)

https://m.youtube.com/watch?v=OjBQAMVDvQQ

1 Like

Var det insidesalg vi så forrige uke eller? :joy:

Det var det🙂

Meh, blir for gammelt det her altså.

bilde

6 Likes

Nå trenger vi bare en short til for å virkelig toppe heile driden.

Svingte godt i Funcom i dag :joy:

Frodoen kjøpte mer FUNCOM.OL på 16,57.

staa kjøpte mer FUNCOM.OL på 45,08

3 Likes

Tror CEO gjør innsidekjøp nå. Blir bra💪