Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Massivt innsidekjøp nylig, et av de beste kvartalstallene noensinne, på vei til å bli gjeldsfri, masse spennende prosjekter på gang…la oss komme oss ut av dette jævelskapet før vi risikerer å havne i altfor mye pluss!!!

Folk selger seg ut nå 10-15% under det innsidekjøpet vi hadde…

Skjønner ikke mye av bevegelsene her om dagen…

Til slutt i denne sutreposten…har sagt det før også…helt greit at folk trader og tjener penger på det, men å komme inn her å si at man ikke selger stort samtidig som listene viser noe helt annet. Og også sier at folk må være tålmodige…det burde man holde seg for god til.

5 Likes

For i bakvendtland (oslo børs), der kan alt gå an,
der er de like tøysete og rare alle mann.

7 Likes

Fredrik förklarade lite tankegången på köpet på 20 kr som svar på anklagades om att försöka pumpa kursen

“Everybody knows they needed to sell before December in order to be able to convert their last outstanding convertible. A group wanted those shares. Would it be cheaper to buy a week before in November or can you disregard that if your perspective is longer? What if the stock would go UP would we pay a higher price. There’s a seller and there’s a buyer. End of story.”

3 Likes

bilde

Sånn er tilstanden i dette papiret :man_facepalming:

1 Like

Av og til skulle man ønske at det ble introdusert et minstekrav på ordre igjen. Disse minste postene er jo bare tull.

4 Likes

De kunne jo også latt det ha vært åpent hvem som står for ordrene. Skjønner ikke at de legger til rette for denne typen handel.

5 Likes

Ja synes også åpenhet rundt det var fint. Kanskje introdusere markering på om handelen var shorting/dekking av short også :laughing:

1 Like

disse aktørene som bruker roboter (algoritmer som jobber) betaler jo heller ikke kurtasje. Enig i at det burde innføres minste antall handler igjen. Veldig lett for de proffe å manipulere kursen i den retningen de ønsker, dessverre. Det skaper selvfølgelig bevegelser i aksjen og sånn sett gir muligheter for alle, men det er nå engang sånn at de fleste småsparere taper på dette, gang på gang.

2 Likes

Syns faktisk det er helt sykelig at det ikke er kurtasje på slike handler. Hvorfor det ikke er regulert er umulig for meg å forstå.

Det er jo ikke verre enn at særinteresser ivaretar særinteresser. I dette tilfelle: store penger tilrettelegger for store penger :slight_smile:

Er en grunn til at OSE har anses som :banana:-børs.

Den manipuleringen man ser i ordreboken (les: kjøps- og salgssiden fylles med ordre som ikke har til hensikt å gjennomføres) til Funcom hadde blitt slått ned på av for eksempel SBX.

1 Like

True.

För att spelet släpps med mindre än 30 dagar kvar på året.

Når man vet at de knappe 30 dagene er da spillet normalt selger desidert mest (og man har preorder) så vil 100-150k være en gedigen skuffelse slik jeg ser det.

2 Likes

Det dobbelte bør være innafor. Tror den vil selge bedre, relativt sett en CE i ettertid, da det lille jeg har sett av det, virker til å holde en høyere kvalitet, samt at den har noe extra…

Forventer minimum 500k solgte av MYZ innen 12 mnd. Kommer selfølgelig mye an på hvordan mottakelsen blir. Vist vi får et par store streamere som f.eks Lirik til å spille det litt så vil det hjelpe stort på salget. Gode anmeldelser rundt om er viktig, og jeg tror gode anmeldelser er sannsynelig fordi spillet stikker seg ut i dagens marked. Den fine mottagelsen av conan exiles vil også hjelpe på salget av myz da funcom har fått mange nye spillere som potensielt er interessert i å prøve nye spill fra funcom.

Tror du glemmer at mutant har kostet 20-30% av det CE kostet. Funcom sine suksess estimater er laaaaangt lavere her enn de var for CE.

2 Likes

Sperreleken igang. Sees på 16,8

Neida jeg mener uansett at 100-150k solgte i år av MYZ vil være en skuffelse.

1 Like

Ja dette ble vel bekreftet da sperren ble spist opp.:slight_smile: Det betyr som regel et dykk igjen​:upside_down_face: