Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

jeg er faktisk ikke enig. Og jeg tror et totalsalg på Mutant på 500k vil være et megabull scenario. Når du ser pris og kost for spillet.

1 Like

Jeg tror at hvis salget blir på 100k i år så oppnår de sannsynligvis aldri de 500k du vil være fornøyd med. Men det er jo bare noe jeg tror så forventer ikke at alle skal være enig med meg :relaxed:

1 Like

Jeg er fornøyd med 250k til fullpris også. 500k er bullscenario i min bok.

men jeg tror jeg har en forventning som er nærmere forretningsplanen til Funcom enn flertallet.

3 Likes

Her er vi inne på litt av problemet. Alt over break-even er jo butikk. Og selvsagt jo mer, jo bedre! At noen skal bli skuffet for at Funcom feks. “kun” fikk la oss si 50% eller 150% avkastning på sin MYZ satsning er jo til å riste på hodet av. Eller at «Markedet» er skuffet etter solide innside kjøp, tidenes 1H, eller at CE «kun» har innbrakt noen hundre mill i kassen. Det er jo liksom ikke grenser for hvor mye Funcom skal levere for å overbevise. Sammen med han jeg leste om i morges, så skal jeg humre over disse tidene og kursene om 1 år eller 2. Men okey!, i mellomtiden - Stein på stein …

6 Likes

Hva tro du skjer med aksjekursen om de kun går såvidt i pluss på kommende spill da?
De skal faktisk prestere litt for å forsvare dagens aksjekurs da. Og helst skal de jo overprestere slik at kursen stiger :slight_smile:

Med tanke på at det er priset inn at de bommer mye fremover. så vil kursen gå opp ved ny suksess.

Hallo, tror du Funcom prises til 1,3-1,4 milliarder basert på en forventning om at de bommer mye fremover?

Har du sett den jevne prisingen i spillbransjen eller?

Mange som prises basert på forventninger om suksess der ja :slight_smile:

Edit: Sitat som ikke skulle være med der :relaxed:

På alle 5 ?

Tja gjerne det.

Hvor stor overskudd mener du Funcom har hatt på CE så langt (tom. Q2)?

vel, blir jo litt penger med såvidt i pluss x 5 også. Og uansett da har vi vel 10 nye å se frem til. La meg snu på den og spørre, hva tenker du vil skje med kursen hvis 1 av de 5 blir en knallsuksess, 2 treffer rimelig bra og 2 tryner skikkelig ?

Sitter du på FC aksjer ?

1 Like

Da kommer den nok til å svinge noe veldig :slight_smile:

Hvor mange aksjer jeg sitter med har jeg sluttet å kommentere på forum for lenge siden. Synes ikke det er så interessant hva andre sitter med av aksjer og kan ikke se at andre skal ha noen stor interesse av min aksjebeholdning. Ser jo mange har en annen oppfatning av dette men jeg er nå på forum for å diskutere selskapene og ting som skjer med de og ikke oppdatere meg på hvor mange aksjer folk sitter med.

For å gjenta mitt spørsmål:
Hvor stor overskudd mener du Funcom har hatt på CE så langt (tom. Q2)?

1 Like

All respekt for synspunktet ditt. Jeg syns det er gøy å følge med på hva de som jeg har diskutert lenge med har, og de som er på topp 20. Og de nye gøyale folkene. Er ikke spesielt nysgjerrig dog. Har vel bare spurt to stk hvor mange de har hatt. Bagger/Gordon og MDK :smirk:

1 Like

Dette har vi jo fasit på? :slightly_smiling_face:

1 Like

Min erfaring er at de som tyr til formuleringer som “innbrakt noen hundre mill i kassen” eller “flere hundre millioner på bok” faktisk ikke har den helt store oversikten over hva som er sånn ca. riktig.
Så synes det hadde vært interessant å få svar fra @Dweller hva han faktisk mener overskuddet på CE er så langt.

Skal ikke påstå jeg helt har fasiten selv heller så du må gjerne legge frem den :blush:

Jeg har jo bare de tallene som alle andre har. Det som for meg er av størst interesse er hva de har av cash nå og hvordan veien videre ser ut, etter mine vurderinger og solmerker. Når det forresten angår tall, så lener jeg meg en stor grad på tallknuserne her inne. Her sitter jeg stor pris på arbeidet som feks. @christian har gjort og gjør. Keep it up!

Hvis du ser på spørsmålet mitt igjen, så ser du at jeg ikke spør deg hvor mange aksjer du har, jeg spør om du har aksjer i Funcom ? Altså et ja eller nei spørsmål.

Også skal jeg være dønn ærlig her - ikke ta det ille opp, men det er noe med deg som for meg skurrer. Kanskje det bare er meg … Jeg har mine allierte her inne og det har vel kanskje du og …

Uansett, jeg er nødt å være flink på Time management. Jeg har rett og slett viktigere ting å bruke tid på (Familie/barn, selskapene mine, ansatte, venner, trening, musikk, god øl Osv.) enn å kaste ball med noen jeg ikke forstår drivkraften bak. Livet er for kort til det. Jeg kommer til å forsette å skumme igjennom noe av det du deler og setter alltid pris på gode poeng, men da må de faktisk være gode.

Hvis du sender meg navn og nummer ditt i en PM så skal jeg vurdere å sponse et år med et insider Abo. Til deg :wink:

Good night!

10 Likes

Du svarte aldri om du hadde funcom aksjer eller ikke?

1 Like

bilde