Vil tro det er de 6 til venstre @Christian sikter til. SWL er live.
Poenget mitt var at i 2017 og 2018, så var inntektene hovedsakelig fra Conan Exiles, men også til en grad fra SWL, men hovedsakelig i Q3 2017 og heller lite i 2018. Det er de seks spille Krafer nevner som jeg tenker på:
- Mutant Year Zero (4 December 2018, Bearded Ladies, PC, Xbox, PS4, delvis finansiert av Funcom)
- Petroglyph (H1 2019, finansiert av Funcom)
- Funcom IP (H2 2019, Rock pocket games, Development, PC, Xbox, PS4, hovedsakelig finansert av Funcom)
- Coop shooter (Funcom US, Development)
- Conan single player (Oslo pre-production)
- Open world multiplayer (Funcom Oslo, Concept)
Så kan man spekulere i når Funcom kommer med de egenutviklede titlene. Jeg til tro Coop Shooteren kanskje kommer i H2 2019 eller H1 2020. Conan Singleplayer tenker jeg kommer i 2020, mens Open world multiplayer kommer i 2020/21
For å illustrere:
Blått er lanseringsdatoer
Grønt er start på development, pre-prod eller concept.
Den er grei. Var bare usikker på om swl var med i de 6.
Edit. Forresten en veldig god oversikt du kom op med de tids søylene
Veldig bra post @Christian
Det som du også tar opp når det gjelder Conan Exiles og bruk av rabatter litt lengre oppe, er jo at Funcom nesten ikke har hatt rabatt på spillet enda. Så pumpsalg har vi ikke sett noe til enda. Vil tro de starter med det nå etter at neste oppdatering har solgt seg litt på full pris først. Da vil man nok se mye høyere spillertall igjen. Og det vil selges mange spill og stige på salgslistene igjen.
Jeg husker før lanseringen så snakket vi mye om det pumpsalget som de andre spillene alle fikk. Som ark og rust. Men jeg trodde i alle fall da at grafen ville se lik ut for CE. Har ikke gjort det til nå. Men så har de jo nesten ikke hatt rabatter enda heller. Jeg har fortsatt tro på den effekten der og tror CE har lang levetid igjen. Satser på at det kommer nå etter neste utvidelse. På et eller annet tidspunkt må Funcom begynne å gi rabatt og vi vet jo at spillsalg er veldig prissensitive greier…
De som tror at CE er ferdig tror jeg blir skuffet. Mange nye ting kommer og flere salg både ifbm halloween, jul påske etc vil få frem interessen og høyere spillertall.
Kursutviklingen er skuffende ingen tvil om det, på den annen side hva kunne funcom gjort annerledes i denne perioden?
De har fått en knallsuksess med CE, Japan gikk bra, en rekke nye spill er i produksjon og så er de også publisher for noen spill. I tillegg har man hatt fine innside-kjøp. De skal ansatte mer folk for å få til alt dette på en god måte.
Mulig de skulle ha begynt produksjonen av nye spill litt tidligere, men på den annen side ville de maksimere inntektene fra CE. Og Conan Exiles har ennå ikke brukt meget-stor-rabatt-kortet.
Så alt i alt er jeg fornøyd med selskapet funcom, men ikke kursen. Det kan tolkes som om man bør vurdere å kjøpe mer
Fin liten sperrepost for å hindre at kursen går opp.
Tygges greit den.
Enig i det du skriver. Ting de kunne gjort annerledes er f.eks.:
- De burde hatt en bedre prisstrategi. Jeg føler de ikke utnytter de muligheter som ligger ved å bruke pris aktivt som et virkemiddell for å tjene mest mulig penger.
- De burde hatt bedre kontroll på bugs og mer gjennomtenkte tidspunkt for oppdateringer.
- De burde begynne å promotere neste spill som skal lanseres i H1. Det tar tid å bygge opp en fanbase av et spill og jeg føler hype er litt fraværende i forhold til før. Bare se på MYZ. Her er det lansering om 2 mnd og jeg føler det er mer spillet i seg selv som har hypet spillet enn markedsføringsavdelingen til Funcom. Det er ikke nok med Twitteroppdateringer. Petroglyph spillet må nå få ben å gå på.
Ellers syns jeg det er helt fantastisk at ledelsen kjøper aksjer. Jeg syns det er enda bedre at ledelsen kjøper aksjer enn at de velger å beholde opsjoner eller deltar i emisjoner. Og at det er selveste CFO som kjøper er et kraftig signal om at her vil trolig ting gå rette veien en stund fremover nå.
Det momses bra med aksjer i dag på ask, her blir det videre oppgang!
vil du utdype mer hvorfor du tror Coop shooteren kan bli forsinket til H1 2020?
Planen er et eget produsert spill årlig så jeg sliter med å se den.
Ikke så interessert i dagenskurs
Press Release - Funcom releases 20 minutes of raw gameplay for “Mutant Year Zero: Road to Eden”
In today’s press release Funcom announces a brand new video with 20 minutes of
raw gameplay with developer commentary for the game “Mutant Year Zero: Road to
Eden”.The game, which is available for pre-order on buy.mutantyearzero.com will, as
previously communicated, be released 4 December 2018 on PC, Xbox One and
PlayStation 4.This tactical adventure game is developed by The Bearded Ladies and published by
Funcom through a Development Support and Publishing Agreement.To read the full press release, please visit the “News Section” of the Funcom
website: http://pr.funcom.com/latest_newsBadhoevedorp, The Netherlands, 4 October 2018
Funcom N.V.Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460681
Nyheten er levert av OBI.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181004.OBI.20181004S25
Let the MYZ HYPE commence!!!
UNTZ UNTZ
at det var?
Hahaha, sell on news? Neida bare funny at så fort meldingen kom gikk den i rødt.
Jeeesess, det her er så dustete. Men dagen er enda ikke over.
Ble 550 til. Småtteri, men men…
Funcom har ikke gått ut med noen dato, så det er bare synsing fra min side. Jeg tror ikke planen om “ett spill årlig” er spikret i stein. Det kan godt bli ingen i 2019 og to i 2020
takk for svar
De absurde utslagene fortsetter i velkjent stil.
Gode nyheter = dump