Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Mye heller starflux rivals, men men. MoM har fått en god del penger fra NFI også, så spørs om ikke det er ferdig finansiert. Har vel karret til seg 5.6MNOK derfra.

I børsmeldingen skrev Funcom:

The game is based on a Funcom IP and is planned to launch for PC, Xbox One and
Playstation 4 during the second half of 2019.

Av de spillene de har på forsiden, så er det kun MOONS OF MADNESS som retter seg mot de tre plattformene. De andre har flere/færre/andre plattformer.

story driven cosmic horror game exploring combining Lovecraft inspiration with hard science.

Hvilken av Funcom IP-ene er dette? Secret World? :thinking:

3 Likes

Ah, daså. Kjedelig :frowning: Starflux rivals ser grisegøy ut.

De kan jo ansette Almir fra SB, han blir nok arbeidsledig når OTWD flopper :stuck_out_tongue:

Så bra at hele kjøpssiden er på ~20.000 aksjer - forholdstall bud/tilbud: 0.08.

Aldri sett det så ille i løpet av de to årene jeg har fulgt aksjen.

Grunnen til at det har blitt slik er like påfallende som provoserende - folk gidder rett og slett ikke mer. Det er ikke mange aksjer hvor caset er så godt, men hvor handelen (med innrømmet hensikt) har vært så løsrevet fra den fundamentale utviklingen.

Ironisirkelen er sluttet da arkitekten bak det hele nå klager på lavt volum og null interesse.

8 Likes

Dette er jo et klassisk catch 22 scenario.
Hvis ikke A skjer så vil B skje, men siden B skjer vil aldri A skje.
Altså man setter seg i en selvmotsigende situasjon der løsningen forhindres av handlingen som angivelig utføres fordi løsningen ikke kommer.

Og det er lett å leke supermann ved å bruke rå makt. Vil man ikke så skal man . Så kan man jo diskutere hvilken evner som egentlig trengs for å knekke fyrstikker med kampsteiner.

8 Likes

Jeg kan godt kjøpe litt flere aksjer, men tror ikke mitt volum hjelper så mye. Så lurer jeg på hvor bunnen er. Normalt ville jeg kunne tippe dette ganske godt, men slik tingene er nå så kan jo kursen plutselig droppe 2-3 kroner hvis Cirmes går lei. Eller andre går lei. Under gamle forutsetninger så hadde kursen gått som en kule på innsidekjøp av CFO. Det har den jo ikke gjort.

7 Likes

Solgt igjen?:laughing:

Gjesp.

Om vi hadde spleiset på en analyse fra Redeye, ville de hatt nok grunnlag til å gi en grundig vurdering av selskapet etter å ha levert en suksess? Eller ville det vært mer hensiktsmessig etter tall fra en publishingaktivitet hadde vært klar for å se hva de drar inn på det?

Jeg synes det er leit at det presses så hardt ned spesielt når noen store fisker handler bra med aksjer og det i perioder går veldig bra kursmessig, helt til den trades i hjel av en eller flere.

Hold ut litt til så er det iallefall snart myz hype og info om nye prosjekter. Så får håpe de fleste av kukskallene kommer seg ut på vei opp og aldri kommer inn igjen…

1 Like

Hvorfor sad face? Fantastisk billige aksjer 20% lavere enn styret handlet. Aksjen suser opp om 1 uke eller 2.

5 Likes

2 Likes

Hvem hadde trodd vi skulle få sluttkurs på 16 tallet igjen etter lanseringen og resultatene selskapet har hatt siste tiden. Ikke jeg iallefall. Akkurat nå er jeg ganske enig med Hegnar: «tulleaksje!!!»

Nei. Hva mener du med igjen? Jeg har solgt aksjer i Funcom 1 gang siste 12 mnd. Og det var i mai. Jeg er sikkert en av de som trader minst i aksjen…

Alle mine kjøp og salg i aksjen er varslet her i sanntid i mange år. Det fortsetter jeg med.

13 Likes

Snitt på lav 18 og over 100k i minus… det ble blåmandag ja.

Jeg tror folk undervurderer hvor dårlig helsa har blitt i papiret. Volum og kjøpsinteresse er totalt fraværende, og folk rører ikke aksjen lenger.

Hvorfor skal man egentlig eie Funcom? Du må minst ha 2019-20 perspektiv for overse tøvet.

Kursppgang er basert på luft (les: uendelige pump-dump bevegelser), og nedgangene tvinges igjennom stikk i strid med all verdens gode nyheter, rekordresultater og innsidekjøp fra CEO, CFO, styreleder og styremedlemmer (+ Robur).

Du får ikke reprising eller rally når ingen gidder å leke lenger.

Gratulerer med å ha ødelagt moroa for alle :1st_place_medal:

2 Likes

Føler med deg. Rolig 300k i urealisert nå. Gremmes…

Jeg er glad. Fytti for en inngang i dag :heart_eyes:

2 Likes

Det er surt @h3nk1, men det løsner snart igjen, det har ikke vært noe nytt som har skjedd på lang tid og foruten Japan så er CE død som ei sild. Husk effekten av insidekjøp sammenfaller med myz lansering ref tidligere post :slightly_smiling_face:

Nå som selv @h3nk1 er blitt negativ så har vi kanskje nådd bunnen :sweat_smile:.

2 Likes