Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Viktig å være realistisk. Skal fortsatt tjene én million på Funcom-aksjene mine jeg, er ikke det. Tar bare lenger tid enn ventet.

I mellomtiden er jeg tilhenger av å kalle spader for spader og bidra til at flest mulig setter hale på riktig :pig2:

6 Likes

Ja, dessverre vil det ta tid. Nå er ikke bare Norge ødelagt som marked, men Sverige i tillegg. Så nå må vi vel ha inn et dansk fond slik at det åpner seg et nytt marked som kan rævkjøres.

Dont worry, snart fyker rett opp igjen :point_up_2::sparkler:

1 Like

Amen :wink:

Sånn er det.

Det er 350 dager med regnvær i FUN… så gjelder det å være PÅ de 15 dagene kursen er god🤠

Ja, montro hvor høyt den kommende annonserte hypen tar oss denne gang?

Foreløpig er vi på 3.39 etter gammel kurs.

Vet ikke helt hvordan de nye store investorene ser på denne kursutviklingen ?
Kan umulig være særlig tilfredstillende å se at kursen går i kjelleren. Det er en sannhet med visse forbehold at det kun er kjøps- og salgssum som teller (selv om det åpenbart er nettopp det som avgjør gevinsten).

Hvor er man med feks å lette på sløret i forhold til kommende titler?
Begynner å bli på tide.

Vi kunne også gjerne ha fått en aldri så liten oppdatering på timeplanen for promo av MYZ. Hadde ikke skadet akkurat.

1 Like

Lenge siden jeg har postet noe her. Status på aksjer i Funcom for min del er att jeg har handlet tilbake i overkant av 70% av det jeg solgte i slutten av August. Solgte disse på 20,45
Så langt er snittet på det som er tilbakekjøpt 18,27 Fikk ikke med meg dagens nedgang ellers hadde jeg kjøpt resten i dag, får se hva morgendagen bringer. Kursen vi ser i Fun nå om dagen er bare latterlig lav. Her nede blir ikke kursen lenge, det er ihvertfall sikkert.

6 Likes

Er jo knapt omsetning å snakke om i aksjen dagen.

Så jeg tar det hele stort sett med knusende ro.

  1. desember er ikke langt unna.
1 Like

Ja vi er alle enige om at kurser på 17-18-19 er latterlig lavt.

Men vi selger på 20-21-22 :slightly_smiling_face:.

1 Like

Og der har vi problemet.

Folk realiserer på relativt sett billig prising av selskapet. En forståelig konsekvens av hvordan papiret har blitt handlet (fullstendig) frakoblet fundamentale multipler og utvikling.

Ikke mange aksjer man må skynde seg med å selge på innsidekjøpsnivåene til CEO, CFO og styreleder. Eller Robur, for den saks skyld.

4 Likes

Jeg mener at hvis de som er store i aksjen i dag ønsker seg mer aksjer så bør de kjøpes via børs over langen, slik at hvis rottene holder på med tradingen sin lemper de aksjene i kjeften på en stillesittende storaktør uten å skjønne at de pisser seg selv nedover beina og minsker muligheten til å holde på samme måte fremover fortid tradingpoolen i aksjen blir sakte men sikkert spist opp. Det hadde vært noe

3 Likes

Jag ökade själv med cirka 5000st sista par månader… inga mängder men försöker samla om möjligheter och pengar finns vid REA :slight_smile:
och tänker sälja liten del vid 30 :smiley: men vad vet jag? inte jag som styr kursen… men ser stor potential iaf

3 Likes

Ja jeg solgte på 20å en halv, men disse var kjøpt på rundt 14 kr. Solgte når nedturen etter release ikke så ut til å roe seg på 20 heller. For meg var det snakk om å ta ned risiko, jeg hadde aldri hatt så mange aksjer som jeg hadde da.
Jeg er ingen trader, så att jeg nå kan laste opp til disse kurser er bare flaks. Målet mitt var å komme inn igjen under 20.45 med samme antall aksjer. Dette som skjer nå ser jeg på som bonus og flaks.
Nå sitter jeg uansett til jeg ser hvordan det går med MYZ releasen. Minner om att det ikke har lønt seg å selge før release hverken under CE EA eller ved fullrelease. Selv om mange hevder att det er regelen med Funcom. Kursen har være høyere etter release i begge tilfeller.
Gjentar dette seg ved MYZ release ? Den som hadde vist det :laughing:

4 Likes

1001 flere spillere nå enn samme klokkeslett forrige mandag. 7046 nå, 6045 forrige.
Lave tall men det er jo en pen økning.

6 Likes

Får väll hoppas Kung Harald säljer in Funcom nu da till lite kinesiska investerare med stora “lommor” :wink: 7. Pioneers in Digital Storytelling - Animation and Game Development"

1 Like

Det som er litt morsomt er at de som gråter høyest er de som har trollet Funcom i lengre tid. Jeg tror dere glemmer noe … Vi har innsidekjøp fra halve styret og CFO som vi kan glede oss over. Svampen suger aksjer, snart er der tørt og aksjen kan doble seg som den fortjener.

Håper jeg får kjøpt de siste 15 000 jeg vil ha i morgen til en kurs under 18.

2 Likes

Du har vel slanter nok til en kurs over 18 også du?

Du frykter det ikke er 15.000 aksjer til salgs fra dagens sluttkurs på 16,95 og opp til 18,00? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg legger de inn lavt 17 tall. Men er jo ikke sikkert det klaffer? Jeg har faktisk kjøpt aksjer lavere enn noen andre her på forumet nå. Jeg tror det sier seg selv at prisen nå er litt av en outlier. Man bør kunne regne med at denne er et ytterpunkt. Videre så er det vel kjent at aksjer beveger seg nokså kjapt og og ned fra ytterpunkt. Derfor håper jeg at jeg får napp på mine 15 000 og at jeg ikke dummer meg ut når jeg legger de lavt 17.

Ut ifra handelen igår og den siste tid så kan jeg garantere deg at du får kjøpt 15k under 18👍