Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

har Sbanken selv og den går alltid åt helv… når det er uro på børsen, spes i åpningen så du får ikke gjort en dritt :smiley:

1 Like

Risiko blir hardere straffet i et slikt klima. Men nå er jo Funcom derisket så det holder og tjener penger i bøtter og spann!

Så fort traustingene skjønner dette… Funcom vil holde seg j… bra i en depresjon er jeg skråsikker på!!!

1 Like

Kjenner flere som har sbanken. De sparer 10.000-20.000 kr i året på boligrenta. Og taper 100.000vis på at tradern er nede på kritiske tidspunkt.

Bytt trader!

3 Likes

Derisket, men fortsatt høyrisk :slight_smile:

3 Likes

Jeg tror du tar feil, men det vil jo bare tiden vise. Når penger forsvinner ut i en korreksjon påvirker det small og midcap mest. Dette har ingenting med Funcom isolert sett å gjøre. Det er “risk-off” som da gjelder. Men som nevnt over - jeg tror vi må evaluere om dette er starten på noe større eller bare en sunn liten dupp i en opptrend.

3 Likes

Er det ikke vanlige greia. Folk auser ut på billigsalg intill US litt etter åpning sier, “lurte dere, ingen krise likevel, takk for aksjene”.

1 Like

Jeg tror store kjøper allerede.

Fundamentale faktorer og fremtiden for den amerikanske økonomien er fortsatt sterk. Det er et solid grunnlag for videre vekst.

Gjeldsfrie, god cashflow og mye i pipen kan da ikke karakteriseres som høy risk?!?

1 Like

Beklager off topic; hvis du ser rentebanen, og grafen over amerikanske renter og korrelasjonen mellom korreksjoner i markedet når rentene går opp er det ganske tydelig at dette kan (merk kan) være starten på en større korreksjon. Men som sagt, det er for tidlig å konkludere.

Når folk er nervøse/trenger penger så selger de uansett.

Men tror nok at børsuroen er over igjen snart, og så er de rike blitt rikere nok en gang.

2 Likes

Virker som de som er mest nervøs er de som jubler ved nedgang? Er det noen sammenheng her? :wink:

Conan Exiles #11 på steam. 11 høyeste omsetning i verden nå.

1 Like

Jeg tror renten må mye høyere for en større korreksjon.

Hvis markedene nå virkelig skal ned (noe jeg egentlig ikke tror kommer til å skje i denne omgang) , så gjelder det naturligvis for investorene å investere motsyklisk og i selskaper med lav gjeld og bra med cash! Ringer det en bjelle ? Jeg er nesten der at jeg heier på en større korreksjon nå. jeg tror fort dette papiret kan komme til å gå imot strømmen da. Vi får se. Jeg har uansett økt litt i dag. Ellers så kan jeg fortelle at vi i dag har en strålende godværs dag i Bergen, så jeg tar fri resten av dagen. Kos dokkar :beers::sunglasses:

13 Likes

Press Release: Funcom releases biggest free post-launch Conan Exiles update yet

In today’s press release Funcom announces that the biggest free post-launch
Conan Exiles update now is available for PC, Xbox One and PlayStation 4. This
update introduces pets and taming, the epic Midnight Grove dungeon, and a new
religion that allow players to summon the flying avatar of Jhebbal Sag.

Also available on PC, is the third DLC (Downloadable Content), “The Savage
Frontier Pack”, which introduces more pet skins, new equipment, and new building
pieces. The Xbox One and PlayStation 4 release of this DLC will follow 17
October. The DLC can be purchased for USD 9.99 on all three platforms. Prices
differ across regions and currencies.

To read the full press release, please visit the “News Section” of the Funcom
website: http://pr.funcom.com/latest_news

Badhoevedorp, The Netherlands, 11 October 2018
Funcom N.V.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=461077

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181011.OBI.20181011S29

11 Likes

Digger at de børsmelder alt av større ting som skjer!! :wink:

Motsyklisk <3

2 Likes

Det er ikke en børsmelding, det er en pressemelding. Mao, dette er kun for å få PR, ikke kursdrivende opplysninger beregnet på investorer. :wink:

2 Likes

Jeg mente Pressemelder alt.

Edit: sånn da kjøpte jeg 7000 til. Satser på samme effekt som før i uka :wink:

4 Likes

Vi er godt på vei inn i earnings season så jeg tenker det er begrenset hvor mye US kan gå på frykt.
Tipper vi raskt er tilbake til å fokusere på funcom igjen.

Ønskesituasjon for de som sitter short og som vil ha denne videre ned