Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er jo et veldig godt spørsmål. Mounts og Sorcery er jo begge to ting som burde kunne boost salget bra uten at Funcom nødvendigvis bruker så sinnsykt med utviklingstimer på det. Det burde jo også gi et pluss i boka hvis de kommer med de to featurene som gratis oppdateringer.

Det er en veldig lang “pipe” på Mounts-fiksen, ettersom de må dele hele kartet opp i 250x250m i stedet for 1000x1000m biter og må kjøre veldig mye testing på det. Det er bare ikke noe de kunne gjøre opp mot lansering når de fant problemet med loading på litt tregere maskiner.

Det har jo helt klart mye å si om Funcom klarer å selge 250k eller 700k kopier av CE i 2019. Det ble vel rundt 800k i 2017, godt over millionen i 2018, så det er vel ikke usannsynlig med 500k i 2019. Samtidig, snittprisen kommer til å være en god del lavere. Funcom vil nok i løpet av 2019 ha flyttet veldig mange over på det neste Conan-prosjektet som de startet opp nå i Q3 2018.

1 Like

Mounts krever ekstremt mye utviklingstid, det er derfor de ikke har kommet med det enda… :wink:

Som jeg skrev over, ikke nødvendigvis så mye utviklingstid, men veldig lang tid fra start til slutt. :slight_smile:

1 Like

En liten pump og dump på gang nå

Velkommen til Funcom: Aksjen der samtlige kursbevegelser antas å være pump-dump.

Litt opp fra latterlig lav kurs? Pump!

Sier litt om hvor mye dette papiret har blitt lekt med - alt, altfor mye.

1 Like

Kursjukking, det er jo ikke mer enn 5k aksjer totalt som skulle til for å sende aksjen opp 25 øre. Det er trist å si det, men Funcom er relativt illikvid for øyeblikket. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Har du ikke tatt Funcompostingeksamen?
Gjenta og hjernevask etter meg:
All stigning i aksjekursen skyldes fundamentale forhold.
All nedgang i aksjekursen skyldes manipulasjon.

5 Likes

skjer her a?

image

Avrunding til 2 desimaler. Ordrene er egentlig 17.100, 17.102 og 17.104

3 Likes

skjønner hva du mener, men tror de fleste her er inneforstått med at det manipuleres like mye begge veier. Frustrasjonen gjelder for begge deler - hadde vært fint å ha en kurs som utviklet seg mer organisk, da nettopp de fundamentale forholdene da imo hadde blitt raskere reflektert i kursen. Enig med flere som argumenterer for at kursmanipulasjon har redusert interessen for aksjen. Samtidig forblir jeg overbevist om at verdiskapning over tid gjør alt annet relativt irrelevant. Synes det er rart både med ekstremt mange handler for 1 aksje, samt at man velger å trade 100k aksjer i synlige blokker på dager der total omsetning kanskje er 200k aksjer…da er det meget innlysende at det primære fokuset ikke er beste mulig pris for aksjene dine. Å vurdere dette som noe annet enn kursmanpulasjon er for meg ganske naivt (og jeg er i utgangspunktet ganske naiv og har ikke tinnfoliehatter liggende;)) Får det for mye fokus? Kanskje. Men det er irriterende å se på.

11 Likes

sjekk det volumet!

Jeg har handlet :)’

@Evilfreud

Hva er laveste på topp 10 listen i antall aksjer?

Må passe på å holde meg utenfor…

2 Likes

Dette er jo luksus… kjøpe aksjer til 17% lavere pris enn da KJG solgte 880 000 aksjer, ca 5% lavere enn finansdirektøren kjøpte for også…

Nesten tilbake til robur emisjonspris!

7 Likes

Skulle vært skuddpremie på den :robot:

300k ca :wink:

Kjøpt litt i dag og;-)

Da snakker du topp 20 ikke sant? Men var vel "MAJOR SHAREHOLDERS"listen @Irathi siktet til vil jeg tro og ikke topp 10.
Oppdatert versjon av denne med andre ord:

Det var vel en bevist overdrivelse vil jeg anta :slight_smile: Fortsatt god klaring ned til 13 heldigvis.

pffft 13, 15, 17 hva er vel skarve 30% mellom aksjonærer?

Jeg er veldig overrasket over hvor godt The Savage Frontier Pack har solgt på steam. En ser veldig godt mersalgseffekten av de 2 millionene som eier spillet.

Hvis man ser på selvkostnivå så vil utviklingskostnadene være tilnærmet kun lønn, og i mitt hode er behovet 1-3 personer over et par måneders tid for en DLC. En liten DLC med litt utstyr og våpen hvor return on investment er utrolig høy. Den har holdt som et vanlig spill i over en uke.

7 Likes

Er det noen Analytikere som tenker selv i Norge unntatt Peter Warren og Andreassen i Eika Gruppen?

For meg så virker det som om det de fleste gjør er å lese avisen så er de veldig flinke til å huske hva som stod i avisa og bare gjentar det. Hvis man ser på Hauglund sin kommentar i dagens Finansavisen så var jo alle poengene hans ting som har stått i avisa i det siste. Hvorfor tjener børsanalytikere så mye dersom de bare kan memorere korte poenger fra andre. Hvor er de som ser skyer i horisonten som ikke handler om enten handelskrig, bitteliten renteoppgang, Iran eller Brexit osv. Det ser jo ut som om alle er redd for det samme? Hvordan kan det ha seg? Da virker det som om alle bare leser avisa og gjentar det som står der.

Noen andre som tenker selv? Som faktisk kan komme opp med noe originalt? Enten har alle gått på samme skolen eller så aper bare folk etter hverandre. Det er jo helt unormalt at alle skal svare helt likt om de får spørsmål om hvilken vei børsen går nå fremover og hvilke faremomenter man spesifikt ser?

11 Likes

Anyway det er nå Funcomtråden dette her, så la meg ta opp rådende markedspsykologi i aksjen nå. Mange tenker nå at ASP er sur og eier bøttevis med aksjer. Han styrer aksjen og har uttalt seg på en måte som tilsier at mange tror kursen skal ned fordi han vil lokke andre storfisker på banen og dette har vært vanskelig på høyere kurser. Så derfor er det mange som tenker at kursen skal enda mer ned.

Mine tanker:
Men snu litt på det da folkens, hvis det ikke virket med 25-30% nedgang i kursen vil det hjelpe med 35-40%? Nei det er ikke overprisingen som er problemet. Det er inkompetansen. Når noen analytikere skal analysere Funcom så har de ingen andre de kan ape etter slik de gjør når de spår økonomien ref . posten over her. Så da må de tenke selv og det er hardt arbeid. Så den eneste og beste muligheten ASP har for å få solgt aksjene sine med en passelig god gevinst any time soon er jo å gjøre akkurat det han sier han skal gjøre.

Nemlig reise til Sverige og få analytikere på banen der (og andre investorer). For da har den norske analytikerbransjen noen de kan ape etter. Så, nedgangen i kursen bunner ut nå straks tror jeg. Den styrer jo ASP nå. Så skal nok kursen begynne en oppgang som ser krystallklar ut i alle charts når han skal snakke med analytikere og investorer der borte. Men der bildet også viser at de har muligheten til å komme inn på gode kurser nå. Han sa selv han skulle bort dit i november. Beta starter 5. november så da kan de få teste de forhåndskjøpte betanøklene som ASP har med seg til møtene med dem.

Jeg har tro på denne strategien hans.

Få svenskene på banen så norske analytikere får noe å :monkey: etter! :grinning:

16 Likes