Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Bagger’n sine lange samtaler på hegnar med tilsynelatende flere personer, noe som viste seg senere å være “monologer” med sine mange forskjellige nick er legendarisk. En tabbe avslørte han særlig han skrev “Jebsen” feil. Tror det ble “Jebesen”. Da ble mange av hans nick avslørt.

4 Likes

Skulle nesten tro kursen gikk opp når 86 % av handlene skjer på ASK.

Ellers:

Alltid sagt vi burde hatt en Funcom-tråde dedikert Bagger og Hekter, hvor kun de hadde mulighet til å poste. Så kunne vi andre bare kost oss med popcorn og pils.

@pdx kunne sågar fått en ny inntektskilde hvis de var nødt til å kjøpe hvert enkelt innlegg de fikk skrive.

4 Likes

Ah var du som var i klinsj med han med det der ja. Husker de greiene der.

Han løy og feilinformerte til stadighet og dahjelper det jo ingenting om han kom med fornuftige ting innimellom for man kunne jo ikke stole på noe av det han kom med.

Holder det ikke med Hegnar da?

3 Likes

Synd jeg ikke har link til den diskusjonen hvor jeg brukte innlegg som Bagger hadde skrevet i starbreezetråden som svar til det han skrev om funcom :smiley:

5 Likes

Knapt folk igjen som bruker Hegnar til å lese om Funcom - alle har havnet her.

Dessuten, noen må finansiere alle Teslaene til @pdx :money_with_wings:

Stemmer det at markedet mener at Funcom er verd 1,3 milliarder?
Har jeg riktig antall aksjer?(fully diluted) 76 928 512

3 Likes

Det høres riktig ut. De har rundt 200 millioner i cash, null gjeld og eier halvparten av spill UP-rettighetene til bl.a. Conan.

3 Likes

Det stemmer.

Tror faktisk @pdx burde sende en flaske vin til Bagger som takk for det. Man blir jo lei av å diskutere når den ene siden spammer ned forumet med bullshit uavhengig av hvor mye det er motbevist gang på gang.
Men det var siste ord fra meg om dette.

1 Like

Kasse champagne til både Bagger og Hektar, spør du meg.

Jeg bare tuller, forresten - best for alle å slippe begge to her inne.

Må innrømme at jeg savner Bagger litt, mye humor der da, hvis man evner å skumme bort 90% av innholdet. Prater litt med han på HO innimellom. Offensiv kar da (på papiret);-)))

76 930 140 er det nøyaktige tallet.
“Today Funcom N.V. has issued a total of 1,189,331 new shares in its share
capital. The issued share capital of Funcom N.V. after the capital increase
pertaining to the bond conversions is EUR 15,386,028 divided into 76,930,140

Er jo en del opsjonsavtaler som kan øke “fully diluted” litt selvsagt. Men den helt store utvanningen blir det jo ikke. Gjelden var jo det man egentlig behøvde å regne med der slik jeg ser det og den ble jo nå tatt med den meldingen.

Skal man først mimre, har jeg en annen godbit. Den gangen Onns og Gordon (bagger) brukte andre nick til å diskutere en annen aksje enn starbreeze. I løpet av kort tid var de i full krangel på starbreeze-tråden igjen (de krangla hele tiden der med sine vanlige nick) slik at alle burde forstå hvem de egentlig var.

4 Likes

Hold de to bråkmakerne(Bagger/Hektar) der unna. Det er ingenting de to der kan bidra med, positivt, som ikke allerde flinke folk her deler…

De er jo av og til innom her da med ymse nick…

Nå har jeg litt sansen for Gordon / bagger, men mulig det er fordi jeg er tykkhudet og klarer å sile ut det som er informasjon og det som ikke er. - gjelder for øvrig 90% av alt som blir postet her…

Det er uansett noe i ordtaket “keep your friends close and your enemies closer”.

Just saying…

2 Likes

Nok om Bagger nå kanskje? Hvorfor så liten interesse rundt Funcom aksjen om dagen. Det begynner vel å nærme seg både lansering og Q3.

Kan ikke huske at aksjen har vært så illikvid.

Det er nesten vanskelig å forstå at andre storaksjonærer ikke yter litt motstand mot ren kurstegning, som er det vi ser om dagen.

failvolum

1 Like

Noen er muligens ute etter flere aksjer og ønsker den ned, slik at folk gir opp?

Var litt kjøpspress rundt 17,20 i dag, det ble omsatt 200k aksjer rundt der, også døde interessen helt. :stuck_out_tongue:
image
Hver gang interessen dør litt, så kommer det noen tulleordre nedover på 16-tallet. :stuck_out_tongue:

1 Like

Kursen holder seg jo bra… vi er bare godt vant.

3 Likes