Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nøyaktig samme tenker jeg og. Men aner ikke lenger om det er selvstendige tanker eller pga jeg har lest omtrent de samme gjentagende ord her på forumet i mange måneder nå :sweat_smile:

De amerikanske børsene hentet seg kraftig inn i går kveld.

Det var en stygg dag på Wall Street, der alle de tre indeksene begynte dagen ned mer enn 1,5 prosent hver rett etter åpning.
Siden den gang har det meste endret seg, og ved stenging klokken 22 er bildet et helt annet.

De amerikanske børsene hentet seg kraftig inn tirsdag. Et par timer inn i handelsdagen så det veldig mørkt ut for investorene, men utover kvelden snudde samtlige indekser.

Samtidig har «fryktindeksen» Vix, som er et mål på forventede svingninger på S&P 500, opp over 20 prosent på et tidspunkt tirsdag. Nå er den bare opp 5,35 prosent.

3 Likes

Olja er opp og Asiatiske børser.

4 Likes

Selvsagt alltid en fare for at hvis mange nok tar penger ut av fond så må fondet selge eierandeler. Når det gjelder investeringen i Funcom så tilsvarer den godt under 5 promille av kapitalen til de Roburfondene som er inne. Og med det ordrebildet som man ser i Funcom for tiden og signaleffekten et slikt salg sannsynligvis vil gi så tror jeg de vil tenke seg godt om før de velger å selge her. De har jo uttalt at de er langsiktige. Har klippet ut svar fra intervju av E24 med forvalter Carl Armfelt i Swedbank Robur:

«Armfelt mener at det er for tidlig å konkludere med om investeringen har vært vellykket, og påpeker at de er en langsiktig eier.

Han kjenner spillbransjen, som er større i Sverige enn i Norge, godt. Og han forteller at det var da strategien ble lagt i om fjor, at Funcom for første gang begynte å se ut som en interessant investering for dem.

Armfelt mener at det viktigste for Funcom de neste tre til fem årene, er at de fortsetter å utvikle nye, mindre titler, slik at forholdet mellom risiko og avkastning blir bra.

Han påpeker at en katalog med mange titler vil skape større finansiell stabilitet i selskapet, og understreker viktigheten av en solid kontantbeholdning, slik at selskapet kan fokusere på å lage bra spill uten for mye «støy».

Det finnes alle muligheter for at Funcom kan være en vinner i industrien de neste fem til ti årene. Vi tror på dem som har digitale varemerker, det er disse som kommer til å bli vinnerne over tid. Det er et kult og spennende selskap.»

Det var altså omleggingen av strategi som var hovedgrunnen til deres inntreden. Denne strategien ser man først den fulle virkningen av om tidligst et par år. Måten de gikk inn på viser også langsiktighet. Da de gikk inn tror jeg de kunne klart å skaffe tilsvarende antall aksjer til minst like bra eller bedre snitt enn det de betalte. Men for Robur var nok poenget med å gå inn i en emisjon å gi Funcom finansiell arbeidsro til å gjennomføre strategien på best måte. Slike fond bruker ofte lang tid på vurderingen før de beslutter en investering og vingler sjelden etterpå hvis det ikke skjer store ting som endrer på beslutningsgrunnlaget. Kan ikke se at det har skjedd noe som gjør at Robur har grunn til å revurdere.

Her er link til intervjuet:

10 Likes

Artig spread i dag

Det var 15.85 mot 16.55 en stund!

image

2 Likes

KOMIKVELD

Handelen er en dårlig vits. Én robot styrer showet med 1-100 aksjer. Det er i praksis ingen aksjer til salgs opp mot 18 kroner.

Hva tror folk skjer når eller hvis noen av kjøtt og blod skal ha aksjer?

Aksjen spretter langt over 18 ved minste reelle handel - og det er bare i første omgang. Inntil kjøpspresset kommer vil kursen tegnes rundt på disse nivåene så lenge det går.

9 Likes

skal vist ikke over 16. 141 tusen der på salg

Noen skal dumpe ut alle redde før toget kjører videre :wink:

Logg av trader, vent en uke, logg på igjen.

3 Likes

Som sagt, dette er dukketeater. Så får folk agere deretter.

Blokken på 16 bekrefter jo at dette kun er forsøk på utmattelse før vedkommende skal utløse oppgangen på knaggen til en eller annen velegnet nyhet.

Bløffen var jo synlig for alle ved åpningen i dag. Dette er et spill for å gi inntrykk av at det er salgsvilje.

Underlig at ikke noen med litt krutt gir motstand.

får bare logge av å stikke ut å svi av noen kroner i stedet på shopping :grin:
skjer nok null før om noen ukers tid …

1 Like

alle de siste gangene desse store sperrene er satt opp har de blitt spist opp samme dag. Tipper vi closer på 16.5

2 Likes

De som kjøper nå kan få en sykt bra avkastning.

1 Like

Har du lurt på hvem som legger ut salg i den størrelsen på disse nivåene? Og hvem som kjøper disse i en jafs om litt? Om dette ikke er samarbeid eller en og samme person så skjønner jeg ingenting! Hvorfor ellers drive slik og “tape” 100.000 aksjer? med mindre man vil selge såpass i ett jafs!

1 Like

16 blir nok spist, men bytter de eier?

Har en følelse om at dette er for å simulere volum. Kanskje for å lage en eller annen TA trigger, enten opp eller ned?

1 Like

3% opp hver dag nå, så er vi på kr. 37 før MYZ slippes😝

1 Like

1337

Opp med en hånd alle som har kjøpt poster på 10 000 aksjer eller mer i dag.

6 Likes

Jeg har dobblet i dag😁

4 Likes

Har brukt opp mye av kreditten min i dag ja! :money_mouth_face:

1 Like

Venter på overførsel til Nordnet :weary::weary::weary: