Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg har ikke kjøpt altså, hvis det var noen som oppfattet det slik. Jeg bare lurer på om aksjer spres på flere hender nå eller ikke.

3 Likes

Her er det noen som kjøre knallhardt at vi ikke skal slutte bra teknisk :joy::joy:

1 Like

Jeg har kjøpt litt forsiktig, ikke 100 % sikker på at dette er bunnen selv om den virket litt oversolgt etter igår. Samtidig er det ikke alt for lenge til det begynner å surre litt på Twitch etc. vil jeg tro.

1 Like

Ville snakket om handlene mine alle andre steder enn i Funcom-trådene på på TI…

7 Likes

Begynner jo å bli stort forumet nå. Så du har kanskje noe rett i det. Til vurdering.

2 Likes

Fundamentale ting ala det feks @christian poster ser jeg på som interessant og nyttig for alle samt oppdatering på hva som skjer av nyheter rundt selskaper man følger. Jeg tror også forumet har blitt så stort at de fordelene man hadde før med å ha en kjerne med folk som delte med hverandre for å ha ett fortrinn ifht massene ikke lenger funker så bra.

1 Like

Nei, skal man ha et fortrinn så bør man se innom HO og få med seg den nye Baggermodellen.:slightly_smiling_face:

3 Likes

Hva synes du om avstemningen da @Christian?
Flertallet enig med deg?

Har han egentlig lagt ut den nye analgreia si?

1 Like

Tjah, jeg tenker alt mellom 5 og 8 MUSD kan stemme bra, stemte 8 MUSD, men det kommer jo veldig an på hva de får betalt fra publisheren i Japan, både som engangsbetaling og royalty. Jeg tror nesten garantert jeg blir overrasket, jeg vet bare ikke hvilken vei. :stuck_out_tongue:

… jeg har da gått ut i fra at Funcom nesten ikke har inntekter fra AO, AoC og SWL, men det stemmer nok ganske bra, selv om de er cash-positive. :slight_smile:

3 Likes

Spår at vi skal ytterligere ned imra gitt. Rimelig surt på børsen nå.

Noen som har abb.? https://www.digi.no/artikler/tredoblet-inntektene-sine-fra-aret-for-slik-far-du-jobb-i-norges-storste-spillselskap/444857

2 Likes

14 kr imorgen? USA stuper…

Det er ikke Funcom som kommer til å bli hardest straffet i morgen!

Kanskje ikke, men det går ikke oppover imorgen ihvertfall.

Nå kan godt Funcom komme med noen gode nyheter, hva som helst, for å redde noen stakkars aksjonærer som lider. 5% ned på Nasdaq. Noen her som får ny føling med hva fundamental-verdier egentlig betyr.

Nei antagelig ikke. Men det er kun fordi folk ikke skjønner at Funcom ikke lenger er high risk, og at spillmarkedet om noe er motsyklisk.

1 Like

Og så? Nedover går det uansett.

Så å si alt faller i slike situasjoner som nå. Hjelper ikke hva fundamentale forhold er. Investorer får margincall i en aksje og må selge andre. Det er en risk-off fase.
Med det tynne volumet vi ser i Funcom fortiden blir det jo ingen sak for en robot å presse kursen ned imorgen. Hvis en slik robot eksisterer

1 Like

Smått fantastisk flaks for den som jobber med kursen, da - et lite børskrakk i fanget.

Lykke til.

1 Like