Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så, skal vi langt ned i dag? Kanskje jeg burde ta stilling til dette selv, men vil vi fortsette ferden nedover frem mot jul, eller vil det snu? Sånn med tanke på markedet generelt, ser det jo ikke så lyst ut.

Ser ut til å være et par uker forsinket.

Men den kan komme når som helst og da blir makro nøytralisert og roboter skifter side. Shorter blod osv osv…

Kursmåla var vel 20-40 før spleis, med kun CE. Riktig nok med et litt høyere estimert salg en det vi har sett i ettertid. Det skulle vel selges “rolige” 600k på pc kun i sommersalget…

Neida, det blir nok bra. Akkurat nå ser jeg frem mot Desember… I dag går det vel lukt åt helv… igjen… Holder 15 er jeg fornøyd.

1 Like

Er et gap nede ved 11-12kr.

1 Like

La oss heller satse på 10 for å ta i litt ekstra for kjennsfolk :see_no_evil: om makro går åt skogen, så kommer alle aksjer til å gå hardt ned, Funcom intet unntak

Som vi så i åpningen i går: Det er ikke aksjer til salgs - det er en robot som fyller enorme spreads og triller akser på bid. Slik har det vært lenge nå.

At den som brekker kurs før han skal starte rally får et minikrakk i fanget er latterlig flaks.

Dere som enda ikke er inne burde virkelig kjenne deres besøkelsestid i dag.

At Funcom-aksjer evt. kan kjøpes på 15-tallet er helt utrolig.

2 Likes

Blir nok rødt i dag ja dessverre. Skal man ikke kjøpe eller selge i dag er det like greit å ikke følge veldig nøye med på dagens handel. 12 kr rykker stadig nærmere selv om jeg tviler på at den skal så langt ned.

1 Like

Kanskje vi kan bruke insider-trådene mer flittig?

5 Likes

The Stock Market is a device for transferring money from the impatient to the patient…. Warren Buffett

1 Like

Puste med magen rolig .

2 Likes

De som evt. er kapitalsterke nok til å utnytte sentiment er også insidere :wink:

Dette er et generelt hjertesukk, men problemet med mange (ikke deg spesielt) - slik jeg ser det - er at man klager og syter dag ut og dag inn om manipulasjon og det som verre er. Hvis man har en klar strategi og horisont bør man jo bare logge av inntil man ser kursene er der man mener de bør være. Det hjelper jo ikke å klage på manipulasjon all den tid det ikke kan bevises? Børsene over hele verden er røde, selvfølgelig vil det dra med seg small / mid cap også her hjemme og spesielt volatile aksjer som Funcom…?

Jeg gikk inn i aksjen pga. teknisk + MYZ. Jeg synes spillet ser bra ut og r/r er gode på disse nivåene når vi vet historisk hva som pleier å skje når de slipper spill. Det er bare å vente og se om historien gjentar seg… ?

14 Likes

Den gjør ofte det.

Det synes jeg vi skal👍

2 Likes

Som jeg skrev her om dagen -

Funcom er et gjeldfritt selskap som skuffer inn penger.

Kursen går nok ned litt i dag, men det er ikke mange selskaper på Oslo børs som er i en bedre posisjon fundamentalt sett.

Det er jo nettopp det vi gjør.

Og jeg ser absolutt poenget ditt!

Men:

Det både viktig og riktig å ha et bevisst forhold til hvordan aksjen handles. Selv på dette forumet har det gått sport i å ikke kalle en spade for å spade. Vi har sågar en storaksjonær her som poster aktivt og kommer med en masse interessante uttalelser. Interessante i den forstand at vi som i perioder tar ut daglige lister ser at vedkommende trader (hardt). Både med eget AS og privat konto.

Dét er et faktum, og det er greit å gjøre folk oppmerksomme på det. Når aksjen er uten volum definerer det tidvis kursen alene. Og når den slags foregår over tid, og er fullstendig frakoblet selskapets fundamentale utvikling, så skaper det en situasjon der folk begynner å lure på om de tok feil i utgangspunkter.

Jeg forbeholder meg retten til å fortsette med å gjøre folk kjent med det ovennevnte når det passer seg.

Her skjer det ting i kulissene ikke alle vet om.

2 Likes

Gavepakke, trodde jeg måtte kjøpe på lav 17, ender opp med å fylle på 14,95! :grin::grin:

9 Likes

Du må sende takkemail til banken/nordnet for fosinkelsen :slight_smile:

2 Likes

Gratulerer. Giringen min røk på stoplos :sob:

Trøsten er at det ikke var på Ask konto så får igjen litt på skatten :nerd_face:

1 Like

Ok jeg girer litt nå på 15, dette er for meget :slight_smile:

Fyller på litt.