Skuta har stø kurs, folkens:
Bra, for verden ser ikke bra ut nå. Grådighet kan straffe seg.
Kan fort ende i blått i dag.
Skal jeg være ærlig så tror jeg ikke nedgangen er ferdig. . Lett å se dette som en billig inngang men tidene er spesielt dårlige nå
Vi får nok en turbulent tid en stund fremover også. Kjøpe på røde dager og selge på blå?
Om jeg kan omformulere akkurat det. Med så mye overprisa aksjer som er rundt om i markedet nå. Vil jeg heller si at det er vanskelig å se at Funcom ikke er “Billig” akkurat nå . Overpriset er da ikke aksjen, dog heller kraftig underpriset.
Makro er bekymret for økte renter og mindre vekst fremover. Må jo bare være perfekt for et selskap som “Faktisk har Cash på bok” Som i tilegg tjener penger og er i vekst,
Skal være enig men da må tredje verdeskrig starte snart og se den første atombomba smelle før jeg i det helle tatt vurderer noen salg av Fun aksjer på dette nivået
Jeg kikket litt på chartet og er tilbøyelig til å være enig med deg. Det tekniske har snudd ganske markant de siste to dagene. Det eneste lysglimtet jeg øyner er at vi bouncet såpass mye i dag og at RSI er på ganske lave nivåer - rent historisk har det vært OK r/r å kjøpe på disse nivåene i RSI. Men jeg ville ikke basert kjøp på den indikatoren alene.
tok noen på 15,59
Jeg har problemer med å se at vi skal opp 35% frem mot desember… for å komme over magiske 20 igjen. Mulig jeg er for skeptisk her
Tolker bare Funcom som mer stabile, og at rally på over 20% er forbi. En kan jo håpe på oppgang over lengre tid, men dette skjer vel da først i desember.
Men den er jo ned nesten 10kr siden den høyeste i år… Tiden for brutal, langvarig nedgang da? Er den forbi?
Det er tid til ca 1 dump til neste uke før MYZ beta/Q3 rapport/amerikansk mellomvalg. Jeg tenker at 7. november bør man være posisjonert slik man vil være fram til lansering av MYZ, men det er ganske umulig å spå kortsiktig utvikling.
Jeg spekulerer i at ting snur kraftig opp etter dette, men det kan godt hende det skal ned en gang til før den tid. Jeg tror at de som vil ha kursen opp helst vil spille gjennom MYZ beta og se kvartalstallene først, da føler de seg sikrere ved å kjøpe kursen oppover.
Jeg føler kanskje man bør ha en tanke om hva man mener Funcom er verdt selv, og så anta at kursen er svært volatil og beveger seg både kraftig over og under dette nivået.
Beste kvartal med inntekter i 2017 var Q1 med $10 921 i inntekter, ca 47% av inntekter for året. Q2 i år hadde inntekter på $15 211, så jeg tror ikke det er veldig optimistisk å tenke $30 000 - $33 000 i inntekter for 2018 totalt sett. Ta midten, gang med 8, og vi ender opp med inntekter for året på ca 250 millioner norske.
Så kan man spekulere helt fritt og vilt hvordan ett vekstselskap skal prises, men jeg tenker personlig at inntekter x 6,5 ikke nødvendigvis er så galt for ett selskap som tross alt tjener greit med penger (kilde: hvordan robur tenker - https://e24.no/boers-og-finans/funcom/storaksjonaer-om-funcom-kan-definitivt-bli-blant-de-stoerste-spillutviklerne-i-europa/24342179).
Da får du en market cap på 1 635 000, og per dags dato er vel market cap omtrent 33% under dette. Jeg spekulerer derfor at vi skal opp til rundt 21 kr for å få en “rettferdig” prising på det jeg tror Funcom leverer i år, og så skal kursen hypes på toppen igjen hvis selskapet selger bedre enn forventet av MYZ .
Nå er jo inntekter ikke den beste måten å vurdere selskaper på, det er i stedet fortjeneste, og ikke hva som har skjedd men hva man antar skjer neste året, så det er ikke sikkert at mine positive tanker deles av andre. Men dette er mye av grunnen til at jeg ser så positivt på Funcom.
Jeg har en tanke om hva selskapet er verdt, og så godtar jeg at det hypes over dette nivået, og dumpes under. På sikt så tror jeg kursutviklingen blir flatere og jevnet ut, når Funcom blir mer stabilt og forutsigbart over tid. Men vi er ikke der enda.
Kan vi få litt hype fram mot desember 2020? Da tror jeg Funcom er mer rettferdig priset, og kursen er mer stabil. Og så håper jeg at det er på ett mye høyere nivå enn i dag.
Haha! Da har du ikke fulgt Funcom eller spillbransjen lenge… Den går LETT 35% når det først snur!
Joa… Men tror ikke spill får oss hele veien opp. Jeg tror rykter om oppkjøp eller nye investorer tar oss resten. Men det er X-faktoren. Ikke noe vi vet kommer
Når Beta åpner og MYZ blinker på topp i desember. Er det nok mange som vil få travelt med å komme seg av perrongen. De smarte “kjøper nu”
Får håpe det🎉
Ikke bare usikre tider men hvor lite Funcom har gjort utav CE’s feil (mer feil, lite oppretting) har jeg i tillegg fått mine tvil om deres evner også… De tjener ikke all verden på Myz heller.
Fælt så stabilt kursen lå på 15.6 da…
Hva estimerer du i salg på MYZ ?
Svært så negativ du plutselig ble