Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så nå er det blitt obligatorisk å opptre sympatisk her, særlig ovenfor folk som har tatt ekstremt dumme valg? Haha ler meg i hjæl ass…

Edit: Sympati, trøst og mening i livet bør en søke hos sine nærmeste. Eller omtrent alle andre steder enn på et børsforum!

1 Like

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Rett-opp-paa-Nasdaq

Får håpe dette holder seg i kveld🤩

2 Likes

Selge på 17 og kjøpe på 15 høres jo ikke så dumt ut ?

3 Likes

Du forstår visst ikke at mennesker tenker ulikt, opplever forskjellige vansker, har forskjellige forutsetninger, behov og ønsker enn deg selv. Og du spør hvor gammel jeg er? Sympati er noe man burde vise hvor enn man er, særlig på et aksje forum der livet kan ta en veldig dramatisk vending.

4 Likes

Da er det vel etter dagens handel lagt til rette for en opptur og noen dumper igjen

1 Like

Og hvor lenge har det vært dumt å selge i følge deg?
Og i ettertid, hvor riktig var de første skråsikre påstandene om at det var dumt å selge?

1 Like
3 Likes

Poenget er igjen at du ikke skal investere mer enn du har råd til. 18 kr er nok en grei inngang allerede i desember!

Det som er dumt er å selge fordi man gir opp og evnt får en esktremt dårlig utgang pga dette. Og man har gitt opp fordi man investerte for mye…

2 Likes

Lover jo bra for i morgen

Dommedag kom ikke enda…

6 Likes

Man kan lure på hvor mye av tøvet som er drevet av HFT :roll_eyes:

En forvalter i Delphi sa nylig rett ut at robothandel er hovedårsaken i de fleste minikrakk.

Jo det er rimelig dumt med mindre du er en dreven day/swing trader. Poenget er at de fleste som prøver å treffe slike lokale bunner og topper over tid går i minus.

I etterpåklokskapens lys… liten verdi. Vurderingen der og da med gitt info og situasjonen var ekstremt presis! :wink:

1 Like

Hvorfor tror du ikke jeg skjønner det?

Angående alder var pga at du har en litt umoden måte å formulere deg på. Kan være en grunn til at du ikke får svar fra Funcom?

Livet tar kun en brå vending pga aksjer om en har tatt seg vann over hodet og er på dypt vann uten å kunne svømme…

Men jeg synes det er tøft av deg å fortelle om dette om du snakker sant! Slike historier kan være til hjelp for andre som skrekk og advarsel.

Ok – alle de som IKKE har solgt idag må være enig i det jeg nå skriver på linjen under. For ellers ville dere ha solgt.

Det er nesten garantert at kursen står høyere i desember enn det den gjorde i dag da Aksjerik solgte.

Sum sumarum så har altså enkelte her inne vært negative og grått krokodilletårer i flere uker over hvor gale det skal gå. Dere har ikke solgt, men dere har nok klart å påvirke Aksjerik og andre til å selge.

Grattis…

10 Likes

Men fortell meg gjerne hva som er anderledes nå, hva er så positivt, hva er endret til det bedre i verden?

Det er dumt å selge sålenge caset ser ut til å være mer verdt enn hva det er pr de gangene man sier det er dumt å selge. Hva historien sier etterpå har ikke dritt å si fordi man må hele tiden vurdere alt man vet der og da, ikke hva som viser seg være rett i fremtiden. Ingen kan spå fremtiden

3 Likes

Meget presist beskrevet! Det er endel baisere og strektegnere her som kan gå å se seg i speilet mens de tar seg ei feit bolle…

Poenget er vel at man kanskje burde lære litt av at historien viser at man har tatt feil gang på gang. At man da fortsetter å være skråsikker på at man nå har rett hele tiden så tyder det på manglende læreevne.
Roper man det samme lenge nok får man som oftest rett til slutt men det er jo alt annet enn imponerende fordi.

Finnes ikke risikofrie aksjer. Jeg håper også på at Funcom snur nå men 100% sikker er man jo langt ifra.

2 Likes

At folk begynner å baisse og være negative, er ofte et tegn på at man bør begynne å kjøpe :sunglasses:

Uansett bør man gjøre opp sin egen mening uavhengig av hva som sies på forumet. Folk må få lov å være negative hvis de vil.

5 Likes

For meg så er det ikke så mye positivt å tenke på rundt Funcom nå. Man kan tro å håpe mye men for meg så er det et for tynt grunnlag og ikke noe som beviser verdien i aksjen.