Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er jo leit om noen har solgt på bunn pga påvirknig fra negativt mindset på forum.

Men det er vel like dumt at noen blir påvirket til å handle på topp pga ellevill hausing og da?

Det er endel ringrever som hauser som f… nær det de mener er en topp, samtidig som de selger unna til en eller annen stakkar…

6 Likes

For meg så er det blitt viktigere å tro på produktet ikke hive meg på hausingens påvirkning, da er det mer logikk i handelen, mindre usikkerhet og redsel.

Ikke fokuser (for mye) på makro hvis du vurderer å gå long i en aksje.

Vi som er bull på Funcom er det som følge av selskapets fundamentale situasjon og prising, sett opp mot pipeline.

Basert på dette totalbildet mener vi at en betydelig reprising i positiv forstand er på trappene.

Det kunne ha begynt for tre måneder siden, ta til fra og med i morgen eller om 6 måneder :slight_smile:

Derfor er man long.

4 Likes

Det er ikke det som er poenget her,selv om det selvfølgelig er ett godt poeng. Hvis alt tyder på at ett case er mer verdt enn hva kurs /mcap på ett tidspunkt tilsier, så skal man kjøpe mer eller sitte i ro, ikke selge. Spesielt om ikke noe har skjedd som skulle tilsi noe annet.

På kr10-13 er denne aksjen godt nok underpriset for meg, ikke 16 i disse tider. Men ledelsen og arbeiderne der må også bevise seg som et mer holdbart og skapende team, uten for mange feilgrep. Den millionen jeg har mistet kan jeg lett vinne tilbake, det er kunnskapen og tro på egne vurderinger som betyr mest ikke andres hausing og fantasier. Og jeg gjør smartere valg, handler bedre uten redsel fordre jeg håper på noe jeg egentlig ikke tror på innerst inne.

1 Like

Historien viser vel tvert om at man har hatt rett gang på gang. 5/5 eller der omkring! Kjøpe på øret på bunn og på øret på topp er det uansett INGEN som gjør hver gang…

Den kan bli utrolig god stemning i morgen!

image

7 Likes

Funcom kan fort gå tosifra i morgen!

1 Like

Spørs på Nas det. Går den videre i morgen gidder ikke @Cirmes leke i Funcom .
Tipper jeg da

Er ikke bare avhengig av han dotten da… :wink:

Du kan sikkert greie å plukke ut 5 ganger hvor du har hatt rett men å fjerne de mange gangene du har tatt feil fra den ligningen blir helt feil.

Du skjønner ikke… det er ikke snakk om å calle bunn. Det er snakk om å gjøre mellom 100 og 200% avkastning ved hvert Funcom rally.

3 Likes

En ting som er for meg er nesten sikkert er at du vil tjene på å kjøpe på 15, 16, 17 og 18-25 kr… om du venter.

5 Likes

Er jo calle bunnen du driver med jevnlig jo. Og til nå har du tatt feil hver gang i det siste.

Er selvsagt en sjanse for at alle de nivåene kan føre til gevinst en gang. Men hvor stor gevinsten blir vil jo være rimelig forskjellig. En som kjøpte på 15 og selger på feks. 30 vil ha 100% gevinst mens en som kjøpte på 20 vil ha kun 50% gevinst på 30. Forskjellen er ganske stor.
Er også en risiko for at alle de nivåene kan ende med tap om man venter. Som jo du også indikerer med å ha med nesten der. :wink:

1 Like

Vi snakkes i desember OK?

1 Like

Er det bare jeg som sitter på begge hendene?
Hadde jeg hatt tid i formiddag hadde jeg nok kjøpt litt, men jeg er fullastet og lite kapital…

2 Likes

Jeg sitter med 200% mer Fun enn planlagt. Å sitter på henda så det holder. Helt til det kommer mer cash inn da, må lette litt på ræva da å kjøpe mer :grimacing:

1 Like

Husk da gutter at en krone opp eller ned er det samme som 20 øre før. Det kommer til å gå fort opp.

10 Likes

Investor@funcom er mailen du bør bruke. Erling og support svarer lite til aksjonærer. direktemailer til Ole får du svar på etterhvert men han foretrekker at du bruker investor.

Jeg er vel en av de som har sendt mest mailer til funcom her inne og jeg får alltid svar. Hender jeg må purre litt men det kommer alltid svar. Kan jeg spørre hva du har spurt dem om?

1 Like

Nå er det bare å lene seg tilbake og la tiden og det fundamentale + ny hype lede kursen nordover. :moneybag:

2 Likes