Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg visste innerst inne at det var slik det ville ende, at slike kommentarer ville komme visst jeg valgte å være ærlig rundt dette. Det beviser seg, at med deres verdslige, hovne og oppblåste personligheter, har dere dårlige personlige egenskaper. Kjærlighet til pengene gjennomborrer dere med mange plager og er egentlig noe av det værste som er. Lykke til sier jeg bare.

På tide å slutte å gråte over spilt melk. Logg av Tekinvestor og lær deg å spille gitar eller noe. Blir du sikkert i bedre humør av.

1 Like

Åpnet nesten på 16.88!

image

har du hørt om den gangen jeg nesten vant i lotto :wink: ?

Begynner å minne om et visst annet forum her inne. :unamused:

5 Likes

Så det samme for et par dager siden. Ikke noe til salgs, så spread var 15,60 - 16,50 ish.

Aksjen er eksplosiv hvis og når kjøpsinteressen faktisk kommer.

1 Like

Får mer penger på mandag. Alle kjøper.

Kommer en analyse fra Bagger ila helgen, på HO skriver han at den kommer ut før mandag.

Det er mange her som ikke liker han, men han er sylskarp og dere bør lese den.

5 Likes

sylskarp som en dildo.
Har lest de analysene hans før. De er mildt sagt latterlig dårlig, og jeg var dum nok til å gå på det svadaet hans januar 2017. Aldri igjen.

8 Likes

Twitchcon og Pax Aus er i gang fra i dag. Funcom er nok tilstedeværende i alle fall på Twitchcon, som de har vært før. Full fart på markedsavdelingen over helgen tipper jeg.

4 Likes

Aksjen doblet/triplet seg fra januar til februar 2017 (avhengig av når du gikk inn).

Så hvis du gikk inn i januar 2017 så fikk du eventuelt en kjempegevinst på rekordtid. Høres ikke så dumt ut det.

1 Like

Gikk inn på 3,5, og økte oppover, siste på 5 tallet en plass, satt på nedover til høyt 2 tall. Bagger sin analyse sa den skulle opp mot 30kr, minst 15. Dum som jeg var tok jeg alt det for god fisk.

1 Like

En analyse fra Bagger, bør kursmålet deles på 2 minst. Jeg synes han er flink og ikke minst er han dyktig til å informere noen onde tunger vil kanskje si hausse aksjen i en spennende funcom-periode. Skal man forstå funcom-aksjen oppførsel på Oslo Børs kommer man ikke utenom han. Tjent grovt på funcom i alle år.

1 Like

Ned i dag også!

Alle kjøper? Hvorfor er det da aksjer til salgs fra 15.63 og oppover? Om alle kjøpte burde det vel vært støvsugd godt oppover et par kroner?

Sorry ass, men akkurat nå er det svært få som kjøper.

En måneds tid, så er vi nok enige.

Tviler ikke et sekund på at han har tjent penger på det, men han er ikke på hegnar for å være informativ for de andre. Han er er der for å manipulere og missinformere ut fra sin egen agenda.

3 Likes

De analysene er typisk 90% virkelighet og 10% fri fantasi. Som gjør analysene 100% upålitelige.

7 Likes

90% virkelighet og må tas med 10% klype salt

Har ikke sett en eneste fornuftig analyse på funcom her inne enda…

2 Likes

Jeg kan relatere meg til det du skriver. Opplevde det i krypto med margin trading fra jan til april – hvorpå jeg gikk på en ganske stor smell. Måtte ta en lang pause fra hele greiene (tre måneder). Orket rett og slett ikke. Brukte tiden på å lese meg opp og lære meg mer TA. Studere hva andre som hadde suksess med trading gjorde. Slappet av og nøt livet. Begynte igjen like før sommeren og har fortsatt utover høsten og det har gått veldig bra.

Poenget er at jeg tror noen av oss må gå på slike smeller for å lære av dem. Så lenge man lærer av dem har de en verdi, uavhengig av hva lærdommen er (enten; dette er ikke noe for meg, eller – jeg skal komme sterkere tilbake).

Lykke til uansett hvilken vei du velger å gå!

11 Likes

En salgsbane som lover 1.5 mill solgte i 2017:

Total Omsetning CE: 438 Mill NOK
Funcoms inntekt: 307 mill NOK (+50 mill NOK fra andre spill)
Utgifter: 95 mill NOK
EBITDA: 262 mill NOK
EBIT: 241 mill NOK
EAT: 229 mill NOK

MarketCap(P/E 20): 4.5 milliarder NOK
Target Kurs Sommer 2017: 17.7 NOK pr aksje

MarketCap(P/E 40): 9 milliarder NOK
Target Kurs 2018: 35.4 NOK pr aksje

Kommentar: Dette er et scenario som er bedre enn hva Starbreeze oppnådde med Payday 2.

10% salt? Lol.

1 Like

MYZ beta og Q3 tall - blir rally i november…

1 Like