Nei. Du har jo et lass aksjer fra f. Eks Aksjerik da. De som dumper nå muliggjør videre herjing i papiret. Enkelt og greit
Disse henger vel ikke helt sammen, eller misforstår jeg noe? Om kursen står i 35 er vel ikke MCAP mer enn ca. doblet fra idag?
Dette var pre reversesplitt, og kursen stod i 5 ett eller annet.
Estimatet er pre spleis, du må gange kursen med fem.
Det burde jo ikke være noe issue dersom alle kjøper?
Hahahaha! Ok! Flott!
Jeg digger at du drar fram et eksempel på hvor sinnsykt langt ute på bærtur estimatene hans kan være. Tror jeg var ute på tur i den tiden jeg og, men ikke såååå fjern.
CE solgte fantastisk den første tiden, hadde det holdt en ARK-lignende salgskurve som CE så ut som om spillet hadde i starten, ville nok kursen i dag ha vært betydelig høyere.
Helt klart, salgstallene så imponerende ut, så verdt å regne på, men måten det ble regnet på var jo hinsides
De kan slå til de estimatene. Og husk at denne gang har vi Launch i desember. Kan jo hende at Julenissen gir oss Funcom aksjonærere noe ekstra godt. “MYZ” til hele Verden.
Husk å gang estimatene med fem da. Nei, null sjanse for at de slår til.
Det så sykt bra ut den første tiden ja, men husk at dette var target med salg på 1,5M, Target for 2m Solgte var 22kr, aka 110kr etter spleis.
Analyser fra Bagger og andre vil ofte basere seg på svært optimistiske salgstall, sammenlignet med de som solgte mest i lignende spill. Analysene vil komme ut før fakta kommer på bordet og de vil ofte vise seg i ettertid å ha vært for optimistiske. Se bare på analysene for otwd fra Starbreeze. Antar mange millioner solgte fordi noen lignende spill har solgt det. Muligens snittet av noen stor spill som solgte svært bra. Dette er noe man skal være obs på når man leser analyser.
Å kjøpe Funcom nå er som å få en haug med gratis lottokuponger! Selskapet har masse penger på bok og spennende kommende prosjekter. MYZ er garantert en middels suksess med en reell sjangse til å gjøre brakssuksess treffe jackpot og selskapet gjør en 10 bagger!
Men oddsen for å vinne i lotto er jo forsvinnende liten. Den er fortsatt forsvinnende liten om man har 100 kuponger. Tror ikke jeg er helt komfortabel med å sammenligne Funcom med et lotteri, det overlater litt for mye til tilfeldighetene.
Må ikke ta det så j… bokstavelig da hehe
Poenget er at vi er så å si garantert en fin posistiv utvikling av selskap og kurs i månedene og årene fremover med tillegsmuligheten for å virkelig gjøre storeslem gratis med på kjøpet!!
Det er den greia når man kobler investering mot gambling som svir litt i øynene hos meg. Ellers er jeg enig i at Funcom er et bra case.
Kall det heller poker.
Funcom har gått fra å være all-in hver runde til å spille flere hender samtidig. Nå kan de høyne, syne eller kaste seg etter hvordan hver hånd går. Den enorme potensielle oppsiden er der fortsatt, mens nedsiden er betydelig redusert.