Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Blir spennende neste uke. Endelig litt volum igjen i dag. :rocket:

1 Like

Håper folk oppfører seg :wink:

Seriøst kjedelig å lese 150poster som kunne vært klipp å lim fra HO.

13 Likes

Kan ikke si at jeg har likt utviklingen på verdens børser siste uken, og det er klart at der å ha solgt 5-10-20-30% rundt 20 og gjerne høyere hadde vært knall, men jeg sover ikke dårlig, har bare gått glipp av ekstra fortjeneste.
Men det hadde vært greit å fått handla litt i går, men en må ta jobben seriøst innimellom også, den gir nok høyere avkastning , ihvertfall i år!!!

1 Like

Året er ikke ferdig :slight_smile:

Multiplayerspillet som Funcom enda ikke har snakket om. Lurer på hva det kan være.

Esport?
mmo/royale mix med lagspill-basert som en battlearena med hub for sosialt samvære på tvers av servere?
Åpen verden spill?

Hva tror dere?

3 Likes

Funcom er vel ikke kjent for å være banebrytende med nye konsepter. De satser nok mer på et velprøvd konsept som er populært nå. Et lagspill med “Capture points”, “capture the flag” eller lignende kan nok være sannsynlig.

Problemet der er at de har ikke i nærheten så mange sjanser med å fikse bugs som de har hatt med CE. Det krever også en helt annen oppfølging og support. Så det er mye som taler mot det også.

Da hadde det vært bedre med noe lignende Diablo 3 hvor man spiller på lag. Da har man også muligheter til sesonger, events etc. Det forlenger spillets levetid lenge.

Åpen verden spill er vel litt for likt AoC og CE?

Esport tror jeg ikke Funcom har ressursene til å få opp på et stort nok nivå.

1 Like

Billigere spill kan lykkes med e-sport om gameplayet er topp og de ikke gaper over for mye. Det er nevnt av Funcom selv at e-sport kan bli aktuelt.

Angående bugs så vil en pre-production fase redusere de problemene.

1 Like

De presenterte planen sin allerede i begynnelsen av 2016. Planen er et innovativt spill og early access. eSport, VR og AR er blant de aktuelle segmentene/teknologiene.

Mulig de er litt “forsinket” i forhold til denne planen, men suksessen til CE er delaktig i dette. Er bare å glede seg, Funcom har alltid vært flinke til å komme med nye ting. Denne gangen har de en skikkelig motor til å drive det også (UE4).

Faktisk fokuserte de heller ikke på denne tiden på CE som et spill med langsiktig inntektspotensiale. Derimot fokuserte de på spill innenfor voksende segmenter.

9 Likes

Over 30 millioner kinesere bruker i dag Steam, dobbelt så mange som for et år siden

Og litt om hvorfor spillaksjer faller over hele linja.

2 Likes

Bare håper de ikke satser på et VR spill

4 Likes

Finns väldigt få 5 v 5, 3 v 3 etc coop-shooter competive som är bra.
COD, BF etc är de större team etc
CS i klass för sig, om man ser till taktiska FPS,
sen finns de ju lite nyare i arena shoter stillen som overwatch men inte heller där för färre spelare.

Hoppas på tight 2-5 mana COOP FPS

2 Likes

Enig. Da tar jeg meg en pause fra FC.

3 Likes

Ren VR blir det vel ikke, men det kan jo hende det blir støtte for det.

Funcom har uansett folk som sjekker ut hva som er populært, og virker å ha kontroll på markedet nå og vet hva som er hot or not.

1 Like

Ja, jeg tror ikke funcom satser hardt på vr nå.

1 Like

Er ingen som tjener penger på VR spill så kan garantere at det ikke blir et rent VR spill

2 Likes

Blander du ikke termer her? Når funcom skriver coop, så mener de pve, ikke pvp. Payday 2 er den største suksessen der.

1 Like

Ikke store penger som stand alone versjon hvertfall. Resident Evil 7 fungerte jævlig bra, de har vel solgt over 5 mio, men det er et spill med støtte for VR. Helt drøyt i VR, anbefales om du ikke har prøvd :joy::grin:

Bot: https://buy.mutantyearzero.com/

1 Like

Stor forskjell på støtte for VR og kun VR.

JEg pratet da om Kun VR,

Resident Evil hadde jo solgt akkuratt like mange kopier uten VR støtte også.

Litt løye det der at ingen har fått publisere spill i Kina siden Mars i år, bortsett fra på Steam. Der publiseres det jo spill nesten daglig. Heldig for kineserne. Når de kommer opp med nye retningslinjer, blir det nok ikke så gale som enkelte av de mer hysteriske politikerne skal ha det til. Det er en stor industri som vokser. Da tror jeg alle spillaksjer vil fyke i været. Inkl. Funcom som også kan fyke i været på egenhånd siden akkurat de skal ha lansering snart.

1 Like