@Janno postet dette på insidertråden for en stund siden:
Aksjemarkedet i USA er nå i en korreksjon, som kan ende i starten av ett bear-marked. Noe som også påvirker Oslo børs. Hvordan vil dette påvirke Funcom nå når vi nærmer oss ny spillansering?
Det vil påvirke kursen ettersom mengden risikovillig kapital krymper inn. Å kjøpe Funcom nå er jo et bet på at de leverer med 7 spill som planlagt innen utgangen av 2020 (de 5 de har under utvikling + 2 til som de publisher, det de har i konseptfasen antar jeg tidligvist kommer i 2021). Det kan derfor godt hende at folk tar sin tid. MYZ er jo her en joker, for hvis MYZ leverer, så blir troen på Funcom som publisher økt markant. Starbreeze har jo en megasuksess, Dead By Daylight, som Funcom fint hadde klart å finansiere (2 MUSD). Risk/Reward ser veldig bra ut, men det er risk.
Markedet er i korreksjon, det betyr ikkje døden for alle enkeltaksjer.
Eg ser funcom frå sidelinja slik eg har gjordt ei god stund no: lovande framtid fundamentalt sett.
Men mange har tatt rimeleg feil om aksjeutviklinga sidan launch av CE - forumet, Robur og insiders meinar markedaprisen for aksjar er lav, markedet er ennå ikkje overbevist. Trenger brudd opp på stort volum - før den tid - tja.
Det var hvertfall ikkje nok med SWL … CE PS4 launch, xbox eller andre CE news.
Braksuksess av MYZ er jo megabull, men trur det skal selge svært bra for varig kursoppgang og brudd opp.
Les @babyrage sin strategiguide 3 gangar og sjå på Funcom igjen etterpå, det er hvertfall mitt tips.
Når funcom stikker så stiller den høgt. Ingen grunn til å være redd for å miste litt prosent og prøve å time bunnen. Volum og pris viser veg.
helsing Funcomlover2016
Alt som påvirker markedet vil også påvirke Fun, det har vi sett til nå.
Ganske vill åpning idag
Lite aksjer til salgs, går fort oppover om noen bestemmer seg.
Neitakk. Stort krakk på vei og midlertidig bare pump og dump
Hvis noen skal ha ei bøtte med aksjer idag så må han grave dypt i lommene. Utrolig lite til salgs oppover
Tviler på at du vil se noe dump idag.
Og på den motsatte siden, skal man ut så må man langt ned.
Kommer du hinna köpa tillbaka innan den går över 16.50?
Hadde jeg lagt ut 100k aksjer på 16.30 så skal jeg love deg at de hadde blitt spist.
Tviler, er så mange usikkerhetsmomenter.
Mest robothandel
Du kjenner til uttrykket “lytt til erfarne fjellfolk”?
Her inne er det mange som har fulgt denne aksjen og selskapet med argusøyne i flere år. Vi er (nesten) alle enige om at en reprising er på trappene. Vi er (alle) også enige om at kursen vil få et betydelig løft frem mot 4. desember.
Nå som du har solgt deg ut ser jeg ikke helt poenget med å forbli her og være negativ. Du må gjerne gjøre det for min del - men det er litt vanskelig å ta seriøst i all den tid du var mest blåøyd positiv av alle her inne, før du plutselig solgte alt og like raskt ble negativt til alt ved Funcom.
Akkurat som du ikke får noe ut av å følge en aksje du ikke lenger eier, så er det ikke så mye å hente på å vinkle alt og ingenting negativt her inne.
Jo for nå har han sett på at aksjen har falt, så har banken tvangssolgt aksjene hans og nå vil han helst ha kursen ned 1-3 kr under der han solgte slik at han kan kjøpe seg inn igjen.
Og du kommer til å få veldig vondt i magen når kursen klatrer opp mot 20…
Velment råd å logge av Aksjerik.
Eller kjøp deg inn igjen for et beløp du har råd til å tape.
Jeg har blitt veldig skeptisk til Funcom, børs og verden generelt. Børs er så utspekulert og jævlig. Jeg driter i penga, jeg har det bedre nå.