Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hvorfor var det uventet, vi nærmer oss Q3 og beta launch. Samt at stadig flere kjøper seg inn igjen.

Digg å tenke på at rett etter Conan Exiles early access og rett etter release så var kursen på nesten 27 og 25 kroner. Og vi er foreløbig kun på snart 18 :heart_eyes:

1ef

17 Likes

Diskuterte finansene til Funcom med en annet medlem her i dag, og selv om funcom nå finansierer utviklingen av seks spill, så forventer vi at funcom holder seg cash flow positive ut 2018.

Vi vet ikke helt hva 2019 vil bringe, men 2 - 4 spill er sannsynlig. Ved tre spill forventer jeg at de er cash flow positive i 2019 også.

Det jeg derfor tenker er at Funcom kommer til å finansiere mer enn to mellomstore spill for release i 2020, eller øke størrelsen på budsjettet. Det er greit å ha et buffer, men 200 mnok er vel litt i overkant? :stuck_out_tongue:

Der Starbreeze snublet på målstreken, så tror jeg funcom kan kjøre på videre i stil. :slightly_smiling_face:

13 Likes

Og det sier @Christian :grin::grinning::star_struck: Bom shakkalaka Bom :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 Like

Mener du at 2. halvår blir cash positivt isolert sett?
Regner du i tilfelle inn pengene som ikke hadde kommet inn ved q2 enda?

1 Like

Nei, jeg tenker inntekter minus utgifter som hører hjemme i H2.

Jeg er litt usikker på Q3 fordi jeg ikke vet detaljene rundt Japan-avtalen eller hvor mye funcom bruker på MYZ, og de to andre publishingavtalene, men at MYZ drar Q4 bra i pluss er jeg ikke i tvil om.

4 Likes

Med de utsatte inntektene (og utgiftene) i q2 så er de cash positive i 1. halvår også selv uten emisjonene.
Slik de har rapporter er de dog nesten 1.2 mill $ cash negative 1. halvår hvis man ser bort fra emisjonene. Over 12 mill $ i emisjoner har gjort at de har fylt opp et greit buffer da :slight_smile:

Blir forøvrig veldig spennende å se hva Q3 bringer ja. Som vanlig noen usikkerhetsmomenter både på inntekts og utgiftssiden.

4 Likes

Dette er jo det interessante spør du meg :slightly_smiling_face:

Hva regner du med? På utgiftssiden så regner jeg opex +endring i immaterielle verdier

1 Like

Nå er det på tide også for etternølerne og bunnselgerne å posisjonere seg for å få med seg hele oppgangen!

I tillegg er korreksjonen over, USA tek buller som bare det og Funcom kan surfe øverst på en rallybølge av dimensjoner ut året!

Good times er tilbake i Fun, good times indeed!

Klarer vi tosifra prosentvis oppgang en dag i løpet av de neste ukene? Jeg tror det!!

7 Likes

I dette tilfellet så har jeg bare sett på “Cash and cash equivalents, end of period after exchange effect” for Q4-17 og Q2-18 (endring på +10921k$) og “Net proceeds from issue of share capital” for Q1 og Q2-18 (bidratt med 12095k$).

Dette gir jo et helhetsbilde for cashflow. Men så spørs det jo selvsagt om man synes det er interessant å ha med alt (feks. “Effect of exchange rate fluctuations”). Kommer jo litt an på hva man ser etter.

1 Like

‘Skal gjerne se på det bildet der hver dag om vi nå får som jeg håper, ti øre oppgang per børsdag frem til 05.12.2018. (i snitt såklart, jeg vet jo den ikke beveger seg sånn bokstavlig…) :slight_smile:

Ligger fortsatt bra an her :slight_smile:

3 Likes

Og likevel blir vi priset som lillebror. Vel. Jeg tror 2019 vil føre til en forandring der

3 Likes

Da skal det dumpes ja. Starter på 17 idag tenker jeg

Hvorfor skal det dumpes idag? alle forventer det jo, folk har solgt for å ta imot. Hele poenget med dumpen er jo å gjøre det når folk er fullastet.

Antall CE spillere stiger faktisk litt nå mot for ei uke siden… Nice

2 Likes

Halloween event :wink:

Du er klar over at alt som skjer før 08.59 er bs og ikke bør tas seriøst? :wink:

Ligger forresten 50k i kjøp på 17 synlig.

4 Likes

Minner meg om han som skulle være kul å flashe penger i en oljemygg en gang. La in svært kjøp 10% eller noe, over forige dags slutt kurs… så knela nett banken hans og han endte opp med masse aksjer…

Alle trodde noen viste noe, masse spekulasjoner på HO, og heldigvis for fyren så endte den vel over 20% opp eller noe😆

2 Likes

Farlig å leke kul ;D