Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Faen finner ingen av de. Er i trolle modus. #hjelp!!! @funcom

1 Like

gordonbagger aktiv i chatten :grinning:

Kommer det utbytte i Q1 2019?

3 Likes

Han skulle vært banned. Fra internett generelt. Plombert modemet.

5 Likes

Helt uenig…

Han traff vel bedre med sine estimat enn alle andre her inne ? ^^

2 Likes

Estimatene var vel faktisk for lave!

HAH FUNCOM OUTPERFORMER BAGGERN’!

KJØP MED BAGGA HANDER!

13 Likes

Dette bør jo gå oppover i tiden som kommer, tjener penger kvartal etter kvartal.
Nytt spill som ser meget lovende kommer ut om en måned.

Nei om ikke det stiger så er det noen som enten er idiot som selger, eller så jobbes det hardt med å holde kursen nede.

“Revenues in 3Q18 were USD 7 534 thousand, up 25% from 3Q17, highlighting the
strong post launch performance of Conan Exiles as 3Q17 had more launch activity
with both Conan Exiles’ Xbox One Preview launch and the relaunch of Secret World
Legends”

Altså outperformet CE på PS4 i Japan både Xbox og Secret world!

bare sett i gang å oversett til Koreansk også!

4 Likes

Dette må vel være den beste funcom-rapporten noensinne. Flotte inntekter og ingen forsinkelser. Vanligvis venter investorene med å ta plass til hyperally for nytt spill først etter dårlige funcom-rapporter. Denne gangen må de nok løpe etter.

9 Likes

Gjør det ikke alltid det?

2 Likes

Jobbes knallhardt. Det er bare ingen kjøpere fordi alle er redd for dump.

Plz vær redde til og med 09:05 i morgen så kan jeg kjøpe tilbake det jeg solgte forrige uke?`:)

Funcom leverte revenue helt opp mot max av det jeg trodde på og opex+endring i investeringer var omtrent så lavt som jeg håpet på. Totalt sett et svært bra kvartal og det lover svært bra for 2019 og 2020. :slight_smile:

11 Likes

De kommuniserte tydelig hva som skjer når porteføljen øker i antall spill i dette tempoet her også syns jeg.

Jeg prøver alt jeg kan å ikke si hva jeg tror kommer til å skje med kursen nå…vanskelig :blush:

4 Likes

Om folk er redde, så kanskje du er heldig og får gjort ett røverkjøp på 19 kr i morgentimene :moneybag: :wink:

1 Like

@Christian har lagt mitt ut for salg til 15 kr bare for å være sikker på at jeg får solgt i morgen!

2 Likes

Et par key takes i tillegg til de åpenbare…

• Fortsatt 3,44 MUSD i trade receivables, liker å gjøre om: ca 29 millioner kroner som fortsatt skal inn på konto. Ser for meg en standard 5% rate for mislighold
  • 3,646MUSD investment in intangible assets. Snitter det i 4Q blir det ca 120 millioner kroner investeringer ila ett års tid. I mine øyne veldig høyt trøkk på investeringsfronten. pluss en liten andel av det i equipment(ref cfo).
  • Første spill 2019 lanseres ikke før Q2, noe som gir et lite behov for DLC/updates i Q1 for CE
  • balanse; net addition of intagnible assets på 2380, da sier ovennevnte sitt om avskr av int. assets
  • CE teamet skal primært kun jobbe med bugs fremover, da de ikke er fornøyde med kvaliteten. De vil kjøre med rabatter, dlc osv det de har gjort tidligere for å øke spillermassen når Fun kommer til et nivå de vil være på
  • Rui: håpte på flere spillavtaler med eksisterende samarbeidspartnere-hint om myz kvalitet
  • Rui om Petroglyph spillet “looking really good, a game that I like to play”
  • Vurderer Switch for publication. I japan spesielt er switch enormt.
  • Ha størst mulig hale og tjene mer på allerede publiserte spill.

Hvis man skraper sammen tallene fra Q2 og sammenlikner med Q3 viser veldig grovt salget i japan vs hvordan aktiviteten på PC var, som primært er CE og DLC-effekt.

image

11 Likes

Funcom2.0 leverer! Hvor kursen går på kort sikt får vi se … Klok av skade så har jeg «litt» tørt krutt hvis/når osv. Jeg sitter uansett rolig i båten! På sikt så kommer dette til å bli gøyt! Det kan faktisk komme til å bli skikkelig GØY!! God kveld videre :slight_smile:

15 Likes

Det er snakk om Sony, Microsoft og Steam som skyldnere her. Det er ikke 5% rate mislighold :stuck_out_tongue:

Hvis du først skal ta med trade receivables bør du også nevne “Other short term liabilities”, dette er såvidt jeg har fått med meg hovedsakelig det Funcom må betale i royalty. Betales ut i ca samme takt som trade receivables kommer inn. :slight_smile:

4 Likes

bilde

2 Likes

1 Like

Skjønner folk er litt ironisk og tuller rundt det, men dere er med på å forsterke salg i morgen. Er ikke jinxing lengre og skaper bare en selvoppfyllende profeti. Helt tullete om ikke dette skal få kursen til å skyte fart nordover.

2 Likes