Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er også marketing.

2 Likes

De som selger i morgen er så hjernedøde at de fortjener å tape alle pengene sine.

Spill lotto i stedet.

2 Likes

jeg har alltid 5% i beregningene av alle mine port selskaper av forsiktighet. Så for meg retail Japan, men der er jo også spike, så du har rett der. Naturlig å holde et våkent øye med det når den var så høy. Sa på stream at de enda venta på Japan penger, skjønner ikke helt det. Er det så lang kredittid? Og er alt royalties som det blir nevnt?

Det håper jeg virkelig, for tallene er bedre enn jeg ventet, ellers hadde jeg fortsatt sittet 140% lastet, ikke bare 120% som nå. Kjøper glatt på 18 i morgen, men tror jeg fort må opp på 20…

11 Likes

Husk på at dette er inntekter som Funcom nok allerede har fått pengene for, det er jo en god stund siden 30 september. De har mao veldig god kontroll her.

For retailer er nok ventetiden lang ja, og jo større selskap du jobber mot, jo lengre tid vil de ha til å betale for seg. :stuck_out_tongue:

4 Likes

OK…so you are saying my great memepowers will secure me lots of good r/r priced shares tomorrow?..Then I say…this is not the forum Im looking for…:wink:

1 Like

Tror ikke det er så stort behov for forsiktighet på dette området. Men som @Christian nevner så blir det feil å bare se på trade receivables og ikke ta med Other short term liabilities i beregningen. Er egentlig differansen mellom de som i praksis skal inn på konto.

1 Like

Du pleier normalt sett å være edruelig i dine kommentarer . Men 20 kr i morgen @Christian?

26:30: “we will have a great reveal this year, but not yet.”

1 Like

Sjekk EV/EBITDA til @anon80503862 i insidertråden. Interessant lesning. Kvantifisering av det jeg har tenkt på som billig prising av Funcom. :slight_smile:

4 Likes

Det er Petroglyph spillet.

Har lest det og ditt innlegg.
Men at Funcom kursen skal stige over 10% imorgen har jeg vanskeligheter med å tro.
Håper du har rett for det fortjener du :slightly_smiling_face:

Jeg bare VISSTE at Japan kom til å bli j… bra!

5 Likes

Funcom er nå så billig (med svarte tall på papiret) at @Christian mener kursen bør opp 10 prosent+ i én smell og i første omgang.

Sterkeste kjøpssignal hittil i 2018? :thinking:

Edit: Selv Hektar hauser på HO, mens jeg sitter her og er krakknisse - klok av skade :joy:

11 Likes

Det kan godt være vi closer godt under, men at vi er innom 20-tallet? Jo, mye mulig. Det var solide tall i dag og utfra poll her på forumet, så var det mange som forventet seg mye lavere inntekter, og utgiftene var veldig godt under kontroll. Jeg hadde sett for meg -0,5 til +2,5 MUSD i resultat. Fasit er +2,2 MUSD. Det er da veldig sterkt. MYZ-lanseringer er ikke langt unna nå og det blir et koselig Q4 også :slight_smile:

Jeg er ikke så god på å spå kursutvikling, men dette er jo en av de sterkere kvartalene Funcom har levert og eneste lanseringen var i Japan på PS4! :slight_smile:

7 Likes

Ja vet det, men likte måten han sa det på :slight_smile:

Nedtrykkingen er nå NØDT til å være over! Da flyter duppen oppover med voldsom kraft og fart! +10% i morgen. LETT!!

Edit: Nesten bare fantasien som så kan si hvor høyt vi når før årsskiftet! Jeg har tidligere gjettet på av vi snarlig tar igjen Starbreeze i markedsverdi. Da skal dere f… meg få se overskrifter!!!

2 Likes

På den andre siden, kanskje ikke kursen krakker når selv Baggeranalysen la seg 31 % for lavt :joy:

Edit og mer seriøst:

Vanligvis ender gode nyheter og tall med kortvarig positivitet og håp. Dette er berettiget på alle mulige måter, men varer kun en kort stund fordi aksjen deretter bombes i filler med rå makt inntil sentimentet blir negativt igjen.

Spørsmålet er bare hvor lenge dette spillet fungerer. Jeg blir nå en gang positivt overrasket hvis det samme ikke forsøkes (og lykkes) denne gangen også.

Har aldri hatt mer aksjer, så det er sagt.

12 Likes

@frodoen, dette har vi da snakket.om i mange timer allerede :wink:

Til og med Hektar er positiv :stuck_out_tongue: