Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg tror det er mange som kommer til å stå parkert uten aksjer. Hele Sweden skal inn, men hvem sine aksjer skal de kjøpe? Jeg tror det starter bratt oppover i morgen.

9 Likes

Flere her inne som kanskje bør “pynte” på sine utsagn av Bagger. :joy: Funcom knuste hans estimater for Q3 :+1::money_mouth_face:

4 Likes

Jeg sa jeg tviler på 20kr i morgen. Fredag er noen dager lenger frem :slightly_smiling_face:
Tviler på over 25 kr før MYZ.

2 Likes

Jeg håper vi i såfall enes om å ta ut lister om dette skulle skje, for å kartlegge hvem som eventuelt vil være så rotten og manipulariv! Gjerne en liste noe større enn topp 20 :+1: jeg tror ikke det skjer, men ingenting er umulig i denne aksjene hvis bergensere osv slår seg vrange

Dette er status i dag i hvert fall:

Antal ägare hos Avanza 1 916

1 Like

Nå kan vi alle som overlevde Black Thursday og tiden før og etter, klappe oss på skuldra. In Funcom we trust.

14 Likes

Noen som har sett hva DN og Hegnar skriver om denne rapporten ?
De skal slite litt med å vinkle det negativt denne gangen

1 Like

Det tallet har sunket for hver dag de siste ukene, når kursen har vært som lavest. Bunnet i går på 1915 eiere.

Vil nok øke fremover. Sikkert fristende å riste treet hardt og lenge igjen hvis mange kaster seg på.

Nye fond og/eller analyser vil hjelpe. Kanskje Funcom får napp på investormøtene de kjører fra og med i morgen i Stockholm og London.

De har løst det ved å skrive ingenting?

2 Likes

Som sagt noe jeg bruker som standard. Men enig i at det ikke trengs i noe særlig grad i fun :slight_smile: Dersom du ser på cashgenerering vil det være interessant, ja?

Fortsatt et tall jeg bruker til cash convertion cycle for q3

Helt riktigt :joy:

“FunCummy er for tulleaksjefjærtedumminger” !! :joy::joy:

Spørs om de ikke får noe å tenke på i morgen?

Skikkelig surt å jobbe natt nå. Skulle gjerne fulgt børsen i morgen.

1 Like

Fantastisk morgen!
Hva kursen er i dag, fredag og meste uke bryr jeg meg ikke veldig om, men dette går etter planen.
#uglyrich !

Tillater meg gårsdagens melding, nydelig lesning😊

“We’re happy to report that the Third Quarter of 2018 has the highest quarterly EBITDA margin in the Company’s history, and after this quarter we have already beaten last year’s profitability record. So, while there are always stronger and weaker quarters throughout a year, this is one of the stronger ones. “Conan Exiles” was the main driver of the results, with a very successful release on PlayStation 4 in Japan together with our partner Spike Chunsoft, the inclusion of the game in the Humble Monthly subscription service and the release of paid DLCs (Downloadable Content). Our pipeline of games is also very promising with six projects in various stages of production, the first to launch being “Mutant Year Zero: Road to Eden”, to be released 4 December on multiple platforms and has had very positive press reception.” Rui Casais, CEO Highlights from the 3Q report: - 3Q18 revenues were USD 7.5 million (+25% vs 3Q17) and EBITDA was USD 4.6 million (+160% vs 3Q17). The EBITDA margin of 62% is the highest in Funcom’s history - The year to date EBITDA, EBIT and cash flow from operations all beat last year’s full year numbers which were the best in Funcom’s history. YTD EBITDA was USD 13.0 million (+38% vs YTD 3Q17), EBIT was USD 8.7 million (+23%) and cash flow from operations was USD 14.2 million (+72%) - The Company is free of any interest-bearing debt as of 4 October 2018, for the first time since 2009. The cash balance of USD 20.9 million is the strongest since 2010 - Funcom has a strong launch pipeline with six upcoming games: Mutant Year Zero: Road to Eden will launch on 4 December 2018 for PC, Xbox One and PlayStation 4. The game has had significant pick-up in social media and gaming press during 3Q18. Petroglyph’s Conan game to be released in 2Q19. Rock Pocket’s Funcom IP game to be released for the Halloween season of 2019. Funcom North Carolina’s cooperative online shooter. Funcom Oslo’s single player Conan game. Funcom Oslo’s open-world multiplayer game

4 Likes

Tror flere enn meg hevet på øyebrynene og flirte rått når man kastet ett første blikk på Q3 tallene fra Rui og Funcom. :star_struck: etter å ha lest igjennom og sett +25%, +160% +38% +72% osv. Highest in Funcom`s history. Da fikk ansiktet mitt dette utrykket :money_mouth_face: og tankene gikk til denne :moneybag:
Fanken Funcom hadde ikke bare slått estimatene våres de hadde jo til og med knust sjefshausser Bagger. Hvem hadde trodd det på forhånd! Mye bedre inntekter enn de fleste hadde trodd og fremdeles god kontroll på utgiftene.

Så har vi denne “lille” :bomb: MYZ da. For det er nettopp det den tegner til å bli en :bomb: Det er mange som har brukt mange spaltemillimeter her inne på å forklare hvorfor dette spillet ikke kommer til å selge veldig mange kopier. Helt greit det ut i fra det vi visste på tidspunktet. Men nå, etter att tilbakemeldingene fra betatesterene og fra de her inne som har prøve det :star_struck: Har ihvertfall mine estimater flyttet seg flere hakk oppover. Tilbakemeldingene er så bra att jeg nesten ikke tørr å tro det :astonished:
Må på jobb, ha en innbringende Fun dag på jobb og reiner med att de fleste kommer til å følge med på kursutviklingen i dag. :wink:

9 Likes

Gratulerer med tallene! Dette viser jo bare at FA bommer like mye som TA spør du meg :smile: (@h3nk1, @cagey2, @Evilfreud, @Christian, @Paddy80 :smile:)

10 Likes

FA traff på retningen da i hvertfall :slight_smile:

3 Likes
5 Likes
1 Like

Det jag är mest nöjd med från rapporten är att detta underbygger den långsiktiga re-prisingen av Funcom
på marknaden. Jag har suttit i Funcom med mindre eller större del av kapitalet de senaste åren, så är det nåt jag kan så är det att ha is i magen runt rapporteringstillfällen :smile:.

Desto viktigare är detta resultat på sikt för Funcom, fortsätter de leverera så här blir det omöjligt att hålla kvar kursen på den här nivån! :muscle:t2:

On a side-note;
Det har varit mycket intressant läsning här på forumet de sista dagarna (@anon80503862, @Christian m.fl.) -tack så mycket för det! Jag hoppas kunna bidra mer lite längre fram!

6 Likes