Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Sant, men vi skal likevel 10% opp idag! Og noen prosent opp videre hver dag fremover!

:money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

4 Likes

Mulig han mener at innsidekjøp må komme nå - som er korrekt dersom de vil kjøpe. De kunne jo ikke kjøpe før.

Jeg syntes og at det er ikke usannsynlig at ledelsen i Funcom kjøper ila uken for å vise at de har tiltru til det de presenterer.

Jeg tror dette er den viktigste delen av presentasjonen for å se hvor Funcom er på vei:

  1. Funcom har tenkt å kjøpe opp flere IP-er. Tipper det er for å kunne veksle litt mellom hvilke IP-er de utvikler spill til, så de ikke brenner opp interessen eller “halen” av salg på eksisterende spill.
  2. Funcom publiserer i 2018 ett spill, i 2019 har de to spill på tapetet, men framover, så ser de for seg 2-3. De rekker teoretisk sett tre i 2019 hvis det siste spillet allerede er under utvikling, men utvikleren trenger mer penger. :
  3. Funcom har to spill under utvikling og ett i konseptfasen. Utfra hva det står her, så forventer de å komme med ett av dem i 2019

Av andre ting som er nytt her, så ser jeg at de har lagt til Switch som plattform. Jeg tipper det kan være snakk om MYZ og kanskje Conan Singleplayerspillet?

18 Likes

^^This, THIS, THIIIS!!!

Jag vet att jag masar MYCKET om Switch, men jag tror verkligen på Switch som format till MYZ. Lägger du då till marknadsandelen som Switch har i Asien generellt = :money_mouth_face:

6 Likes

2-3 prosent opp på denne rapporten og disse fremtidsutsiktene er en vits.

Vi er ikke bedre enn vårt svakeste ledd, og det er trist ikke markedsmekanismene får styre skuta videre.

I mellomtiden får vi trøste oss med billige aksjer og sende :cactus: i posten til riktig(e) mottakere.

Edit: Aksjen hadde fint konsolidert på ~19 og volumet holdt seg bedre hadde det ikke vært for idiotdumpen ned til 18, som naturligvis skaper frykt og dreper volum.

Dette skjer hver gang sentimentet er i ferd med å snu og kursen stikke på gode nyheter. Og vi vet hvem som handler akkurat på den måten.

Hver sin lyst.

2 Likes

Dette er første gang kursen faktisk har gått opp etter kvartalsresultater.

Det sier litt om hvor sterke disse tallene er.

8 Likes

Enig. Spennende å se hva som skjer i løpet av de neste dagene når algoritmene skal kjøpe aksjene tilbake :wink:

1 Like

Ja men det er likevel ikke nok. Hadde disse tallene kommet i ett annet selskap på børsen så hadde den gått atskillig mer. Funcom blir rævkjørt så til de grader at folk tør jo nesten ikke ta i den med ildtang

2 Likes

Det er sant, men det kan ikke vare evig.

Vi vet at vi sitter på en gullgruve. Markedet finner det ut snart nok.

1 Like

Ekko fra ett år tilbake. Altså, jeg er enig. Selger ikke, men jeg har hørt de samme trøstende ordene nå i ett år føler jeg.
Men sitte skal jeg, om så bare på trass. :triumph:

2 Likes

Sånn det er nå er det større sjans for at den skal ned og under skyen og så får rottene ennå mer bensin på bålet til å kjøre den ned til 15 igjen. Selv med disse kjempetallene som kom igår kveld.

Kursen har gått opp 60 % siden ett år tilbake :wink:

1 Like

Sånn går det når man har aksjonærer som dumper brorparten av dagsvolumet på bid, kun for å skape frykt og drepe likviditeten, i stedet for å la de samme aksjene bli plukket på mye høyere kurser.

Skal ikke mer til enn at én aktør gir motstand, før det tøvet er slutt. Og det burde skje snart.

1 Like

Desember mnd pleier å være konge for funcom, om ikke opp til de grader i dag så har jeg troa på god kursoppgang i desember.

Slapp av og spis litt is, @cirmes kjøper nok tilbake de dumpede aksjene sine før MYZ release…

1 Like

Noen her inne er jo flere av dere veldig ivrig på å spre frustrasjon. Tror dere glemmer dette er børs og at vi lett kan ende på 19.50 om noen bare bestemmer seg for det. Funcom vokser. Alle kan se det

1 Like

Ja. Jeg var upresis. :yum: Fra første gang over 20kr og til idag. Hver gang den ble herjet nedover i mange måneder har det blitt sagt “nå er det siste gang dette skjer/ det fundamentale vil ta over/ siste gang under 20kr/ neste trigger fikser alt” osv. Men, sitter her jeg og sier det samme til meg selv. Og ja siden jeg kjøpte første gang for 0.90kr kan jeg ikke klage egentlig.
Synes det bare er kjedelig ovenfor alle Funcom aksjonærer.

Tror du og andre misforstår: jeg driter i vedkommende.

Jeg og flere andre driter derimot ikke i at aksjen vi eier voldtas til den blir illikvid - noe som i sin tur definerer prisingen og potensielle investorer sin persepsjon av selskapets (tilsynelatende svake) turn-around.

Det er et problem for både Funcom og de av oss som eier papiret.

I hvilke andre aksjer er dette tilfelle:

herp fucking derp, hvem bryr seg om kursen? den kommer snart når X skal pumpe kursen igjen som en del av kurstegningen han har spesialisert seg på!

At noen synes den situasjonen er OK er…absurd.

Edit: Og jeg kommer til å trekke frem dette hver jævla gang aksjen handles som i dag - inntil det opphører.

3 Likes

Mulig, men jeg husker at jeg var sånn 40% i minus på det tidspunktet, så det hadde falt lenge. Det varte riktignok ikke evig, men tendensene er der enda.

1 Like