Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Who cares. Nå er Schubert uten aksjer fordi Markedet har fått troa på Funcom. Retningen er likevel opp. Kanskje det bare betyr at oppgangen i morgen blir desto mer brutal?

1 Like

FØLG MED! :joy:

Neida, la oss heller snakke om noe vi er enige om: Funcom er bra greier.

Edit: Du misset bare at du har enkelte fakter som minner om en sagnomsust HO-legende. Jeg har ikke mer på hjertet nå :wink:

1 Like

? Hva misser jeg?

Frivag= Bagger ?

4 Likes

Disclaimer: Jeg sa bare “minnet om” i farten, jeg anklager ingen - og jeg bryr meg heller ikke :v:

Vil heller diskutere andre ting.

Spar deg. Jeg leser mye her og du preiker mye om denne karen som visst nok bestemmer Funcom-kursen. Det er jo helt tullete å si. Hva er vitsen med aksjeforum om en mann bestemmer kursen? Javel, du er sjefshauser og morsom, men når vi i kampens hete diskuterer kursutvikling mens børsen er åpen og du kommer og forklarer alt med tryllestavmannen igjen, så må man få si “hold opp”.

Hva er vitsen med å diskutere Premier League?

Hva er vitsen med å diskutere politikk?

Etc.

Du har dårlig leseforståelse, alt jeg har sagt er:

  1. At aksjen har fått mindre volum som følge av blokkdumping - aller helst kombinert med nyheter og positivt sentiment
  2. At dette har foregått så lenge, og vært så effektivt, at det preger nær sagt samtlige som handler i papiret, og
  3. At det har vært- og til dels fortsatt er et problem hva gjelder markedets persepsjon av selskapets turn-around og dermed kursutvikling (gitt manglende kjøpsinteresse)

Du må gjerne si “hold opp” så mye du bare vil.

Så vil jeg fortsette med å sette fingeren på det ovenstående slik at folk IKKE måtte finne på å blande sammen kortsiktig kursutvikling og “uforståelige” reaksjoner på tilsynelatende gode nyheter med noe annet enn at det er det samme gamle handelsmønsteret og kursherjingen vi har vært plaget med i lang jævla tid.

4 Likes

Vel, hvis du postulerer dette så postulerer jeg at du selger tåkeprat, frustrasjon og selv forsøker å selge et negativt moment.

Ta deg en breather og slapp av. Ingen bestemmer over markedet, og du må nesten stole på at handelen du ser er lovlig.

Men la oss gjøre veddemål: dersom kurs ned i morgen så har du rett vedrørende denne allmektige Funcom-mannen og jeg skal underkaste meg og selge mine aksjer. Dersom videre opp så tar du helt feil og du skrinlegger denne spøkelseshistorien, for alltid. Deal?

De som selger negativt moment er alle andre enn meg, jeg selger folkeopplysning. Du får heller sutre på TA-gjengen som anbefaler kjøp og salg basert på lave volumer og ulogisk kursatferd.

Så godt som alle her vet at det ikke er tåkeprat, så det er helt i orden,

Nei, det fundamentale vinner alltid til slutt - men du store så mye du kan leke deg med kapital i en smallcap på OSE!

Jeg har da ikke sagt at den er ulovlig. Det sagt, så er det flere enn meg som har undret seg over den - og det skjer ting i så måte i kulissene.

Hvorfor faen skal du kjøpe eller selge aksjer som følge av et…faktum? Funcom-aksjen har blitt hard-tradet i så stor grad at det har skapt lite likviditet. Det er et f-a-k-t-u-m.

…?

Her kan du trykke for å trolle fritt: https://forum.hegnar.no/register

Her inne er det ikke tillat.

2 Likes

Underlig. Denne historien om Funcom-mannen er visst viktig for deg😉. Jeg tror på solid og trygg oppgang som et resultat av råsterk leveranse fra Funcom.

Jeg snakker om handelen av aksjen og konsekvensene av denne. Du er opphengt i å fornekte noe alle her inne som følger aksjen er smertelig klar over.

Lykke til med det.

Jeg synes nå det alt i alt ble en Fun dag jeg da​:wink::+1:

2 Likes

Kom bare opp i 19,50, 8,4%, intradag, så jeg var litt for optimistisk. Er godt fornøyd med 19 kr og nesten 6% ved slutt. Hvis vi ikke er innom 21 innen 4. desember er over, så blir jeg overrasket. Jeg tror Funcom er i ferd med å reprises, sånn som Stillfront ble. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Blir vanskelig å ta denne presentasjonen seriøst :joy:

Klart at noen kan påvirke kurs noen dager her og der. Men å skremme alle med at en og alle kursbevegelser er kuppet av en mann gjennom måneder er etter min mening tøvprat og fullstendig usannsynlig.

1 Like

Flott, da er vi enige - det er heller ikke det jeg gjør. Men det får bare være. Hvis du nekter å forholde deg til faktumet som er at volumet har forsvunnet fra aksjen, så må du gjerne gjøre dette.

…så blir jeg glad!

Og vi tror begge aksjen skal langt opp - fred ut.

Hva legger du i at selskapet reprises? Det er ikke lenge siden vi var på 21, så til ett spillselskap å være er det innenfor normale svingninger føler jeg.

1 Like

21 er bare første motstand på vei mot ny “Ath”. Det blir som 80 - 90 kroner i Stillfront. Ev/ebitda kommer jo til å bli latterlig når man bytter ut Q4 2017 med Q4 2018.

Glemte å nevne det når det gjaldt MYZ, jeg kan ikke skjønne annet enn at de kommer med en DLC med mer story/flere maps i 2019. Antar Funcom får en bit av den kaken også. :slightly_smiling_face:

7 Likes