Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Da tar du grundig feil

Yes!

Redd vi kanskje må holde ut til Petroglyph-spillet H1 2019 før kursen stabiliserer seg i rangen 25-30, men det kan skje før også.

Får markedsmekanismene fungere noenlunde uhindret frem mot nyttår, MYZ selger godt, og det kommer nye fond inn så tror absolutt jeg vi ser 30.

2 Likes

Ja, enig. Jeg ser for meg 25+ som innafor i forbindelse med MYZ. Om det er i forbindelse med lansering, salgstall, eller årsrapport, er ikke så nøye. Forutsetter selvsagt at MYZ lykkes moderat i hvert fall, noe vi ikke vet enda.

Jeg ser for meg at hvis MYZ selger bra nok, så blir det kanskje 2 DLC først, deretter 1 “ordentlig” expansion, og så ser både The Bearded Ladies og Funcom an om de ønsker å fortsette samarbeidet. Jeg antar at Funcom har en avtale som gir dem opsjon på å være publisher for framtidige prosjekter, gitt at begge parter ønsker å gå videre med merkevaren.

Men jeg tror ikke vi får en “ordentlig” reprising før Funcom enten har suksess med 2 spill som publisher, eller lansering av sitt neste egenutviklede spill.

4 Likes

Også jeg ser 21 som motstand, eller kanskje 22, men gjett hva som hender når vi møter den motstanden. Forklaringen blir ikke vanlig gevinst sikring :blush::+1:

Uansett. Jeg gleder meg til i morgen av en eller annen grunn :blush::wink:

Veeel. Hvor lenge har du fulgt papiret?

1 Like

Begynner vel bli et år.

Personlig tror jeg vi får et par nye innsidekjøp relativt raskt på disse nivåene.

3 Likes

Og der har du svaret ditt. Lytt til h3nk1 du. Fordi de fleste travere vet at det han sier stemmer

2 Likes

Hausestoff. Ikke verdt å spekulere i. Oppgang kommer uansett.

50k av de som ble dumpet idag gikk for 18.01. Hvem i all verden “gevinstsikrer” 1kr lavere enn nødvendig og kaster femti tusen i dass? Gir jo ingen mening.

4 Likes

Litt skuffende, men ikke uventet, at intradag utviklingen ble som den ble utover dagen. Snudde ned så fort den møtte motstand.

Var ikke noe enkeltdump som snudde den, men da dumpen kom, så drepte den vel det som var igjen av tro på at vi kunne bryte igjennom i dag.

Slutta bra da. Spent på morgendagen.

Tror ikke det var bare 1 her inne som solgte i dag🙂

1 Like

Ja, bedre tidspunkt har vel aldri eksistert i funcoms historie

Noen banker har algoer fra steinalderen. Mye idioti som hender når man ikke handler med sine egne penger. Eller så kan det ha vært noen inne her som ville simulere denne forferdelige Funcommannen?

Forklaringene kan bære mange, men selger du aksjer som i dag over mange måneder så kan du ganske fort karakteriseres som fattig.

1 Like

Ja jeg er veldig fornøyd med den timingen der. Har jo ikke vært annet enn oppgang siden, og jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet. Selv om måten det ble sagt på kanskje var litt feil av @Frivag så har han et poeng. Mye syting her. Det er ikke noen barnehage dette her, men et aksjeforum. Aksjer går opp og ned. Det holder nå med det maset om @cirmes osv. Han trader jo bare med en andel av aksjene sine slik mange andre gjør.

La oss fokusere på Funcom og jobben så blir gjort. Det er det som er interessant, det er det som er imponerende. Folk har jo sagt det. Over 5% oppgang på rapport må være første gang. Selv om jeg syns aksjen burde gått mer så har det jo ingen hast. Jeg skal jo ikke selge nå uansett.

21 Likes

@Frivag

The real problem is that shorts love to “pin the bid”- which is a manipulative technique whereby short-sellers don’t first wait for a buyer to come to up them at a higher level, say on an ask price- but, instead, they short directly on the bid price repeatedly (called “pinning”) until the bid finally "caves in.

Shorts have learned that if they “tag-team” the bid in this manner, it will, undoubtedly, cave- and the resulting bid will be pushed lower, and then lower and then lower still. With the ask price lowering in tandem with a dropping bid price- exacerbated by other shorts on the ask going lower, longs now start to panic and lower their sell (ask) price even further- and many longs then start selling directly on the bid itself eventually, the bid is actually taken lower and lower mostly by longs as they panic in trying to get out of the stock- and potential long buyers lower their bids in trying to buy as low as possible- eg: the “bid drops out.”"

Indeed, with lower-volume stocks, the potential for downward manipulation is far greater, because resistance by longs is proportionally lower- and bid/ask spreads are wider. And with very low-volume stocks, such as ones that trade under 250,000 shares/day, a short-seller with a good amount of money can, single-handedly, easily crush the stock price downward.

21 Likes

Men bare så det er klart, jeg tror IKKE @h3nk1 prater om negativt ladede ting for å fremme noen agenda om å få kursen ned og tjene penger på det. Det tror jeg ingenting på i det hele tatt. Men syns bare at det er litt for mye pepper som blir sendt mot @Cirmes. Og @Frivag har nok rett i at han slett ikke styrer kursen som han vil.

Jeg digger at storfisker kommer her på forumet og snakker med oss. Det er forbanna dumt for hele forumet at man ikke klarer å skille på saklige diskusjoner og hvordan man trader. Har aldri vært et problem for meg at andre har solgt og kommet med nyheten her om at de har gjort det. Det gjør jeg selv (småfisk). Tenk om @cirmes hadde sittet her. Nå har jeg solgt 500 000 aksjer gutter.

Eller “Nå har jeg kjøpt 500 000 akjser for 2 minutter siden gutter. Vil dere være med på oppturen?”

Tenk da! Det hadde satt fyr på kursen det. Og han hadde ikke gjort mer enn hva vi gjør hele tiden selv. Så jeg syns faktisk at Cirmes opptrer helt fint. Han har sagt at han skal holde aksjer en god stund og såvidt jeg vet har han hatt omtrent det han har sagt han har hele tiden. Hva faen er problemet liksom? Skal han ikke få lov å trade eller? Ikke løye han stikker til andre forum da…Forbanna synd!

Uansett er jeg glad, for Funcom leverer bedre enn noensinne og jeg går rundt og syns at alle som ikke har kjøpt Funcomaksjer er dumme. Så gratulerer til dere! Dere er alle godkjent! Hele gjengen :slight_smile:

21 Likes

@morti du får lese hba han skriver selv hvis du ikke har tro på det da

3 Likes

Hvor har han skrevet dette? Snakker han om seg selv i 3. person? Og hvilke 8 millioner akasjer er det han prater om?

Siste setningen din er klokkeren og viktig å huske på👍

https://beta.tekinvestor.no/t/funcom-insidertrad/1552/1005?u=koe