Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Før han kom «ut av skapet» og avslørte sin identitet .

8m pre reverse split aksjer.

2 Likes

Kuleste barnehagen jeg vet om ihvertfall :+1:

6 Likes

Åja, men ok hva skriver han egentlig der da? Jeg leser som at han har kjøpt av folk mens kursen har vært høy (for de var jo redde for dump) og tok i mot alle aksjene til småaksjonærer. Stoppet rallybevegelser. Høres ut som småaksjonærene som solgte til han gjorde en god deal hver gang. De fikk solgt på topp og kunne alltid kjøpe de tilbake billigere.

Videre sier han at han ikke kunne kjøpt 8 mill aksjer før split hvis han ikke gjorde det.

Altså dette høres jo ut som oppskriften på hvordan jeg ville gjort det selv hvis jeg var han. At han er ærlig og sier hva han gjør er jo god info til oss. I tillegg så kunne vi tjent mye på det, hvis vi bare hadde gjort det samme. Og det er jo mye mye enklere for oss å gjøre dette med 10-50k enn for han å gjøre det med de volumene.

Så hva er det egentlig å klage på nå igjen? Utenom at han har tradet aksjen. Funnet en smart måte å skaffe nok volum uten at kursen løper løpsk OG fortelle oss om det?

1 Like

Greia her ligger i å fullstendig ødelegge ett papir for egen vinning. Hadde ikke han holdt på som han gjør så hadde vi mest trolig ligget inntil ti kroner høyere i hele høst. Han har totalt drept interessen for hvermannsen for sin egen vinning. Det er problemet, og sånne folk har jeg særs lite til overs for . Resultatet er at du og jeg straffes for nå, mens han ler hele veien til banken.

2 Likes

Straffes om du gjør noe dumt. Men følger du han så tjener du mer enn om kursen bare går til 30 og blir der. Så noen tjener mer, noen taper og noen får tålmodigheten testet. Værre er det ikke.

3 Likes

Om man ikke har noe særlig hemninger anngående hvordan tjene penger, så ser man ofte ikke noe galt i hva andre uten hemninger gjør heller.

Heldigvis et fåtall her inne som forsvarer hvordan storfisken og Baggern holder på. Mest sannsynlig fordi det faller noen flere smuler på de selv også, ved at de har blitt gode til å kjenne igjen mønsteret.

Det kan godt være. Og da er de smarte. Ikke nødvendigvis følelsesløse.

Regner med du ikke hinter til meg siden jeg poster alle handlene mine her i Real Time. Gjort det i årevis. Kan også sjekkes mot min Shareville. Siden jeg kun har den kontoen.

Og som jeg har sagt før, jeg har kun solgt 1 gang i år. Altså det var to handler, men solgte alt samme dag. Og postet de selvfølgelig her. Grunnen er rett og slett at jeg jobber mer enn før. Travlere. OG ikke minst så er jeg ikke redd for konkurs, shortefinansiering, Jebsen salg eller noe av det jeg var redd for før da jeg tradet aksjen mer aktivt. Jeg har nå troen på Funcom som et langsiktig case og da stresser jeg ikke på kursen så kortsiktig.

3 Likes

Följer alla? Vem köper då? Det är problemet ner många följer en/några personer och gör likadant. Funcom tror jag är mest kommenterade bolag här på TI som säkert påverkar kursen ofta.

Altså, så lenge det han gjør er fullt lovlig, så er det jo greit. Men føler kanskje han er litt på kanten med flere kontoer osv., men jeg tipper han har satt seg godt inn i sakene og dermed er innenfor loven. Man får vel heller bare tilpasse seg. Men greit å være oppmerksom på at dette faktisk skjer i aksjen og at man ikke blir pissredd med en gang det selges på bid. For da er det de langsiktige som selger ned aksjen for han.

Er også enig at det er bra å ha han på forumet her.

2 Likes

Registrert i litt over en måned, og første post for 4 dager siden. Hvor lang erfaring har du med forumet? Har du vært her før med et annet nick siden du virker å ha litt lengre erfaring enn som så?

6 Likes

Takk for link, har faktisk ikke sett den posten før

Dette er all den tekniske analysen du trenger. Derfor poster jeg den her og ikke i TA tråden :slight_smile: hehe

Det dere ser under her er at Funcom har utført en snuoperasjon. Snuoperasjonen er merket på alle måter. Kursen går opp opp opp og volumet øker betraktelig. Vi er bare i startgropa. Og nesten ingen vet om det enda. Ta bare kontoret mitt med 13 ansatte. Da bitcoin toppet hadde 5 av de kjøpt. Fortsatt bare 1 som har kjøpt Funcom. Når alle kommer til meg og lurer på om de skal kjøpe er kursen 45 kroner.

Dersom du ser denne grafen under her og bare printer den ut og henger den på siden av pulten din (kanskje vi skal få noen andre til å lage en penere da :wink: ) så skal du se at det er nesten umulig å tape penger. Bare se på den før du kjøper og før du selger. Så kan jeg love deg at du kommer til å gå i pluss! :slight_smile: :wink: og gjerne “ta fingeren av knappen” et par ganger som redder deg fra å gjøre noe dumt :slight_smile:

21 Likes

Man må kunne ha flere tanker i hodet samtidig - er ikke verre enn det.

Jeg synes det er helt innafor å være tydelig på konsekvensene av handelen, fordi den er tidvis så vanskelig å deale med kognitivt for nye aksjonærer at det er for mye å forlange.

Samtidig er situasjonen (og konsekvensene) slik den er, og den må man bare deale med som selvstendig investor.

Funcom er gull, men det er viktig å ha takhøyde for å kaste lys på det som ikke er positivt med aksjen (og slik den til dels fortsatt handles) per i dag :v:

8 Likes

Hehe …sorry at jeg svarer sent, men så denne og klarer ikke la være å dra popcorndiskusjonen et innlegg lenger :sweat_smile:

… du vil ha kudos for å poste Investechs autogenererte analyse som varsler brudd opp av kanalen dagen etter at bruddet skjedde og to dager etter at det allerede var varslet i TA-tåden??

Wow, jeg bøyer meg i støvet :wink:

Forøvrig, når man i TA-tråden diskuterer mulige innganger og utganger i et dag til dag perspektiv ut i fra det tekniske så er det liksom ikke spesielt meningsfylt, som et motargument, å komme med en analyse som er basert på et 1-6måneders perspektiv. Er vel knapt noen som er uenig i at kjøp av Funcom på 18ish vil kunne gi en eller annen gevinst på et eller annet tidspunkt de neste 1-6 måneder…

3 Likes

ser ikke ut som du tok esensen i diskusjonen, så vi lar den ligge der så holder vi denne tråden på temaet.

Bra svar! Du overbeviser meg på en ryddig og redelig måte om at jeg ikke har forstått noenting :+1:

Var ikke meningen å fornærme deg, men du sier jo selv at du liker å fyre TA-folket litt så da trodde jeg du også tålte å få igjen med samme mynt. Kan legge den død jeg.

Fyre TA folk? aner ikke hva du snakker om. Men jeg synes det er viktig å arrestere folk som går høyt ut å sier at de har rett når de har spådd ting i ukesvis uten å treffe i nærheten. Det er jo desverre sånt som får folk som askjerik til å selge i panikk på bunn.

Det var nok kursen som fikk aksjerik til å selge, ikke ta eller fa.

4 Likes

Hvis man følger mønstrene i Funcom så vil du se at han solgte på ett tidspunkt som ofte har vært smart fordi mange selger på det tidspunktet. Og det skyldes ikke en enkelt aktør.

Forskjellen nå var selvsagt at kursen var så lav at ingen andre hadde intensjon om å selge.

For å gjøre det krystallklart:

Tell 8 børsdager før Conan Exiles Early Access, tell 8 børsdager før Conan Exiles Launch, tell 8 børsdager før Q2 rapport, tell 8 børsdager før Q3 rapport, og du ser ganske fort hvorfor han solgte der han gjorde.

Og det har NULL med teknisk analyse å gjøre.

2 Likes