Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Fortsatt gode muligheter for rally her, aksjen er underpriset og på tilbud.

4 Likes

Utelukker ikke rallytendenser. Sier bare at jeg tviler sterkt på rally på samme måte som vi har sett tidligere. Typ nesten-dobling på 5 dager

Er du på punkt 4 eller 5 nå :wink:

1 Like

Man skal aldri si aldri. La oss si for lekens skyld at Jebsen selger aksjene sine hele potten og i samme sleng får vi vite at Tencent går inn på eiersiden som kjøper av alle de aksjene. Hva skjer med kursen da? Særlig sannsynlig er nok neppe dette… Men da er Tencent rett under budplikt. he he

1 Like

Det er flere X-faktorer som kan trigge voldsom kursoppgang: nye fond, analyser, nye storeiere. I all den tid aksjen er så billig som nå er dette ikke utelukket.

Hovedgrunnen til at det trolig blir rally åkke som, er at det “alltid” blir rally i spillaksjer generelt og Funcom spesielt i forbindelse med spillslipp.

Funcom hadde jo investormøter 1-1 i Sverige (og er i London nå) tidligere i uken: Et ekstra salgspoeng burde jo være gleden av å eventuelt avslutte moroa enkelte norske tradere har- og har hatt i aksjen.

En greie er at investorer kan nå få billig inngang. Derfor har alle vi som prøver å være litt langsiktige faktisk egeninteresse av ganske lav kurs når Funcom snakker med profesjonelle investorer.

Hvis ingen av dem biter på og går inn, så er det jo negativt for oss også.

1 Like

Ganske sikker på at vi i løpet av 2019 kommer til å se en avtale om mobilspill på ein av ip i HS.

1 Like

Det blir rally.

Men jeg tror ikke jeg gidder å bli med på nedturen som følger denne gang.

Ikke sant? Det har blitt en selvoppfyllende profeti. Flere og flere vil unngå den nedturen som “alle” vet kommer, så derfor selger man og bidrar dermed til nedturen selv. Rinse and repeat.

…At least…that’s what the Elder says.

3 Likes

Lettere sagt enn gjort.

1 Like

Detta är ett typexempel på att sälja bort sig. Q3:an visar på stadiga intäkter. Tror fler och fler proffs med längre tidshorisont än wannabe-traderna i TA-tråden tycker bolaget är attraktivt nu.

Var lige inde og se på Youtube.
Eurogamer har pr nu 297K der har set den og ca 91% likes

Er Funcom på investorjakt?

Den threaden her har florert med så mye unyttig informasjon i det siste så klarer ikke å finne hva som er nyttig informasjon lenger.

Det har blitt sagt at de har investormøter denne uken ja. Om det blir noe av det, eller er rent oppspinn kan ikke jeg svare på.

1 Like

Ja. Møter i Sverige og London.

Lov å håpe! Aksjen er mildt sagt attraktiv på disse nivåene.

Edit: Herlig spread på ~40 øre og man kan flytte kursen +/- 2 % med 1 aksje :ok_hand:

1 Like

Ja de prøver å gjøre seg attraktive for større investorer innenfor gamingsektoren. De har hatt møter hos SEB på tirsdag og ABG onsdag denne uken etterfulgt av møter i london.

1 Like

Jepp. If you can’t beat them, join them.

Jeg kunne hatt dobbelt så mange aksjer hadde jeg fulgt trenden.

1 Like

En slik spread er ikke naturlig. Aksjen har ikke veldig høy omsetning, men ok. Det er rett og slett svært uvanlig med en så høy spred da. Så kan en jo gjette på hvorfor.

Vi får se hvor lenge det får holde på, det kan ikke fortsette å være mulig særlig lengre.

Et uventet kraftig ballespark vil snart komme i riktig retning.

Et kraftig ballespark i riktig retning må jo bety at det kommer til å gjøre veldig vondt :roll_eyes:

Det gjør svært vondt for de aller fleste med baller. Men finnes også ekstremavvikere som finner nytelse i det…