Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Bare 5

Ikke samme video, dette var en lets play.

Edit: Men 91% av 300k er jaggu ikke værst det heller.

3 Likes

Sitter på ferja og humrer for meg selv når jeg leser gjennom dagens Funcomtråd😂
Blir bra dette👍.

2 Likes

Freddan! :beers::grin:
Klokkerent - Fikk fylt på test av SMA30 17,32.
Har noe tørt krutt igjen i tilfelle SMA30 skulle brytes og vi skal ned å teste trendlinjen(ref over) og evt. 15 igjen, ser fortsatt det som svært lite sannsynlig.
Antar vi kan tegne dagens bunn som en higher low fremover.
Vi kommer stadig nærmere release og jeg tror FC snart vil vise mer aggressiv markedsføring, dette vil nok gjenspeiles i økt volum i aksjen, som igjen gjør det mye tyngre for enkeltaktører å styre kursen.
Hadde vært rått med slutt over 18 i dag, absolutt ingen umulighet!

Edit: Legger til at RSI ligger rundt 50, dette er et nivå aksjen har bouncet fra både opp og ned gjennom lang tid

God helg! :heart_eyes:

4 Likes

Tenkte jeg kunne kjøre en sammenligning med Frontier Developments, som jeg mener er ganske lik Funcom på mange måter, både på det finansielle og når det kommer til planer og strategi framover. Begge har også fått kapital fra en større aktør, hvor Tencent investerte $23M i FDEV, og Robur $10M i Funcom.

Den store forskjellen ligger i marginene til Funcom… som er langt bedre enn FDEV.

Her en oversikt som viser finansielle tall de siste årene. Konvertert til dollar for å lettere kunne lese tallene. Merk at regnskapsåret til FDEV avsluttes 31. mai. Tallene til Funcom kommer selvsagt til å bli bedre enn dette, siden Q4 ikke er med i tallene for 2018, og jeg har heller ikke estimert noe der.

image

Market cap FDEV: 3,75 millarder
Market cap FUNCOM: 1,35 milliarder

Frontier har vært oppe i en mcap på nesten 7 milliarder i i etterkant av Tencents innhopp i aksjen.

Så britene skjønte det.

Her er utviklingen til Frontier kursmessig. Tror enda vi kan se kurser som ruller av gårde i Funcom.
image

10 Likes

Det ser ut som Frontier Developments er i en kjempeboble som er i ferd med å sprekke da. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Deres siste spill solgte 1 million på 5 uker.

2 Likes

Jurrassic World Evolution?

3 Likes

kilde:

Godt jobba med et spill som har fått så middelmådige tilbakemeldinger :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hjelper vel litt med merkevaren her vil jeg tro

3 Likes

Conan singleplayer :heart:

11 Likes

Er det ikke en pen HS på der oppe?
@christian @nocturne

1 Like

Conan singleplayer blir det endelige gjennombruddet for funcom. Det er jeg helt sikker på.

2 Likes

Jeg tror også det lett selger 1m første måneden. Med Conan Exiles som grunnlag når det kommer til kampsystem og alt de har lært der, så tror jeg det kan bli jævelig rått. :slight_smile:

5 Likes

Kan du utdype litt?

Jeg har ikke fulgt med i timen.

Siste aksjonærliste viser nok en gang at Dichesbuen har solgt. Og han bedyrer at han ikke selger eller dumper. Da flytter han vel aksjer mellom Dichesbuen, ASP invest og seg selv som privatperson da.

Mannen har null kredibilitet og taler i tunger når han uttaler seg her på tek. Faktisk ville jeg heller hatt @gordon her istedenfor.

7 Likes

Hva er navnet hans på tek? :stuck_out_tongue:

Hurra - endelig kan vi handle billigere enn CFO igjen etter kvartalsresultater som var mye bedre enn alle forventet.

Ellers er det stilig hvordan spreaden har gått fra 40 til 1 øre :sunglasses:

Greit at @Hakon brukte sterke ord, men det er like fullt sant. De som synes det er innafor å skrive offentlig at man ikke skal selge, for så å selge mye (gang på gang), dem om dét.

For ikke å snakke om hvilke konsekvenser denne handelen har hatt for både volum og markedspersepsjon: illikvid aksje med null kjøpsinteresse.

6 Likes

Takk for flere aksjer. :slight_smile: