Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Som sagt, det er på bunnen nå så det er bare handle :wink:

Likte spesielt kommentaren fra en her inne om at ASP skulle ikke dumpe nå.
Han skulle jo til Sverige for å skape blest og få dekning av analyseselskap .
Spørs om ikke hele den historien var en liten løgn også :smirk:

4 Likes

@pdx kan du unflagge kommentaren min? Den bør stå synlig så alle vet hva som faktisk beveger seg.

5 Likes

Når folk flagger og mener det der er sterkt. Da bør man vurdere å logge av Internett for good. Det er den usminkede sannhet og tåler man ikke den så er kanskje Dora the explorer now man bør prioritere

7 Likes

Kanskje han bare skulle dumpe et par hundre tusen aksjer først.

Ekte menn spytter… Eller får dama til å gjøre det :sunglasses: Ballene blir blanke som krystall, Skal rett hjem nå å bronse-polere selv :grin:

2 Likes

Kan du garantere det? :slight_smile:

Like mye som du kan med TA :see_no_evil: Resultater levert siden CE er fantastisk og aksjen har alltid gått før lansering. Mye! Nå har den korrigert fra over 19 til dagens kurs, etter nok en overbevisende kvartalsrapport. Strikken er tøyd, det bunner ut rundt her vi er nå :+1:

3 Likes

Nej, dags att koppla av med en öl. Det här ordnar till sig :+1:t2:. Skål

3 Likes

Jeg har forsåvidt ikke hastverk med å selge jeg og skulle/skal av den grunn ikke ha spesiell interesse for hva kursen er i øyeblikket.

Men jeg skal innrømme det nå - at det kjennes surt ut dette - å være inne og long i en aksje hvor alle indikatorer peker opp opp opp - ikke fordi “opp er opp” men fordi selskapet leverer stabile gode resultater og dessuten har såvidt mange spill og innkomstkilder linet opp at et fullstendig sammenbrudd er på det nærmeste utenkelig.

Dessverre så ser det ut til at Hegnar har rett - Funcom er en “tulleaksje”.

Det er videre et faktum at aksjen er manipulert til helvet - tilbake - og ned igjen. De av dere som forsvarer slik oppførsel får bare gjøre det.

Den manipulering som foregår er stort sett ulovlig rundt omkring på verdens børser - med det uhederlige unntaket av Oslo Børs.

Jeg har vært inne Funcom siden før launch av CE. Jeg har satt meg et mål hvor jeg selger.
Nås dette så er jeg ute - og skal aldri befatte meg med en dritt-aksje som manipuleres sønder og sammen. (skal aldri si aldri, men det er i allefall slik jeg “føler” det nå")

Hva denne gribben eller gribbene ikke tenker på er at han/de er i risiko for å ødelegge for seg selv.
Vil jo mene at gribben(e) er av den formening at selskapet har høyere verdi og kun viser stor entusiasme og glede ved å bedrive et spill hvor man mye godt øker egen beholdning (antall aksjer) basert på pump og dump.

Eksempelvis gjøres oppkjøp av selskap gjerne med utgangspunkt i børsverdi målt over en viss periode.

Nei d & d

7 Likes

Riktig - det har gått for altfor langt, nå. Helt uavhengig av om vi får drømmerally og kurser på 30 før nyttår.

Godt andre også setter ord problemet, kilden og konsekvensene.

Trist kapittel på OSE.

2 Likes

Tingen er at vi Funcomaksjonærer har vært med på mye værre. Og 20 øre før er en krone nå. Ingenting unormalt her.

Yorkville, emisjon på 50 øre, kursmanipulasjon fra ledelse og innsidere, økokrim rettsak, konstant konkursfare osv.

Det som skjer nå er ingenting i forhold…Men det betyr ikke at jeg støtter det. Jeg lar det bare ikke gå inn på meg.

17 Likes

Fordelen er at jeg kunne kjøpe tilbake aksjene jeg solgte før kvartalstallene lavere enn jeg solgte dem for, selv med knallbra kvartalstall! Det er ganske unikt for Funcom. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Jeg skjønner at folk her reagerer men synes det blir litt mye syting til tider.
Jeg sitter selv tungt lastet men hvilken retning det går fra dag til dag gir jeg blanke i. Kommer til å laste opp jo lengre ned vi går og har penger å inn med helt til vi passerer kr 10. Da tipper jeg at jeg er inne med alt jeg har mulighet for i Funcom. Kommer vi dit? Neppe.
Poenget er at jeg har cash og andre mindre risikofylt aktiva som kan løses inn om vi går lengre og kommer til å gjøre det for hvert logiske tekniske nivå i mitt eget hode vi tangerer.
Virker som folk er for tungt lastet og undervurderer verdien av og alltid ha likvide midler tilgjengelig. Hvordan skal du ellers utnytte muligheter som dukker opp?

Jeg har god tid og gir blaffen i kursen på kort sikt. Jeg sover godt og har ikke en tynnslitt tolmodighet. Gjør du deg sårbar for slike ting, er det nettopp dette som får deg til å selge på bunn. Noe vi nylig har vært vitne til.
God helg

6 Likes

Det er jo litt vittig også da, når folk som gnåler om dump på vei opp fra 17 til 19, nå slår seg på kassa og bruser med fjæra, til tross for at kursen fortsatt er over 17 og over det nivået de selv kasta korta på. :grin:

1 Like

Greia er vel at det har vært gode nyheter på rekke og rad, uten at det påvirker kursen i det hele tatt, annet enn negativt. Ingenting fundementalt gjelder i Funcom og da er det ikke moro lengre. Man kan diskutere hva man vil, men det er rett og slett uten betydning hva folk mener for tiden.

2 Likes

Det er jo mange gode nyheter fra Funcom, men det har ikke vært MYZ launch ennå, og vi har ikke noen salgstall. Mest sannsynlig selger MYZ bra, men hvor bra? 1.000.000 enheter gir kanskje 70.000.000 i overskudd til Funcom (på MYZ) , det er 5% av markedsverdien til Funcom. Ingen gir dere penger. Julenissen finnes ikke. Skal man tjene penger på Funcom må man være tolmodig eller henge seg på pump og dump gjengen.

Ja men det er tilfeldig om man tjener penger heller ikke. Stort sett ren flaks hvis man prøver å følge det fundamentale. Man kan selvsagt tjene penger på å trade, og prøve å følge de andre (mønsteret er jo der), og da er det en ren traderaksje. Ingen vits i å lese seg opp om noe annet enn aksjonærlistene (og da aller helst top 100 eller fler).

Helt enig Morti👍 Det har vært MYE verre

Det har ikke vært mye verre, og Funcom har heller aldri vært i nærheten av konkurs. Aksjen er dritkjedelig om dagen, er bare sånn at jeg gleder meg til den går så jeg kommer meg ut.

For den kommer til å gå, det er det ingen tvil om.

Med en gang det kommer en liten ubetydelig synlig short, pisser folk i buksa og stoplossene ryker på rekke og rad. Men skjer det derimot noe positivt… ja da går den nedover da også.Eneste årsaken til kursoppgang er at traderne ønsker det. Hvorfor skal man legge penger i en slik aksje hvis man er langsiktig? Det gir absolutt ingen mening,

1 Like