Den har vi aldri hørt før.
Gir mening hvis Funcom fortsatt lykkes med strategien beyond MYZ. Den store gevinsten kan komme allerede i 2019 - en rekke mulige x-faktorer.
Men bevares, jeg deler både frustrasjonen og sentimentet. Er jo en grunn til at folk skyr aksjen som pesten - ref. illikviditeten i en aksje som tilhører et selskap i en rå turnaround.
Det eneste som kan gi en stabil og varig kursoppgang er oppkjøp.
Så enkelt er det.
Eventuelt investorer fra utlandet. Burde være fullt mulig når selskap som Thin klarer å få det til.
Her er min lille spådom i forhold til MYZ og første oppdatering om solgte spill etter 1 måned:
100.000 solgte - ned 30 %
200.000 solgte - ned 30 %
300.000 solgte - ned 30 %
400.000 solgte - ned 30 %
500.000 solgte - ned 30 %
600.000 solgte - ned 30 %
700.000 solgte - ned 30 %
800.000 solgte - ned 30 %
900.000 solgte - ned 30 %
1.000.000 solgte - ned 30 %
Da tror jeg vi er helgardert.
Bra humor mann
Litt halvbrisen kommentar herfra - Selvfølgelig for jævla kjipt at kursen rævkjøres så til de grader! - og med glassbiter som glidemiddel! Og folk uten ryggrad har jeg 0! Respekt for! Men jeg har helt roen! Casen er SOLID! Spoler jeg tilbake feks. 1 år, så var jeg langt fra sikker på hvordan dette skulle gå. Nå er jeg der at jeg «vet» jeg sitter på «gull». Og uansett fan hvor mye noen prøver å overbevise meg om noe annet -så kan de bare drite i det! Det som @christian poengterer om at det mulig man må vente til 2020 før det virkelig smeller er et poeng, men vi har ingen garantier her heller. Plutselig så - BOOM!!! Selvsagt så er ingenting 100% sikkert, men her begynner det nesten å nærme seg Jeg gleder meg til fortsettelsen, -men ja -turen blir nok bumpy. Skål og god helg
Funcom er nå priset til å levere hvert kvartal. Holder det seg jevnt så ligger vi på 16-17. Skulle nye spill og publishing klare seg like bra som Conan Exiles går det oppover, men ikke før. Jeg kjøper om kursen går til 12-13 for da tenker jeg det er oppside uansett, men på nåværende nivå er det 50/50 for 2 kroner opp eller ned ved neste kvartal.
Hva baserer du dette på? Sammenligning med andre selskaper, fundamentale ting, eller bare fingern i lufta? Gjerne utbroder.
Hvis Funcom kommer med et Conan-selgende spill +2-3 publishing spill i året, så tror jeg det blir rimelig hot. Husk på at Funcom får en rimelig bra backlogg etterhvert. Spill som CE slutter ikke å selge selv om de er gamle, markedet er 10x større. Det selger dårligere ja, men 100k - 200k i året de neste tre årene er jo sannsynlig.
Hvor ille gikk det med TSW sammenlignet med det du forventet? Har sett at du har vært negativ til omtrent alt Funcom har gjort etterpå. Hva var det egentlig som skjedde? Funcom har da forandret seg mye siden den gangen, så kanskje det er på tide å løfte blikket litt…
Det er litt moro å se at du har switchet side fra SB til Funcom, men har jo forsåvidt gjort det samme selv. Er vel fordi Funcom som du sier faktisk har gjort alt rett de siste to årene.
Markedsprisen og resultater ved kvartallstall. Tror man må forholde seg til det fremover. Var litt mer spenning før
Tsw gikk som forventet. Kursen gikk derimot litt høyere enn forventet den gangen også. Var litt annerledes når Funcom hadde MCAP på 1/5 av nåværende kurs. Oppsiden var da betydelig, men nå er de på toppen og jeg blir imponert om de klarer å levere flere populære spill samtidig som de beholder gode inntekter på eksisterende. Det vil jo markedet reagere på og jeg sier jo at det da kan være noen kroner opp, men man må ta et kvartal av gangen og håpe de treffer med flere spill enn CE.
Feil, det er allerede en stabil oppgang, men det er jævli humpete på veien
Are you spreading false information about more than one company? I guess you have to stop shorting them all!
… kommer opp i et lengre klipp av samme scene.
Flyttet innlegget hit:
Du bør ihvertfall ikke selge en eneste Funcomaksje 3,5 uker før lansering av ett spill som i utgangspunktet mange her inne var litt lunkne til. Det er vel lov til å si uten å bli oppfattet som “haussete” att MYZ på ett drykt halvår har gått fra å være en ganske så halvstygg andeunge til å nærme seg en fullvoksen svane.
Tilbakemeldingene fra både spillpresse, spillere og de som hittil bare har sett spillet på div youtube videoer, er jo bare utrolig bra!
Vi vet jo ikke enda, MEN. Det er vel ingen som er ved sine fulle fem som kan si noe annet enn att MYZ ligger an til å selge mange flere kopier nå, enn det vi trodde det skulle i februar i år. Jeg ser att flere tilbakemeldinger inneholder noenlunde disse ordene: Hvor i all verden kom dette spillet fra? Årsaken til att MYZ har gått under radaren til så mange, er nok att her er det ikke en stor kjent IP som ligger bak.
Forholdsvis ukjent IP trenger ikke å bety få salg, er spillet bra nok sørger word of mouth og diverse sosiale medier for spredning som ild i tørt gress.
Ja det er til å bli svimmel av all denne kursjukkingen. Men, har dere holdt ut til nå Vi er ferdig med siste svingen og har startet på oppløpssiden, jeg er sikker på att vi kommer til å få inn volum i aksjen. På mandag er det 17 børsdager til slipp. Innrømmer gjerne att jeg trodde vi skulle være rundt 20kr nå. Vi er langt i fra det, men det kommer. Det kommer til å koke godt her inne når oppgangen kommer. Til slutt, IKKE selg aksjene dine for tidlig. Nå er det jo flere her inne som maner til forsiktighet angående salgstall @Evilfreud sier 250k solgte på alle plattformer på ett år?
Jeg har sittet over release både på EA og fullrelease av CE med hell. Fikk mere for aksjene mine i begge tilfeller. Husker spesielt ved EA releasen, att flere synes jeg tok altfor stor risk ved å sitte over." Alle" visste jo att dette var noe man ikke gjorde i Funcom, selge før release var oppskriften Det gikk jo bra, heldigvis for meg. Med det jeg vet pr nå, sitter jeg over denne gangen også. Den potensielle oppsiden er altfor stor til å la være.
Helt enig i dine antagelser.
Gjorde gode handler ved EA ig full release.
Kom mig for tidligt ind denne gang med køb på 21-19 og senest købt mig godt op ml 15-15,30, så jeg nu sidder i et ok plus.
De bliver i depot i lang tid.
MYZ bliver godt, ig som nogle anmeldere skriver, har det gidt potentiale til at blive et kult spil.
Ingen tvivl om, at min beholdning bliver i depot en god tid endnu.
Ja. Samtidig tror jeg fler og fler innser at ting ikke endrer seg med det første.
Skal skje noe stort for at folk velger å sitte stille tror jeg. Er redd kursen ikke kommer til å bli allverden ved MYZ, selv om vi har kjempe trua på spillet.
Er mange her som er drittlei og skal ut. Det i tillegg til de som alltid selger seg ut vil nok gjøre at en eller annen dag før eller etter release, potensielt kan bli skikkelig stygg for kursen…
Det igjen gir jo de som skal videre med Funtoget, gode kjøpsmuligheter til neste hype🙂.